Walter Röhrl, AUGUST Achleitner I MARK WEBBER PROVEN EL TAYCAN: "VA A CANVIAR LES REGLES DEL JOC"

Walter Röhrl, AUGUST Achleitner I MARK WEBBER PROVEN EL TAYCAN: “VA A CANVIAR LES REGLES DEL JOC”

Cares de sorpresa i àmplies somriures després de conduir el primer esportiu elèctric de Porsche.

Segons Stefan Weckbach, responsable de Desenvolupament de la gamma Taycan, el nou esportiu “es condueix, es veu i se sent com un Porsche, només canvia el sistema de propulsió”. Aquestes afirmacions les completa amb una anàlisi detallada: “Des del principi vam tenir clar que un Porsche de propulsió elèctrica havia de ser, igual que qualsevol model de la marca, el vehicle més esportiu del seu segment. Un elèctric també pot ser purista i despertar emocions, per a nosaltres no és cap incoherència. Al contrari, amb una tecnologia de propulsió òptima i el concepte adequat, es poden afinar encara més les característiques d’un Porsche. Per exemple, la bateria situada als baixos permet a l’Taycan rebaixar al màxim el centre de gravetat, sent fins i tot més baix que el d’un 911. Si a això li afegim una distribució de pesos òptima entre els eixos, el Taycan és, si disseny bàsic, un cotxe absolutament esportiu “.Oliver Blume també va sortir entusiasmat després de la primera jornada de proves amb un dels prototips. “És simplement fantàstic de conduir. Els meus col·legues de desenvolupament de xassís són molt difícils de complaure i és el seu enfocament crític el que ha portat a Porsche al lloc que ocupa avui. Fins i tot ells estan d’acord i van sortir del Taycan amb els ulls encesos i amb un gran somriure “, assegura el director general de Porsche.Hablan els veritables experts
Però hi ha tres opinions sobre la conducció del nou esportiu elèctric de Porsche que valen el seu pes en or: les de Walter Röhrl, August Achleitner i Mark Webber. Pilot de desenvolupament de Porsche durant més de 25 anys, Walter Röhrl és una institució en la marca. Als seus 72 anys, ha viscut el desenvolupament del Taycan d’una manera especialment intens i conscient que estava presenciant l’inici d’una nova era. Després de portar-lo al límit al “estil Röhrl”, va baixar del cotxe exclamant “és una bogeria! En tots els meus anys com a pilot de ral·lis mai vaig experimentar un rendiment similar. La seva resposta immediata, amb aquesta reacció instantània a l’accelerador, és el que em feia somriure constantment. El Taycan va tan bé a velocitats elevades … és realment terrible “.

Röhrl destaca que “gairebé no t’adones del pes. Els enginyers han fet un gran treball en la posada a punt i un excel·lent ús del baix centre de gravetat. La direcció i fins i tot els frens treballen a la perfecció “. També té molt clar que “si el conduís amb els ulls embenats sabria immediatament que estic assegut en un Porsche”. Això sí, “mai Baria esperat que la manca de so del motor no signifiqués una pèrdua de rendiment. De fet, m’agrada molt el silenci del Taycan, que és una experiència en si mateixa “.

A Mark Webber li passa una cosa similar quan prova el Taycan. “He viscut molts moments al costat de Porsche que estaran en la meva memòria per sempre. Guanyar el Mundial de Resistència (WEC) amb el 919 Hybrid és un d’ells, com conduir el Taycan per primera vegada. És un cotxe que canviarà les regles de joc. Literalment, és el sigil en moviment. Però, al mateix temps, continua sent un Porsche que, a més, em recorda al 919 quan el pilotábamos a Le Mans només amb el motor elèctric. La magnífica vista des de dins de l’habitacle per davant dels passos les rodes recorda al Porsche 918 i la forma en què la tracció a les quatre rodes transmet a l’asfalt els 600 cavalls de potència és simplement sensacional “.

L’ambaixador de Porsche afegeix que “la potència que lliura és al·lucinant. Fins i tot per a un pilot com jo i comparant-lo amb un Porsche 911 GT2 RS, és increïble com accelera el Taycan des d’aturat i a la sortida de les corbes “.

Una altra valuosa opinió és la d’August Achleitner. ‘Mister 911’ ha estat responsable de producte d’aquest model durant 18 anys, de manera que té les millors referències de la icona de la marca per comparar-lo amb el nou Taycan. “El que caracteritza un Porsche de pura raça és el fet que sempre involucra activament al seu conductor. I aquesta filosofia està continguda en el Taycan, tant com en el 911. A l’hora de conduir, el període d’adaptació d’un vehicle a l’altre només porta uns minuts, o ni tan sols això “. Achleitner recorda el moment en què es va posar al volant d’un dels prototips del Taycan per primera vegada. Va ajustar el seient i la columna de direcció, va configurar el quadre de comandament digital i va sentir l’ergonomia bàsica del vehicle. Va tancar ulls i va pensar: “És perfecte! I un genuí Porsche “.

“La decisió de llançar un Porsche purament elèctric no va provocar la més mínima resistència dins de l’empresa”, assegura Achleitner: “Al contrari, va prevaler una actitud de confiança en nosaltres mateixos: demostrem al món que també podem fabricar un esportiu elèctric, com quan vam fer el primer SUV esportiu fa uns anys amb el Porsche Cayenne “. Achleitner té clar que “sempre hi haurà un Porsche 911 en el meu garatge. Però en el futur, també podria imaginar conduint un Taycan “.