
UNA EXPERIÈNCIA DE REALITAT VIRTUAL AUGMENTA L’EMPATIA DE CONDUCTORS DE REPARTIMENT AMB ELS CICLISTES
Conductors d’Hermes veuen la carretera des del punt de vista d’un ciclista amb l’experiència de realitat virtual WheelSwap.
Un grup de conductors de flotes repartiment va tenir l’oportunitat de provar una experiència única de realitat virtual que permet als usuaris veure el món des del punt de vista d’un ciclista o d’un conductor en un espai virtual.
L’objectiu de la guardonada experiència de realitat virtual WheelSwap, part de la campanya Share The Road de Ford, és senzilla: animar a la gent a fer alguns petits canvis en la seva forma de conduir o circular amb bicicleta perquè tothom se senti una mica més segurs a la carretera.
Més de 35 conductors de l’empresa de missatgeria Hermes van participar en la formació en un dels dipòsits de l’empresa a Londres. Hermes lliurament 390 milions de paquets a l’any i dóna feina a milers de conductors a tota la seva xarxa.
L’exercici va brindar una oportunitat immillorable perquè els conductors veiessin la carretera des d’una perspectiva diferent, i el 88% va estar d’acord que l’experiència els animaria a modificar el seu comportament.
Share The Road
Les nostres carreteres estan més transitades que mai, amb cada vegada més cilcistas, pel que és important fomentar un esperit d’entesa i respecte entre tots els usuaris de la carretera, tant si viatgen sobre quatre rodes com sobre dues. Share The Road és una campanya de Ford Europa destinada a millorar la seguretat viària per a tothom.
Cada vegada més vehicles de repartiment
El creixement de el comerç electrònic va a continuar, i els serveis de missatgeria, incloses les bicicletes i les furgonetes, són cada vegada més essencials per fer arribar les mercaderies als clients.
Segons un informe de Centre for Economics and Business Research titulat Economics of Commercial Van Usage Across Europe, el nombre de furgonetes en circulació a França, Alemanya, Itàlia, els Països Baixos, Espanya, Turquia i el Regne Unit va augmentar en més d’un 10 per cent entre 2013 i 2018, de 23.250.000-25.690.000 unitats. La major part de el creixement es va produir a Turquia (31 per cent), Alemanya (24 per cent) i el Regne Unit (20por cent).
WheelSwap
WheelSwap ha estat desenvolupat per Ford amb l’agència londinenca Happy Finish. Ha demostrat ser una eina eficaç per fomentar l’empatia, ja que el 91 per cent dels 1.200 participants inicials tenen intenció de canviar el seu comportament, el 70 per cent mostren una major empatia amb els seus homòlegs conductors i ciclistes després de veure l’experiència de la RV i el 60 per cent dels conductors i ciclistes participants canvien els seus hàbits a la carretera en un termini de dues setmanes després d’haver participat. Ha guanyat sis premis, inclosos els premis SABRE i els Premis a l’Excel·lència Europea.
declaracions
«Ens ha encantat treballar amb Ford en l’experiència de realitat virtual WheelSwap, que va donar als nostres conductors una visió real del punt de vista d’altres usuaris de la carretera. La reacció de tots els nostres conductors ha estat molt positiva. En Hermes, estem compromesos a assegurar que el nostre personal rebi la millor formació possible i recolzem el seu desenvolupament continu. »
Martin Allwood – Gerent de Contractistes d’Xarxa d’Hermes
«Aquesta oportunitat única de participar en el projecte em va permetre augmentar el meu coneixement de la seguretat viària. Em va ajudar, i estic segur que serà molt útil ».
Courtney Whyte, conductora d’Hermes
«És important per a Ford que tots els usuaris de la carretera puguin arribar al seu destí de manera segura. Donem suport plenament una major diversitat en les solucions d’última etapa de lliurament (last mile) i estem treballant activament per impulsar més repartiment en bicicleta en zones urbanes. Col·laborar amb companyies com Hermes ajuda a mantenir les carreteres el més segures possible per a tothom ».
Tom Thompson, cap de projecte, Ford Mobility