50 ANYS DEL PRIMER ELÈCTRIC DE SUZUKI

Suzuki té una llarga tradició en la in investigació de noves fonts d’energia i sistemes de propulsió. La marca va desenvolupar el seu primer cotxe elèctric fa 50 anys, va ser el primer fabricant de l’món que va instal·lar un motor d’hidrogen en un cotxe; i ha estat pionera en l’ús de l’hidrogen i en la hibridació lleugera, democratitzant aquesta tecnologia i portant-la a tots els públics.

Suzuki sempre s’ha caracteritzat per desenvolupar automòbils de baixos consums i emissions. Durant aquest any tota la gamma de models comercialitzada a Espanya (Ignis, Swift, Swift Sport, Vitara i S-Cross) disposarà de tecnologia híbrida, etiqueta ECO i uns consums i emissions molt continguts. És un dels resultats de l’ ‘Suzuki Environmental Pla 2020’, que inclou el desenvolupament de nous vehicles electrificats; i de el principi de construcció intel·ligent ‘Suzuki Green Technology’, amb tecnologies com el downsizing, l’optimització aerodinàmica i l’ús de materials lleugers.

Menys coneguda pel gran públic és la constant investigació de la companyia en noves fonts d’energia i sistemes de propulsió. A continuació repassem les principals fites en aquesta matèria, a través d’una sèrie d’automòbils pioners.

Suzuki Carry Van Electric (1970): el primer monovolum elèctric

El Carry Van (L40V) Electric era una versió elèctrica de l’genial monovolum ultracompacte dissenyat per Giorgetto Giugiaro, un vehicle amb una extraordinària capacitat interior per als seus contingudes dimensions (2.990 mm. De longitud per complir amb la legislació Kei Car japonesa). Les seves formes simètriques, portes corredisses i àmplia superfície de vidre han convertit la quarta generació de l’Suzuki Carry en una icona de el disseny.

La versió elèctrica de l’Carry es va dissenyar per patrullar al recinte de l’Exposició Universal d’Osaka de 1970. Fidel a l’esperit futurista de l’època, en el plec de condicions del seu desenvolupament es primava una marxa silenciosa i sense fums, una mida compacte i una gran capacitat interior. Es van lliurar 10 unitats a l’organització de l’esdeveniment, que van complir la seva comesa sense problemes.

Suzuki va aconseguir mantenir l’habitacle intacte, situant la bateria (desenvolupada per Yuasa) i el motor elèctric per sota de terra de el vehicle, una configuració que es va avançar a la seva època. El motor, de 60V i 4,6 kW, impulsava a l’Carry Van Electric fins a 45 km / h i aquest vehicle disposava d’una autonomia de 50 quilòmetres. Es conserva una unitat restaurada d’aquest model al Museu Suzuki de Hamamatsu.

Suzuki LH2 (1979): el primer cotxe d’hidrogen de l’món

Suzuki va mostrar el seu esperit pioner i sostenible en 1979 amb el primer automòbil de l’món amb un motor alimentat per hidrogen. Desenvolupat en conjunt amb el Musashi Institute of Technology sobre la base d’un Suzuki Cervo, el Suzuki LH2 muntava un motor tricilíndric de dos temps i 539 cm3 alimentat amb hidrogen líquid.

Amb l’ús d’aquest combustible s’augmentava el rendiment i l’eficiència d’aquest propulsor, a més de reduir en un 60% les emissions de NOx. El Suzuki LH2 oferia una autonomia de 400 quilòmetres i una velocitat màxima de 118 km / h.

Suzuki MR Wagon-FCV (2001-2004) i SX4 FCV (2008): pila de combustible

Suzuki ha desenvolupat automòbils de pila de combustible, en col·laboració amb General Motors, des de l’any 2001. Primer amb els mini-cotxes MR Wagon-FCV i Wagon R-FCV; i més tard amb el SX4-FCV, un dels primers cotxes amb aquesta tecnologia que va rebre l’autorització de el Ministeri de Transports del Japó per rodar per carreteres públiques. El Suzuki SX4-FCV va estar present a l’àrea d’exhibicions i proves de la 34º Cimera de G8 a Hokkaido Toyako.

El SX4-FCV disposa d’una pila de combustible d’alt rendiment (83 kW) amb un tanc d’hidrogen d’alta pressió (70MPa) i un condensador lleuger i compacte, que recupera energia en fases de frenada i l’aplica en fases d’acceleració. Amb u8n motor síncron elèctric, aquest model desenvolupa una potència màxima de 68 kW i arriba a una velocitat màxima de 150 quilòmetres per hora, amb una autonomia de 250 quilòmetres.

Suzuki Baleno SHVS (2016): el primer híbrid lleuger modern

Suzuki també ha innovat amb la hibridació lleugera, una de les tendències actuals de la indústria. En 2016 va presentar el Suzuki Baleno SHVS, amb una tecnologia híbrida eficient i eficaç per reduir les emissions.

El sistema híbrid SHVS creat per Suzuki usa un ISG (Integrated Starter Generator), que ajuda a el motor durant l’acceleració i genera electricitat a través del fre regeneratiu. El sistema utilitza també una bateria compacta d’ió liti d’alt rendiment, situada sota dels seients davanters, per acumular energia. El sistema d’ignició ISG permet que el motor arrencada de nou d’una manera suau i silenciosa amb el sistema start & stop.

Amb un disseny intel·ligent, aquest sistema només afegeix 13,2 kg de pes a aquest model. Gràcies a aquesta tecnologia, el Baleno híbrid presentava un consum de només de 4 l / 100 km i unes emissions de 94 g / km.

Suzuki Swift Sport Hybrid 48V: el primer híbrid de 48V de la seva categoria

Suzuki està portant la hibridació a tots els segments i el Suzuki Swift Sport també es beneficiarà de sistema híbrid SHVS de 48V, sent el primer cotxe de la seva categoria en gaudir d’aquesta tecnologia.