UN 600 ELÈCTRIC A LES AULES

UN 600 ELÈCTRIC A LES AULES

Un col·legi de secundària i batxillerat de Madrid converteix en elèctric un SEAT 600 de gasolina. El proveïment de peces i la unió de la caixa de canvis amb el motor, els principals reptes del projecte. Per reconstruir el vehicle s’han necessitat més de 150 hores de treball.

150 hores de treball, 10 peces noves i 12 estudiants. Això és el que ha necessitat el col·legi Sant Patrici de Madrid per convertir un SEAT 600 de gasolina en eléctrico.12 estudiants, un repte: Amb l’objectiu de motivar a 12 estudiants de la seva assignatura, Tecnologia Industrial, el professor del col·legi Sant Patrici, Manuel Amor, els va proposar un repte: transformar en elèctric un cotxe històric. En aquest cas necessitaven un vehicle petit i lleuger. “El 600 era perfecte perquè en pesar poc es necessita menys bateria i un motor més petit”, afirma el professor.
Una revolució a l’interior: La combinació d’un model històric i d’alumnes de la Generació Z ha significat una revolució a l’interior del vehicle, que compta amb pantalla tàctil i control de llums automàtic. “Ha estat molt interessant veure com els estudiants s’imaginen el cotxe del futur i com el converteixen en una realitat”, comenta el professor.

Poques peces, molta imaginació: Els alumnes han anat aprenent a mesura que avançava el projecte. Han hagut de crear totes les peces d’acoblament del motor des de zero per poder construir el nou propulsor elèctric. “Gràcies a la reutilització, la reparació i el reciclatge de peces i materials, el projecte és un exemple d’economia circular.”

Un camí amb corbes: El desenvolupament de qualsevol model està marcat per la superació d’obstacles. El projecte del 600 elèctric no podia ser menys. Els estudiants de Sant Patrici i el seu professor van afrontar tot tipus de reptes, alguns d’ells sota molta pressió. “Quan havíem de lliurar el cotxe, va començar a sortir fum. Pensem que ja estava tot perdut. Per sort, vam decidir no llençar la tovallola. En aquest moment revisem les connexions, vam veure el que estava malament i substituïm el fusible que s’havia cremat “, afirma el professor.

El 600, rei del col·legi: Des que el SEAT 600 es va començar a vendre el 1957 ha estat un dels cotxes més emblemàtics i estimats a Espanya. Per a molts, un símbol de llibertat. Als nois de 18 anys, que en gran part desconeixien la història del cotxe, “els cridava l’atenció que una família pogués viatjar allà dins”. Als altres alumnes del col·legi també tenien curiositat per veure si realment el vehicle funcionaria. “Els més sorpresos han estat els avis, que han vist un cotxe de la seva època reviscut amb l’última tecnologia”.

El 600 en xifres

Període de producció: 1957-1973

Unitats venudes: 794.406 unitats (en 16 anys)

Preu: 65.000 pessetes (uns 390 € actuals)

Models: 600, 600D, 600E, 600L, 800, 600 Comercial, 600 Descapotable

Àlies: “Sis-cents”, “Pelotilla”, “Seita” o “Seílla”