25 ANYS D’HÍBRIDS HONDA
El 1999, Honda va introduir el primer automòbil híbrid gasolina-elèctric que va arribar a Europa, el revolucionari Insight. Ara, la companyia s’endinsa en la quarta dècada de producció de vehicles híbrids.
En aquests 25 anys, els enginyers de la marca han continuat perfeccionant la propulsió híbrida, i el fruit d’aquest esforç es veu reflectit en la seva gamma actual de models completament electrificada: Jazz, Civic, HR-V, ZR-V i CR-V , tots ells propulsats amb el sistema híbrid de dos motors i:HEV.
Impulsada pel sentit de la responsabilitat de fer avançar l’eficiència en benefici de la societat i de la innovació tecnològica, i sense renunciar a proporcionar el plaer de conduir als seus clients, Honda sempre ha estat a l’avantguarda de la tecnologia híbrida.
Ja des del llançament de la primera generació del Civic el 1972, Honda va posar el focus en els motors de gasolina, cosa que li va permetre acumular una gran experiència en aquest àmbit i reduir significativament les emissions nocives mitjançant la tecnologia de combustió de mescla pobre aire/ benzina. A mesura que la conscienciació ambiental va anar creixent entre finals dels 80 i principis dels 90, Honda es va llançar de ple a investigar l’aplicació de la tecnologia híbrida gasolina-elèctrica amb l’objectiu de desenvolupar el vehicle més eficient del món.
El primer híbrid de producció en sèrie d’Honda va ser l’Insight, llançat el 1999. Propulsat per l’exclusiu sistema híbrid paral·lel d’assistència integrada al motor (IMA), oferia un consum combinat de combustible de 3,4 l/100 km (cicle NEDC ). En els darrers 25 anys, Honda ha continuat perfeccionant les seves tecnologies amb el desenvolupament de diverses arquitectures híbrides per a diverses aplicacions. A més del sistema IMA, cal destacar el sistema intel·ligent de dos motors Multi Mode Drive (i-MMD), equipat actualment a tota la gamma europea e:HEV, i el sistema definitiu de tracció integral Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD ) de tres motors del NSX.
Però la materialització definitiva de les tecnologies híbrides d’Honda s’ha vist a la pista. I és que la marca va tornar a la Fórmula 1 com a proveïdor de motors als inicis de l’era dels híbrids turbo. Va continuar millorant incansablement la seva unitat de potència fins que, després d’haver afrontat nombrosos desafiaments, es va alçar amb el Campionat Mundial de pilots de F1 del 2021 de la mà de Max Verstappen i Oracle Red Bull Racing. Un èxit que es va repetir el 2022 i el 2023 amb la consecució dels títols mundials de pilots i de constructors.
En definitiva, els híbrids e:HEV més recents d’Honda són testimoni de 25 anys de recerca i desenvolupament, i es mantenen fidels al llegat dels seus predecessors: rendiment i capacitat de resposta impressionants, mantenint alhora un lliurament de potència suau i una eficiència extraordinària, tot això sense comprometre el “plaer de conduir”.