ÚS INTEL·LIGENT DELS RECURSOS I MATERIALS AL MERCEDES-BENZ EQC

ÚS INTEL·LIGENT DELS RECURSOS I MATERIALS AL MERCEDES-BENZ EQC

Un dels enfocaments de Mercedes-Benz a l’desenvolupar un vehicle és reduir l’ús de recursos i l’impacte ambiental dels materials utilitzats. En l’actualitat tots els materials utilitzats en els automòbils Mercedes-Benz són reciclables en un 85% i reutilitzables en un 95%.

A més a la marca té com a objectiu reduir en un 40% l’ús de matèries primaras dels components específics dels seus vehicles elèctrics i híbrids endollables per 2030. Un altre aspecte fonamental en la gamma elèctrica i híbrida de Mercedes-Benz és explorar les diferents maneres en les que es pot donar una segona vida les seves bateries. Gràcies a l’enfocament holístic de sostenibilitat per part de Mercedes-Benz, el EQC 400 4MATIC (consum d’energia, cicle mixt; 20,8-19,7 [25-22,42] kWh / 100 km; emissions de CO2 cicle mixt: 0g / km) ha superat amb èxit un test ambiental de 360 ​​° verificat per TÜV Süd. Aquest mesura el balanç ecològic de l’automòbil, examinant el seu impacte ambiental al llarg de tot el cicle de vida, des de l’extracció de matèries primeres, passant per la producció i l’ús fins a la seva eventual rebuig. El EQC 400 4MATIC es beneficia d’un funcionament sense emissions locals i de l’alta eficiència de l’tren motriu elèctric. Està clar que el mix de fonts d’energia en l’ús operatiu de el vehicle té un paper decisiu en el seu balanç de CO2 (més detalls sobre aquesta anàlisi holístic, aquí)

Només una avaluació de l’cicle de vida complet d’un vehicle proporciona una imatge realista de la seva petjada de CO2. Mercedes-Benz porta a terme regularment des de 2005 l’anomenat test ambiental, que té en compte tots els aspectes relacionats amb la sostenibilitat. Els càlculs que es realitzen es basen en un quilometratge d’entre 150.000 i 300.000 quilòmetres, depenent de l’segment. En el cas de l’EQC, és de 200.000 quilòmetres. Durant la seva utilització, depenent de la seva font d’energia, els vehicles elèctrics poden compensar les superiors emissions de CO2 que generen durant la seva producció. Si es recarrega només amb energia procedent de fonts renovables, les emissions de CO2 d’un elèctric durant tot el seu cicle de vida es redueixen fins a un 70% en comparació amb les dels vehicles amb motors de combustió.

Composició dels materials

El pes en buit de l’EQC 400 4MATIC és de 2.420 quilograms. La major proporció és d’acer i ferro (un 39%) seguida de les aliatges lleugers (23%) i polímers, és a dir, plàstics (18%).

Un dels enfocaments a l’desenvolupar un vehicle és reduir l’ús dels recursos i de l’impacte ambiental dels materials utilitzats. Per als seus models elèctrics i híbrids endollables, Mercedes-Benz es marca com a objectiu reduir l’ús de matèries primaras en la tecnologia de la cadena cinemàtica i la bateria en un 40% per al 2030, en comparació amb els vehicles elèctrics i híbrids endollables actuals.

Per aconseguir-ho es augmenta constantment en els vehicles l’ús de materials que estalvien recursos, com els plàstics reciclats i matèries primeres renovables. Per posar només un exemple, el teixit de tapisseria «Response» d’alta qualitat que ha estat recentment desenvolupat per al EQC està fet completament a partir d’ampolles de plàstic PET reciclades. Els materials plàstics reciclats també s’usen en aplicacions més comuns, com el revestiment de l’buit de la roda de recanvi o les cobertes de la part inferior de l’compartiment de l’motor. També s’utilitzen matèries primeres renovables com cànem, kenaf, llana i paper. Les fibres de kenaf s’empren, per exemple, per al revestiment de maleter, mentre que s’utilitza paper amb estructura de bresca en el sòl de l’compartiment de càrrega.

En el nou EQC, un total de 100 components a més de petites peces, com perns de pressió, femelles de plàstic i subjeccions de cables amb un pes total de 55,7 quilograms, es poden produir parcialment a partir de materials que estalvien recursos.

Segona vida de les bateries d’alt voltatge

Tots els materials utilitzats en els models d’automòbils Mercedes-Benz són reciclables en un 85% i reutilitzables en un 95%, d’acord amb la norma ISO 22 628. Incloent el Mercedes-Benz EQC. No obstant això, reciclar no vol dir simplement tornar materials a l’circuit de materials.

El reciclatge de les matèries primeres utilitzades com liti, níquel, platí, cobalt i materials rars és una part integral de les consideracions des del moment en què es conceben els components. Mercedes-Benz ha definit quatre etapes per al reciclatge de bateries i ha desenvolupat els processos corresponents: