UN CAVALL CONTRA TRES-CENTS

UN CAVALL CONTRA TRES-CENTS

El SEAT León CUPRA es mesura amb Calgary, un cavall de competició, en les proves de velocitat i obstacles. L’animal pot arribar als 70km / h al galop, mentre que el cotxe demostra la seva potència amb un motor de 300CV. Virginia Graells, amazona professional, guia el cavall de salt perquè superi 12 tanques en menys d’un minut i el pilot Jordi Gené les sorteja a 80km / h.

Força, potència … són tan sols algunes de les característiques que es poden atribuir al SEAT León CUPRA i a Calgary, un cavall de salt. Guiats respectivament pel pilot de carreres i ambaixador de CUPRA, Jordi Gené, i l’amazona professional Virginia Graells, es citen al Reial Club de Polo de Barcelona per un doble repte: una cursa de velocitat i una prova d’obstacles.
-Agilidad i potència, mèrits dels campions: Calgary té 9 anys i és d’origen alemany. Amb els seus imponents 500kgs és capaç d’aconseguir els 70km / h. El seu punt fort? Virginia Graells ho sap bé: “És un cavall de salt i per tant és especialment àgil i hàbil, té molt control i no fa caure cap tanca”, explica l’amazona. Per la seva banda, el SEAT León CUPRA és un cotxe potent, gràcies al seu motor 2.0 TSI de 300CV. “Per a mi el millor és la capacitat de recuperació que té després de fer maniobres. És molt dinàmic i àgil, el que et permet guanyar ràpidament velocitat “, valora el pilot Jordi Gené.

-Rituales abans del tret de sortida: A les cavallerisses, l’amazona sempre realitza una primera presa de contacte amb Calgary: “Li acaricio el llom i li regal un terròs de sucre abans de muntar-me. També reviso que la becaina i la muntura estiguin ben col·locades “, explica Virgínia. En paral·lel, Jordi Gené examina el SEAT León CUPRA i inspecciona la pista. “En aquest cas el terreny és atípic, sorrenc. També reviso sempre la superfície dels pneumàtics, i així puc preveure com va a respondre el cotxe “. Abans de començar la cursa el pilot ens revela el seu ritual: “Sempre entro al cotxe amb el peu dret. Ho faig des de la meva primera competició “, confessa Gené.

-El primer desafiament, qüestió de velocitat: Cotxe i cavall, cara a cara, se saluden i es col·loquen a la línia de sortida. Situats en paral·lel, Calgary recorrerà la gespa del camp de polo i el cotxe, la pista sorrenca. L’animal galopa i completa 100 metres de la pista en 15 segons. El SEAT León CUPRA arriba a la meta en poc més de quatre segons, aconseguint els 100 km / h. “Tot i que competia en una superfície molt tova i sorrenca que jugava en contra, el cotxe ha respost perfectament. Gràcies als 300 CV del motor i la tracció 4Drive, ha guanyat en velocitat “, sentencia Gené.
-Una dotzena d’obstacles, el segon repte: A la pista contigua, els contrincants s’enfronten a un recorregut ple d’obstacles. El cavall haurà de saltar-sense enderrocar les tanques, mentre que el cotxe ha de sortejar. Gràcies a la destresa de l’amazona i l’habilitat de l’animal, Calgary els sobrepassa en només 57 segons. Durant la competició, les seves potes s’han aixecat a més de dos metres de terra. Per la seva banda, Jordi Gené maneja el CUPRA realitzant més de 8 ‘eslàloms’ a 31,43 segons, marcant 80km / h. “L’espai era molt reduït per als girs, així que tenia molt poc marge per esquivar els obstacles. Però gràcies al xassís del SEAT León CUPRA, he pogut fer canvis de direcció amb molta agilitat “, conclou el pilot.
-Qui va dir por ?: L’amazona Virginia Graells va formar part de l’equip espanyol de joves genets i ha competit recentment en dos campionats internacionals al Club de Polo de Barcelona. Des que es va muntar per primer cop amb catorze anys als lloms del seu cavall, afirma: “mai he tingut por”. Per la seva banda, Jordi Gené, que es va convertir en el campió més jove d’Espanya de cotxes de Fórmula amb tan sols 16 anys, opina el mateix: “No pots dubtar o tenir por ni un sol segon. Si fos així, no podries competir “.

-Canvi de rols: En finalitzar la jornada, es segella l’empat de forma amistosa. Per un moment, l’amazona i el pilot decideixen intercanviar rols, tot i que sembla que tots dos prefereixen al seu company original. “El cotxe em transmet vibracions, temperatura, em permet sentir l’adrenalina i tenir el control”, explica Gené. Virginia també reprèn les regnes per tornar a les cavallerisses: “Quan galopamos tinc una sensació de llibertat i connexió amb el cavall que és única. Avui Calgary tindrà doble ració de pastanagues i pomes “.