TWITTER DESVELA EL PERFIL DELS APASSIONATS DELS COTXES, UNS ENTUSIASTES DELS VEHICLES ELÈCTRICS

TWITTER DESVELA EL PERFIL DELS APASSIONATS DELS COTXES, UNS ENTUSIASTES DELS VEHICLES ELÈCTRICS

Gran part de la conversa sobre automoció dins de la plataforma està relacionada amb els vehicles elèctrics, el volum de Tweets dels quals va augmentar un 31% respecte a l’any anterior, augment que també s’ha reflectit a nivell nacional. 3 de cada 4 usuaris espanyols de Twitter tenen previst adquirir un cotxe elèctric en els propers mesos.

Les persones a Twitter són unes apassionades dels cotxes i acudeixen constantment a la plataforma per parlar-ne. No en va, el 2021 es van generar a tot el món més de 119 milions de tweets relacionats amb l’automoció. Pel que fa al perfil demogràfic dels apassionats dels cotxes a Twitter, gairebé el 60% tenen menys de 35 anys. I encara que la majoria són homes, les dones ja constitueixen un terç de la conversa a Twitter.

Per què aquesta conversa es produeix a Twitter? Segons una enquesta realitzada per la companyia, el 77% dels aficionats a l’automoció a Twitter consideren que a la plataforma poden compartir amb altres coneixements i sentir que són part d’una comunitat amb la qual descobrir i compartir els seus interessos. A més, al 20% dels usuaris de Twitter els agrada ser els primers a saber les novetats de la indústria de l’automoció ia la plataforma poden accedir a aquesta informació a temps real.

La revolució dels cotxes elèctrics a Espanya

Gran part de la conversa sobre automoció dins de la plataforma està relacionada amb els vehicles elèctrics, el volum de Tweets dels quals va augmentar un 31% respecte a l’any anterior a tot el món, impulsat per l’interès de les persones a comentar, investigar i intercanviar opinions sobre les darreres novetats. Aquesta tendència també és una realitat al nostre país: les converses sobre cotxes elèctrics van augmentar un 21% l’any passat respecte del 2020.

Més enllà dels volums de conversa, els usuaris de Twitter coneixen el mercat i hi són influents. Gairebé 3 de cada 4 usuaris de Twitter a Espanya afirmen que tenen la intenció de posar la conversa en acció i plantejar-se la compra d’un cotxe elèctric/híbrid els propers mesos.

El principal avantatge que destaquen per tenir un cotxe elèctric/híbrid és ser més respectuosos amb el medi ambient (58%), sent aquesta l’opció majoritària entre els més grans de 45 anys, mentre que les persones en edats més joves (entre 15 i 34 anys) anys) destaquen com a avantatge poder gaudir de subvencions o ajudes a la compra (31%). També assenyalen que aquest tipus de vehicles fa menys soroll que els motors de combustió (50%) i, per a una petita part de la població (6,5%), l’estil o l’estatus és un avantatge associat a la compra.

Tot i això, les persones a Twitter també analitzen les barreres a l’hora de comprar un cotxe elèctric. La limitació principal és el cost (56%), especialment per als més grans de 45 anys, seguida per l’escassetat d’estacions de recàrrega (53%) i l’autonomia (45%). Aquest darrer és un dels principals desavantatges entre les persones entre 35-44 anys dins de la plataforma.