VOLVO CAR ESPANYA TANCA L'ANY 2020 INCREMENTANT EN UN 27% LA QUOTA DE MERCAT

VOLVO CAR ESPANYA TANCA L’ANY 2020 INCREMENTANT EN UN 27% LA QUOTA DE MERCAT

En els últims 5 anys, Volvo Car Espanya acumula un creixement en la seva quota de mercat d’un 68%. La rendibilitat de la xarxa de concessionaris es situarà en un 2.5% sobre facturació, situant-se de nou per sobre de la mitjana nacional.

Volvo Car Espanya va tancar l’any 2020 amb un total de vendes de 14.325 unitats, fet que suposa una diferència de 2.281 unitats menys pel que fa a l’any anterior. En un any en què el mercat ha patit una caiguda de l’32% de les matriculacions, Volvo esquiva el declivi de el sector amb una baixada de tan sols un 13%, la menor de mercat premium, el que li ha permès augmentar la seva quota de mercat fins al 1,7% (un 27% més que el 2019) i una rendibilitat sobre facturació d’un 2,5%.

El creixement en matriculacions durant els últims anys per sobre de l’evolució en vendes de mercat nacional, ha permès incrementar una quota de mercat al tancament de l’2.015 d’un 1% (10.640 vs 1.041.276) per finalitzar l’exercici 2020 amb una quota de 1 1.7% (14.325 vs 851.211). Aquest increment de quota de mercat continuat i sostingut converteix Volvo en una de les firmes amb una evolució més destacable de l’mercat espanyol.

El reconegut prestigi de la marca sueca en els seus models SUV (XC40, XC60 i XC90) ha estat un factor clau per al creixement en aquest període. Així mateix, Volvo va ser una de les primeres marques a apostar per l’electrificació, oferint actualment als seus clients motoritzacions híbrides endollables en tots els seus models (un total de set models i dotze versions amb etiqueta 0 emissions). Aquesta àmplia oferta de motoritzacions juntament amb la qualitat i la seguretat tan pròpia de la marca ha estat valorada molt positivament pels clients, suposant les motoritzacions híbrides endollables més d’un 20% de les vendes, sent sens dubte una de les referències de el sector a Pel que fa a electrificació. L’any 2021, arribarà a Espanya el primer model completament elèctric de la marca sueca, el XC40 Recharge.

L’objectiu de Volvo és que a nivell mundial el 50% dels cotxes que venguin el 2025 siguin completament elèctrics. “Hem deixat de ser un fabricant de vehicles a ser proveïdors de mobilitat, una mobilitat personal, segura i sostenible. A més, seguim apostant fortament pel canal de rènting i a dia d’avui el 40% de les nostres vendes a particulars són ja per aquest canal “, segons afirma José María Galofré, Conseller Delegat de Volvo Car Espanya. “Així mateix, l’estar per davant dels nostres competidors en digitalització, ens ha permès estar molt a prop dels clients tot aquest temps” va afegir.

Un dades molt positives per al que ha estat un any de crisi en què companyia s’ha adaptat de forma excepcional amb serveis on line com el Llançament ‘Stay Home Store’, nou concepte de venda i rènting de cotxes en línia ( “Volvo Online” ). Aquest nou servei permet als clients a través del nou web, llogar o comprar un nou Volvo des de la seguretat i el confort del seu pròpia llar enmig de l’actual pandèmia. Actualment, el servei d’atenció a client inclou el programa Volvo Car Pla, que gestiona on line totes les agendes de l’àmplia xarxa de tallers oficials a Espanya i també permet gestionar la flota de cotxes a disposició dels clients.

Aquest any també es va llançar el nou servei a clients, ‘Garantia de Peces Volvo de per Vida’, amb el qual a partir d’ara el propietari d’un Volvo tindrà cobertes totes aquelles peces abonades pel client que s’hagin utilitzat en la reparació de l’ automòbil, sense límit de temps ni de quilòmetres. El programa estarà vigent durant tot el temps que se sigui propietari d’un dels models de la companyia sueca. La “Garantia de peces de per vida”, és aplicable a totes les peces que no siguin de desgast, i que s’hagin utilitzat en la reparació d’un vehicle Volvo realitzada en un taller de la xarxa oficial. En el cas que hi hagués algun problema posterior amb aquesta peça, se substituirien les peces en garantia sense que el client hagi d’abonar res, ja que no només la peça és lliure de càrrec per al client, sinó també la mà d’obra. Aquest nou servei per als clients de Volvo és aplicable a totes les reparacions realitzades a la xarxa oficial de la marca i abonats pel client, des del passat dia 1 d’octubre.

Però, a més, entre els objectius de Volvo Cars no només hi ha el de reduir les emissions a través de l’electrificació total, àrea en la qual l’empresa ocupa una posició d’avantguarda. La companyia s’ha marcat un dels projectes més ambiciosos en la indústria automobilística: reduir entre 2018 i 2025 un 40% la seva petjada de carboni per vehicle durant tota la seva vida útil. Aquest és el primer pas perquè les operacions de Volvo Cars a 2040 no tinguin cap impacte sobre el clima. En aquest sentit, la marca busca limitar l’escalfament global a 1,5 ºC per sobre dels nivells preindustrials. L’objectiu és tenir més de 1.000.000 de cotxes electrificats circulant per les carreteres en 2025. Per a aquest any les vendes globals de vehicles totalment elèctrics hauran de representar el 50% de l’total. Volvo ja ha electrificat tota la seva gamma de models i el 80% de l’electricitat, que s’utilitza en la seva xarxa mundial de fabricació, és sostenible.