VOLVO CARS COMENÇA A FABRICAR SEU SUV COMPACTE XC40 A LA FÀBRICA MULTIMARCA DE Luqiao, XINA

VOLVO CARS COMENÇA A FABRICAR SEU SUV COMPACTE XC40 A LA FÀBRICA MULTIMARCA DE Luqiao, XINA

Volvo Cars ha començat a fabricar el seu guardonat XC40 en Luqiao (Xina) per fer front a la imparable demanda del primer SUV premium compacte de l’empresa.

El XC40, presentat a finals de 2017 amb gran èxit a escala internacional, va ser el primer Volvo de la història en rebre el prestigiós premi Vehicle de l’any a Europa al març de 2018. Fins ara, la fàbrica de Volvo Cars a Gant (Bèlgica) era l’únic centre de producció del XC40, del qual ja s’han venut més de 100.000 unitats a tot el món.

A partir d’ara els XC40 destinats al mercat xinès es muntaran en una fàbrica ubicada a Luqiao, al sud de Xangai, que pertany a Geely i està operada per Volvo Cars. D’aquesta manera, la producció del XC40 s’acosta al mercat xinès després d’haver incrementat la producció a fi de satisfer el volum de comandes del XC40 dels clients.

«La demanda del XC40 ha superat les nostres expectatives més optimistes», assenyala Håkan Samuelsson, president i director executiu de Volvo Cars. «Fabricar el XC40 en Luqiao ens permet augmentar la capacitat, aporta flexibilitat a la nostra xarxa de fabricació global i és una clara evidència de la nostra estratègia de fabricar on es ven».

A la fàbrica de Luqiao ja es produeix el SUV01 comercialitzat per lynk & Co, la marca germana de Volvo, de la qual són copropietaris Volvo i Geely. Per la seva banda, Polestar, la marca de vehicles elèctrics d’alt rendiment de la qual són copropietaris Volvo Cars i Geely, ha anunciat aquesta setmana que produirà el Polestar2 fastback completament elèctric a Luqiao a partir de l’any que ve.

Això vol dir que a la Fàbrica de Luqiao aviat es fabricaran tres models de tres marques diferents pertanyents a Volvo Car Group en una sola línia de producció. Tant el Volvo XC40 com el lynk & Co 01 i el Polestar2 estan basats en la plataforma d’arquitectura modular compacta (CMA) desenvolupada de manera conjunta amb Geely.

Per tant, la fàbrica de Luqiao és un exemple de la col·laboració entre Volvo Cars i Geely: una col·laboració que ofereix les economies d’escala necessàries per competir en la indústria automobilística actual.

Sumar la Fàbrica de Luqiao a la seva capacitat de producció global permet a Volvo Car Group seguir ampliant la flexibilitat de la seva xarxa mundial de centres de producció. Ara, les Fàbriques de Gant i Luqiao se centren en la producció de vehicles basats en l’arquitectura CMA, mentre que a les instal·lacions de Torslanda (Suècia), Chengdu i Daqing (Xina) i Ridgeville (Carolina del Sud, Estats Units) es fabriquen vehicles més grans basats en l’arquitectura escalable de productes (SPA).

Geely Holding, propietària de Volvo Cars, va llançar la nova marca lynk & Co a 2016. Volvo Cars té una participació del 30% en lynk & Co També posseeix el 50% de Polestar, sent Geely la propietària de l’altra meitat.