TOYOTA ESPANYA SUPERA ELS 300.000 HÍBRIDS ELÈCTRICS EN EL MERCAT ESPANYOL

TOYOTA ESPANYA SUPERA ELS 300.000 HÍBRIDS ELÈCTRICS EN EL MERCAT ESPANYOL

Toyota ja ha comercialitzat més de 265.000 híbrids elèctrics des que l’any 2000 arribés la primera generació de l’Toyota Prius .. El Toyota Electric Hybrid més venut en aquests 20 anys és Auris hybrid, a què segueixen els Toyota Yaris Electric Hybrid i Toyota C- HR Electric Hybrid .. més de 51.000 Lexus, amb NX com a model més popular amb més de 15.000 unitats des que va arribar a el mercat en 2014.

Toyota Espanya ja ha superat els 300.000 híbrids elèctrics comercialitzats al mercat espanyol entre Toyota i Lexus, un icònica xifra que s’ha aconseguit en el mateix any en què se celebra el 20 aniversari de la arriba de la tecnologia Toyota Electric Hybrid a Espanya de la mà de l’pioner de l’electrificació, el Toyota Prius de primera generació. En concret, a data 15 de setembre de 2020, la xifra se situa a la vora de les 320.000 unitats.

Si l’any 2000 es van vendre únicament 11 unitats d’aquell primer Toyota Prius, la penetració dels híbrids elèctrics de Toyota i Lexus es van situar ja al voltant de les 70.000 unitats a l’any, com va passar en el passat any 2019. la comercialització de models híbrids elèctrics de Toyota i Lexus a Espanya ha estat exponencial en els últims anys, passant de xifres al voltant de 10.000-12.000 unitats el 2013 i 2014 a més de 60.000 i gairebé 70.000 el 2018 i 2019.

Des que arribés el Prius de primera generació, Toyota ha venut més de 265.000 híbrids elèctrics a Espanya. El model més popular fins ara és Auris hybrid, que va superar les 63.000 unitats, entre els seus dos tipus de carrosseria -5p i familiar-, en els 10 anys en què va estar a la venda en el mercat espanyol (2010-2019). Aquesta primera posició en el rànquing dels Toyota Electric Hybrid fàcilment la deixarà en mans de l’Toyota Yaris Electric Hybrid o el Toyota C-HR Electric Hybrid, atès que Auris hybrid va donar el relleu a Corolla Electric Hybrid a principis de 2019.

Tant el Toyota Yaris Electric Hybrid de la mà de la seva quarta generació, llançada recentment, com el Toyota C-HR Electric Hybrid estan a l’aguait de el primer lloc en la llista dels híbrids elèctrics més venuts ja que tots dos ronden les 50.000 unitats comercialitzades, amb un petit avantatge per al crossover que va arribar a el mercat en 2016 i va ser actualitzat a finals de l’any passat 2019 ja que va superar aquesta barrera a mitjan aquest mes de setembre.

El quart model més popular entre els Toyota de propulsió híbrida elèctrica és RAV Electric Hybrid, que des que va arribar a el mercat en 2016 ha estat l’elecció de prop de 40.000 clients Toyota, superant per primera vegada la barrera de les 10.000 unitats / any el 2019 gràcies a la nova generació. Per la seva banda, Corolla Electric Hybrid ha pres el relleu de Auris hybrid de forma excel·lent, superant les 25.000 unitats en poc més d’any i mig des que es va llançar a principis d’ ‘any passat.

La suma de més de 265.000 Toyota Electric Hybrid la completen Prius Electric Hybrid i els seus gairebé 27.000 unitats i Prius + Electric Hybrid, amb més de 14.000, a més de Camry Electric Hybrid i la primera generació de Prius Plug-in Hybrid, amb gairebé 800 unitats en el primer cas i 137 en el segon.

Més de 51.000 Lexus

Per la seva banda, Lexus ha comercialitzat a Espanya més de 51.000 unitats d’híbrid elèctric des que el 2005 llancés el RX, passant de tot just 326 unitats fa 15 anys a situar-se en l’entorn de les 10.000 unitats a l’any actualment.

El model de major penetració de la gamma Lexus en aquests 15 anys ha estat NX, que supera les 15.000 unitats des que aterrés al mercat espanyol el 2014. Després d’ell se situa CT, el compacte premium de Lexus, amb més de 12.000 unitats, i el pioner dels Lexus a Espanya, el RX, amb més de 8.000 unitats.

El Lexus IS és el quart en popularitat, amb més de 5.700 unitats, però veient-ja assetjat per l’últim model a arribar a el mercat: UX supera ja les 5.300 unitats. El llistat fins a completar les més de 51.000 unitats inclou també més de 1.800 GS i uns quants centenars d’ES i LS, més 46 unitats de l’exclusiu LC.

Líder en electrificació

Totes aquestes, i especialment la suma de més de 300.000 híbrids elèctrics Toyota i Lexus en el mercat espanyol, ratifiquen l’aposta de Toyota per una tecnologia que li ha permès situar-se com a líder en la comercialització de models electrificats, amb més de 15 milions d’ híbrids elèctrics venuts a tot el món, gràcies a un full de ruta amb la vista posada en una societat sense emissions de CO2.

Es tracta d’una estratègia a llarg termini que va arrencar fa més de 20 anys amb el naixement de la tecnologia híbrida elèctrica i el pioner Toyota Prius, que demostra el compromís de Toyota per ajudar a aconseguir una mobilitat sostenible gràcies a la reducció d’emissions de gasos d’efecte hivernacle (CO2), i combatre així el canvi climàtic, i una reducció de les emissions de gasos contaminants (NOx i partícules) que es refereixen directament a la salut de les persones.