VOLVO CAR GROUP SIGNATURA ACORDS multimilionaris AMB CATL I LG CHEM PER AL SUBMINISTRAMENT DE BATERIES

VOLVO CAR GROUP SIGNATURA ACORDS multimilionaris AMB CATL I LG CHEM PER AL SUBMINISTRAMENT DE BATERIES

Volvo Car Group ha signat acords a llarg termini per valor de diversos milers de milions de dòlars amb els grans fabricants de bateries CATL i LG Chem, per tal de garantir el subministrament de bateries de liti durant la pròxima dècada per a la nova generació de models Volvo i Polestar.

Els acords cobreixen el subministrament global de mòduls de bateria per a tots els models basats en les plataformes modulars SPA2 i CMA, i representen un important avanç en l’ambiciosa estratègia d’electrificació de Volvo Cars.

En 2017, Volvo Cars va fer públic el seu compromís, pioner en el sector, d’electrificar tots els nous vehicles Volvo llançats a partir de 2019. Des de llavors, l’empresa ha potenciat encara més aquesta estratègia declarant la seva intenció que, a partir de 2025, el 50% de les seves vendes globals corresponguin a vehicles totalment elèctrics.

«El futur de Volvo Cars és elèctric, i estem fermament decidits a deixar enrere els motors de combustió interna», assenyala Håkan Samuelsson, president i conseller delegat de Volvo Cars. «Els acords assolits amb CATL i LG Chem posen de manifest la manera en que aconseguirem els nostres ambiciosos objectius d’electrificació».

CATL, de la Xina, i LG Chem, de Corea del Sud, són prestigiosos fabricants de bateries. Tots dos compten amb una llarga i fructífera trajectòria en l’àmbit del subministrament de bateries de ions de liti al sector de l’automoció a escala mundial. Compleixen les exigents directrius que Volvo Cars imposa als seus proveïdors pel que fa a lideratge tecnològic, cadenes de subministrament responsables i models de cost competitius. A la Xina, el subministrament de bateries es beneficiarà de l’economia d’escala del grup matriu Geely.

«Amb l’acord ens hem assegurat de manera eficaç el subministrament de bateries per a la pròxima dècada», indica Martina Buchhauser, vicepresidenta primera de compres de Volvo Cars. «En comptar amb dos proveïdors en cada regió també ens assegurem disposar de flexibilitat en la nostra cadena de subministrament de cara al futur».

En aquests moments s’està construint la primera línia de muntatge de bateries de Volvo Cars a la seva fàbrica de Gant, Bèlgica. Estarà acabada a finals d’aquest any. El primer Volvo totalment elèctric que es produirà a Gant serà el guardonat SUV compacte, XC40. Allà ja s’estan fabricant ara variants híbrides endollables del XC40.

Tant el XC40 com el Polestar2 fastback totalment elèctric i altres models comercialitzats per lynk & CO, la marca germana de Volvo de la qual són copropietaris Volvo i Geely, es basen en l’arquitectura modular compacta (CMA). A partir d’aquest any, els tres models es fabricaran en una sola línia de producció en una fàbrica operada per Volvo a Luqiao, Xina.

La futura arquitectura SPA2 és la nova generació de l’arquitectura escalable de productes (SPA) desenvolupada internament per Volvo i es llançarà a principis de la propera dècada. L’arquitectura SPA és una de les plataformes per a vehicles més avançades de la indústria automobilística i actualment serveix de base a tots els models Volvo de les sèries 90 i 60. El primer Volvo basat en l’arquitectura SPA2 que es llançarà serà la nova generació del gran SUV XC90.

A principis d’aquest any, Volvo va anunciar una sèrie de motors elèctrics tant actualitzats com de recent desenvolupament, que estaran disponibles per a tots els seus models a partir d’ara. L’empresa ha millorat els seus motors híbrids endollables T8 i T6 Twin cerca, amb opcions endollables que ara podran muntar-se en tots les versions de la seva gamma.