
Volkswagen Group Espanya Distribució creix un 8,5% el 2016 i supera les 180.000 matriculacions
La companyia aconsegueix el seu nivell de vendes més alt des de 2007.
Les marques de Volkswagen Group Espanya Distribució (Volkswagen, Audi, ŠKODA i Volkswagen Vehicles Comercials) van sumar el 2016 un total de 180.136 matriculacions al mercat espanyol, el que representa un increment del 8,5% respecte a l’any anterior i el nivell més alt des de 2007. el president de Volkswagen Group Espanya Distribució, Francisco Pérez Botello, va expressar la seva satisfacció pels resultats comercials obtinguts “en un any de transició, en el qual l’empresa ha apostat per la qualitat de les vendes més que pel volum”.
En un any en què el Grup Volkswagen es va situar com a primer fabricant mundial per volum de lliuraments, amb 10,3 milions d’unitats i un creixement proper al 4%, l’evolució comercial a Espanya va ser també molt positiva per a les marques pertanyents a Volkswagen Group España Distribució, que va superar les 180.000 matriculacions.
Per marques, Volkswagen va aconseguir en 2016 un volum de 89.012 matriculacions, amb un creixement del 0,8% respecte a l’any anterior. Audi va ser líder del mercat premium per vintè tercer any consecutiu, amb 51.655 matriculacions i una forta progressió del 17,2% en comparació amb 2015.
Les matriculacions de ŠKODA van ascendir a 24.278 unitats el 2016, amb un creixement superior al 6%, mentre que Volkswagen Vehicles Comercials va disparar les seves matriculacions al mercat espanyol per sobre del 40% i va tancar el passat exercici amb un total de 15.191 matriculacions.
De la seva banda, el conjunt de la xarxa comercial de Volkswagen Group Espanya Distribució aconseguir situar la seva rendibilitat a l’entorn del 2% (resultat abans d’impostos sobre facturació) al tancament del passat exercici.
Volkswagen Group Espanya Distribució rebre el passat any noves distincions en l’àmbit dels Recursos Humans per part entitats de prestigi com Great Place to Work, Top Employers i Universum. L’empresa manté com un dels seus objectius estratègics situar-se com la millor empresa per treballar a Espanya en el sector d’automoció.
El president de Volkswagen Group Espanya Distribució, Francisco Pérez Botello, va expressar la seva satisfacció pels resultats obtinguts per la companyia el 2016, un exercici que va qualificar com “de transició”. “Hem decidit apostar per la rendibilitat i per la qualitat de les vendes més que pel volum”, va explicar Pérez Botello, que va agrair la confiança dipositada pels clients en les marques del Grup Volkswagen i “la gran tasca” realitzada per empleats i concessionaris .
Pérez Botello va explicar que el Grup Volkswagen està en el major procés de transformació de la seva història, amb l’objectiu de passar de ser un fabricant de vehicles a un proveïdor global de serveis de mobilitat. “Volem liderar la mobilitat del futur en el mercat espanyol, i ho farem de la mà dels nostres concessionaris”, ha conclòs.
Volkswagen Group Espanya Distribució (anteriorment Volkswagen-Audi España) va culminar a l’inici de 2017 el procés relatiu a la seva nova denominació social. Un canvi que té per objecte alinear el nom de l’empresa al de les restants companyies nacionals de vendes del Grup Volkswagen a Europa, i que no té cap efecte sobre la seva activitat, ubicació o seu social, ni sobre la resta d’empreses i marques del grup Volkswagen a Espanya.
Volkswagen Group Espanya Distribució és el primer distribuïdor d’automòbils d’Espanya. L’empresa, que va iniciar la seva activitat al gener de 1993, comercialitza vehicles, peces i recanvis de les marques Volkswagen, Audi, ŠKODA i Volkswagen Vehicles Comercials a la Península i Balears.