TOYOTA llançarà A L’ESTIU UNA NOVA FUNCIÓ DE SUPRESSIÓ DE L’ACCELERACIÓ BASADA EN EL BIG DATA
La nova funció que incorporaran els vehicles Toyota i Lexus ajuda a detectar un funcionament anòmal de l’accelerador i controlar l’acceleració. Aquesta nova funció demostra el compromís de Toyota per millorar contínuament la seguretat dels seus automòbils i aconseguir una mobilitat més segura. Toyota té previst instal·lar gradualment aquesta funció en els vehicles nous mitjançant la introducció d’un nou Sistema de Control de l’Accelerador.
Toyota Motor Corporation (Toyota) ha anunciat avui que ha desenvolupat una Funció de supressió de la Acceleració que aprofita el big data, és a dir, les dades recollides dels vehicles connectats, per ajudar a detectar un funcionament anòmal de l’accelerador i controlar l’acceleració. Toyota té previst instal·lar gradualment aquesta funció en els vehicles nous mitjançant la introducció d’un nou Sistema de Control de l’Accelerador a partir d’aquest estiu -inicialment al Japó-.
Amb l’objectiu de prevenir accidents greus i reduir els danys provocats pel mal ús de l’accelerador, Toyota va introduir el 2012 el Sónar de Separació Intel·ligent -Intelligent Clearance Sonar (ICS) -. Actualment, 32 models, que representen el 83% de la gamma Toyota i Lexus *, compten amb l’ICS. Més recentment, el 2018, Toyota va incorporar un Sistema de Control de l’Acceleració en cas de mal ús de l’accelerador en alguns vehicles existents. Ara, el sistema es pot instal·lar en 12 models i, des al 31 de desembre de 2019, s’ha muntat en 20.300 unitats.
No obstant això, aquests dispositius i sistemes només funcionen si els sensors detecten obstacles com ara altres vehicles o parets. La nova funció de Toyota busca controlar l’acceleració deguda a un funcionament anòmal de l’accelerador, encara que no hi ha cap obstacle present.
Durant la fase de desenvolupament, Toyota va prendre com a referència accidents reals la causa es considerava que havia estat un mal ús de l’pedal de l’accelerador i, en particular, va analitzar les situacions en què s’havia trepitjat el pedal a fons. Posteriorment, es van comparar les característiques d’aquestes situacions amb les dades recollides pels vehicles connectats.
A l’combinar el sistema ICS existent amb la nova Funció de supressió de la Acceleració, Toyota considera que pot reduir encara més el nombre d’accidents provocats per un mal ús de l’pedal de l’accelerador en aparcaments i altres llocs. Així mateix, Toyota té previst compartir el nou sistema de manera àmplia, també amb altres fabricants d’automòbils.
Tot i la tendència a la baixa de el nombre de morts per accident de trànsit al Japó, cada any encara es perden més de 3.000 vides. Toyota vol contribuir al fet que no hi hagi més morts ni ferits per accident de trànsit -el objectiu en última instància de la mobilitat social- a partir de tres pilars principals: 1) introduint millores en la seguretat dels automòbils, mitjançant la implantació d’aquesta nova funció i la més recent versió de sistema Toyota Safety Sense; 2) a través d’iniciatives educatives per informar la gent, com els programes de Support Toyota que promouen un major coneixement de les prestacions de seguretat, i 3) mitjançant activitats dirigides a millorar els entorns de trànsit.
- Toyota (26 models) i Lexus (6 models)