Tres-cents seixanta-cinc Pandes donen la benvinguda a Panda Waze Tot un rècord!

Tres-cents seixanta-cinc Pandes donen la benvinguda a Panda Waze Tot un rècord!

• La concentració de Fiat Panda a Pandino bat tots els rècords i es converteix en la concentració més gran de Pandes al món. El convidat d’honor ha estat el nou Panda Waze, el primer cotxe urbà que ha lluït amb orgull el nom Waze i ha integrat aquesta aplicació de navegació en l’aplicació Panda Uconnect, a més de ser el Panda socialment més connectat.

La segona edició de “Panda a Pandino”, la concentració internacional de propietaris de Pandes de tot Europa, des d’Alemanya, Bèlgica, Espanya, Itàlia, Regne Unit i Àustria, va tenir lloc ahir el 24 de juny. En poques paraules, hi ha un Panda per a tots els dies, per a totes les nacionalitats i totes les edats, i 365 d’ells es van reunir a Pandino per batre tots els rècords i fer d’aquesta la major concentració de Colles al món.

El convidat d’honor d’aquesta segona edició va ser el nou Panda Waze, el Panda socialment més connectat, es podria dir i amb bastant encert, ja que aquest esdeveniment es va fer realitat gràcies a les xarxes socials. La idea original va començar sent poc més que una broma en 2017 quan una jove propietària d’un Panda del sud d’Itàlia va anunciar a Facebook la seva intenció d’anar amb les seves amigues en el seu petit automòbil, popularment conegut com “Pandino” en italià, a la ciutat del nord del país del mateix nom. I el boca a boca, típic de les xarxes socials, es va ocupar de la resta. El 18 de juny de 2017, la data oficial de la primera edició, més de dos-cents automòbils Fiat Panda actuals i d’època van venir de tot Itàlia.

Els vehicles s’han trobat davant del castell de Pandino, la impressionant residència de caça de la família Visconti que data de mitjans del segle XIII, on s’ha organitzat un esdeveniment en el qual uns dos-cents cotxes han format les paraules “Panda Waze” amb la ajuda de colorits cartells per donar la benvinguda al nou Panda Waze. L’animada processó va sortir del castell per desfilar per diverses ciutats i pobles propers en una ruta de vint quilòmetres: primer la bonica població de Gradella amb les seves característiques cases pintades de groc i de maons vermells, i després Rivolta d’Adda i Spino d’Adda .

El castell de Pandino domina una àrea que alberga productes locals de llarga tradició, com el formatge Pandinella, i la ubicació de l’única Escola de Formatges Pandino fundada el 1954, amb una central lletera administrada directament per l’escola. La zona també té una forta tradició automobilística: a pocs quilòmetres del castell es troba l’encantadora Gradella, oficialment reconeguda com un dels pobles més bonics d’Itàlia, tan estimada pel cor del Comte AYMO Maggi (1903-1961), que va ser un dels creadors de la llegendària carrera de cotxes “Mille Miglia” el 1927.

L’èxit del Fiat Panda és extraordinari en si mateix. El model ha incorporat de forma única un enfocament més espontani i despreocupat a l’automobilisme diari des de 1980. Increïblement, s’han produït més de 7,5 milions des del seu llançament. Alguns dels orgullosos participants de l’esdeveniment van ser prou especials com per rebre un dels onze premis lliurats pels organitzadors. Els premis es van atorgar a l’Panda millor equipat, al Panda més antic, al Panda que venia de més lluny i al Panda més extravagant. Els ingressos del “Panda a Pandino 2018” seran gestionats per Consulta dei Giovani, l’entitat que organitza l’esdeveniment juntament amb diverses associacions i l’ajuntament de Pandino per reformar els espais recreatius per a famílies amb persones amb discapacitat.

El Panda Waze és el primer cotxe urbà que llueix el nom Waze i integra l’aplicació de navegació Waze en l’aplicació Panda Uconnect, a més de ser el Panda socialment més connectat, totalment en línia amb l’autèntica essència de la missió del model Fiat per fer que les solucions més intel·ligents, que simplifiquen i milloren la vida al volant, siguin assequibles per a tothom. Al cap ia la fi, Fiat Panda sempre ha establert rècords tecnològics en el seu segment. Per exemple, a més de ser el primer cotxe urbà amb tracció total (1983), el Panda també va ser el primer automòbil en el seu segment a guanyar el cobejat títol de “Cotxe de l’Any” (2004) i aquest mateix any va ser també el primer cotxe urbà a ascendir a l’altitud de 5200 metres del campament base de l’Everest. La gran sèrie de rècords va continuar en 2006 quan Fiat Panda es va convertir en el primer cotxe urbà impulsat per gas natural a ser produït en massa. El 2013 va ser el primer automòbil de la seva classe a introduir una funció de frenat autònom en ciutat. I avui és el primer cotxe urbà que llueix amb orgull el nom Waze i integra les funcions de l’aplicació en el seu sistema de infoentreteniment.

Una impressionant llista d’èxits reflectida per un èxit comercial igualment impressionant, per a un model que, juntament amb el Fiat 500, ha estat el cotxe urbà més venut a Europa des de 2003.
El lideratge també s’ha confirmat en els primers quatre mesos de 2018, en els quals Panda i Fiat 500 han encapçalat els seus segments a Europa amb una quota de mercat del 29,1%. El vehicle ocupa de manera aclaparadora el primer lloc a Itàlia (amb una quota de mercat de poc menys del 40%) ia Grècia, i està entre els tres primers llocs a Espanya, Portugal i Àustria.