VOLKSWAGEN POSA EN MARXA UN SISTEMA LOGÍSTIC VERD PER A LES BATERIES DEL ID.3 I EL ID.4

VOLKSWAGEN POSA EN MARXA UN SISTEMA LOGÍSTIC VERD PER A LES BATERIES DEL ID.3 I EL ID.4

Contribució clau a la producció en massa de cotxes elèctrics neutral en carboni. Transport per tren a Alemanya amb energia 100% ecològica. Thomas Zernechel, director Volkswagen Group Logistics: «És la solució més verda i eficient de la indústria”. Wolfram Günther, Ministre de Medi Ambient de Saxònia: «Volkswagen va cap endavant”

El Grup Volkswagen farà que el subministrament de bateries per als seus vehicles elèctrics ID.3¹ i ID.4² sigui més sostenible i compatible amb el medi ambient. Avui, a la planta de Zwickau, s’ha posat en marxa l’última baula d’una cadena logística verda que va de Polònia a la planta de Saxònia, passant per Brunswick. Es tracta d’un sistema plenament automatitzat per descarregar les bateries dels trens que arriben. El sistema reduirà les emissions de diòxid de carboni en gairebé 11.000 tones a l’any, el que es correspon amb les emissions d’un poble de mida mitjana amb prop de 1.000 habitants. “Amb aquesta cadena de subministrament verd i eficient, estem realitzant una important contribució a la reducció de les emissions de el Grup i al lliurament de la Volkswagen ID.3 i ID.4 amb un balanç neutre en carboni”, va dir Thomas Zernechel, director de Volkswagen Group Logistics.

El botó d’encesa de el nou sistema a Zwickau el van prémer Reinhard de Vries, responsable de Tecnologia i Logística de el Comitè Executiu de Volkswagen Sachsen, i Wolfram Günther, Ministre Regional saxó d’Energia, Protecció Climàtica, Medi Ambient i Agricultura. Reinhard de Vries: «D’aquí el Grup Volkswagen, Zwickau és el centre de competència en matèria de mobilitat elèctrica d’Europa. El ID.3 i el ID.4 es produeixen aquí amb un balanç neutre en carboni. El subministrament de bateries compatible amb el medi ambient és un element clau en el camí cap a una fàbrica lliure d’emissions en el marc de l’estratègia de sostenibilitat multimarca «goTOzero». Anem pel bon camí: des de 2017, hem estat capaços de reduir les emissions de CO2 a la nostra planta de Zwickau en un 60% – o més de 100.000 tones anuals ». Wolfram Günther va dir: «Volkswagen va cap endavant. Necessitem més iniciatives com aquesta en el conjunt de la indústria i el sector logístic. Aquest projecte suposa una manifestació concreta de la transició energètica i de la protecció de l’clima. Això també s’aplica a molts altres projectes, productes i procediments de l’economia de Sajonia. La indústria és un soci cada vegada més conscient i innovador. A el mateix temps, està clar que necessitarem més energia de fonts renovables, i més ràpidament. L’energia verda s’està convertint en un factor de localització, i és una cosa que no podem ignorar ».

Per lliurar bateries a Zwickau de forma tan mediambientalment compatible com sigui possible, els mòduls de cel·les es recullen per tren a la planta de proveïdor, a Wroclaw, Polònia, amb DB Càrrec, i s’envien primer a la planta de Volkswagen Group Components a Braunschweig . Per al transport per tren a Alemanya, s’utilitza energia 100% ecològica. En Braunschweig, les cel·les es descarreguen de forma totalment automatitzada i s’acoblen per produir sistemes de bateries. A continuació, aquestes es carreguen en trens de forma automatitzada i s’envien a Zwickau. Un cop allà, també s’empra energia de fonts renovables. Per a l’última milla entre l’estació de càrrega i descàrrega de Harvesse i la fàbrica de Braunschweig, els contenidors de càrrega es munten a sobre de camions elèctrics, ja que el sistema de vies de Braunschweig encara no s’estén fins al punt d’acoblament.

Per al carregament, els experts en logística de el Grup Volkswagen han desenvolupat uns contenidors especials que es poden utilitzar tant per als mòduls de les cel·les com per als sistemes un cop acoblats. Estan dissenyats per treure el major partit possible dels pesos i volums permesos pels vagons utilitzats. Actualment, cinc trens viatgen entre Braunschweig i Zwickau cada setmana – i, en el futur, el nombre de viatges s’incrementarà.

Els sistemes de càrrega i descàrrega a Zwickau i Braunschweig estan entre els més avançats de la seva categoria en la indústria. L’alt grau d’automatització dels sistemes és un prerequisit essencial per a l’acoblament eficient de bateries en les plantes alemanyes. Els components clau dels sistemes de Brunswick i Zwickau són els vagons de càrrega, que tenen un pes en buit de 25 tones. Viatgen sobre vies dedicades al costat dels trens, i carreguen i descarreguen automàticament els contenidors especials amb mòduls de bateria o sistemes de bateries dels vagons de tren. El procés de càrrega i descàrrega dels trens es porta a terme en tan sols cinc hores.

1) ID.3 – consum d’energia combinat en kWh / 100 km (NEDC): 15,4-14,5, emissions de CO₂ en g / km: 0; categoria d’eficiència: A +

2) ID.4 – consum d’energia (NEDC) en kWh / 100 km: combinat 16,9-16,2; emissions de CO₂ en g / km: 0; categoria d’eficiència: A +