VOLKSWAGEN IMPULSA PRODUCTES FINANCERS MÉS FLEXIBLES PER A DONAR SUPORT ALS SEUS CLIENTS A LA CRISI DEL COVID-19

VOLKSWAGEN IMPULSA PRODUCTES FINANCERS MÉS FLEXIBLES PER A DONAR SUPORT ALS SEUS CLIENTS A LA CRISI DEL COVID-19

La marca llança a l’mercat diferents alternatives per adaptar-se a la situació particular de cada tipus de client. Des fórmules de rènting amb quotes reduïdes a l’50% durant els 8 primers mesos, a altres en què la permanència la fixa el client.

Major flexibilitat, simplicitat i accessibilitat. Aquestes són les premisses en què ha treballat Volkswagen a l’hora de dissenyar una bateria de productes financers amb l’objectiu de donar suport als seus clients en la crisi de l’Covid-19. Són productes a la mida de les seves necessitats, que s’adapten a el moment actual i que li ofereixen la possibilitat de modificar les condicions quan la situació ho requereix.

Volkswagen llança a l’mercat nous productes a la mida de client. D’aquesta manera, la marca suma a la seva oferta tradicional, una nova modalitat de rènting, que ha denominat Step Renting. A través d’aquesta fórmula, el client pagarà únicament el 50% de la quota durant els vuit primers mesos a partir de la primera mensualitat. Aquesta campanya és vàlida per als models Polo, Golf, Passat, Touran, T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace i els elèctrics i-up! i e-Golf.

Per a aquells clients que necessiten una major flexibilitat i un producte sense lligams, Volkswagen llança Easy Renting, una nova fórmula que permet la cancel·lació de l’contracte a partir dels 12 mesos. Amb una entrada inicial mínima, aquesta modalitat és aplicable per al model Golf VII.

Aquestes noves campanyes suposen un pas més en l’estratègia de Volkswagen, que ha estat una de les marques pioneres en l’adopció de fórmules de pagament per ús per a particulars. Fórmules molt esteses en altres sectors -com el de la telefonia- i amb les que el client està molt familiaritzat en el seu dia a dia. Per a Albert García, director de Màrqueting de Volkswagen a Espanya, «calia donar una resposta a aquest moment d’excepcionalitat. Aclarir els dubtes de l’consumidor amb nous productes que li donin confiança. Hem de ser molt sensibles amb la situació actual. Els consumidors en aquest moment necessiten més flexibilitat que mai. Amb aquestes iniciatives volem facilitar als nostres clients l’accés a un vehicle ».

El rènting permet a l’usuari oblidar-se dels imprevistos i pagar una quota, que inclou un ampli ventall de serveis, com l’assegurança i el manteniment. «En un moment com l’actual el rènting es postula com una fórmula molt atractiva, perquè aporta certesa i tranquil·litat a el client, a l’tenir totes les despeses en una única quota», assegura el directiu.

El rènting a particulars s’ha imposat com una de les grans tendències que han marcat a el sector de l’automòbil durant els últims anys. Una tendència que molts experts coincideixen a l’assenyalar que s’accelerarà amb la crisi de l’Covid-19. Aquest producte va arribar a Espanya a finals dels anys 90, però no va acabar de desenganxar. El concepte de la propietat encara comptava amb moltíssim arrelament entre els consumidors espanyols i els clients consideraven que era un producte car i complex, molt associat a més a les grans empreses. Va ser l’any 2015 però, sobretot des de finals de 2017, quan ha tingut un creixement exponencial.

En el cas de Volkswagen les operacions de rènting a particulars, amb la financera de la marca, van créixer més d’un 300% entre 2017 i 2019. I és que el pagament per ús amb tots els serveis inclosos és una compra intel·ligent que cada dia atrau a més clients. «Des Volkswagen, hem apostat més per una comunicació molt innovadora per atraure el client cap a aquest tipus de productes que, sens dubte, tenen molts avantatges. Com la campanya de el Pol i el Golf, en què comunicàvem el cost per dia, o la campanya de rènting compartit, que vam llançar l’any passat », conclou Albert García.