7 CONSELLS PER TRAÇAR LA CORBA PERFECTA
Les corbes suposen, per a molts conductors, un repte que posa a prova la seva habilitat a l’volant. Reduir velocitat abans de començar a girar, dibuixar la trajectòria més àmplia possible i accelerar a l’sortir de la corba, claus per traçar amb seguretat. El nou SEAT Ibiza FR, amb una suspensió de xassís 15 mm més baixa i rodes de 18 “, proporciona la major adherència i estabilitat.
Suposen un plaer i un repte a parts iguals. Les corbes ofereixen als conductors l’oportunitat de provar la seva destresa a l’volant, però també poden representar tot un desafiament, a causa de les inèrcies que provoquen les transferències de pes de el vehicle. Seguint uns senzills passos, podrem mantenir-les sota control.
“Comptar amb un cotxe que ofereixi la major adherència, estabilitat i les màximes prestacions ens ajudarà, encara més, a recórrer amb seguretat aquest tipus de carreteres”, assegura Àngel Suárez, Gerent de Física de l’Vehicle a SEAT S.A. A l’volant d’el nou SEAT Ibiza FR, mostrem 7 consells per traçar corbes eficaçment.
Atenció, que vénen corbes! Per afrontar un traçat revirat, primer hem de saber com és. L’anticipació és bàsica, per això cal mirar a el front, el més lluny possible, per poder adaptar-nos a ell.
La senyalització, clau. Els panells direccionals ens indiquen, no només el sentit de la corba, sinó també quant hem de reduir la marxa que fa a la velocitat de la via. Un panell obliga a desaccelerar entre 15 i 30 km / h, dos entre 30 i 45 km / h i tres, més de 45 km / h.
Abans de el gir. Si s’ha de frenar o reduir la marxa, el moment de fer-ho és abans d’entrar a la corba. “Quan les rodes de l’cotxe estan encara rectes és quan comptem amb més estabilitat”, explica Suárez. “Amb una suspensió de xassís 15 mm més baixa, el nou SEAT Ibiza FR ofereix una major dinàmica a l’tenir més sota el seu centre de gravetat”, afegeix.
Una corba, múltiples circumstàncies. La velocitat i la frenada s’han d’adaptar a les condicions de cada moment. Una corba no serà igual en un dia assolellat que amb pluja o gel. Tampoc amb boira o de nit. “En aquest cas, comptem amb els fars davanters 100% LED de el nou Ibiza que ens ofereixen la millor visibilitat unida a la disminució del consum”, puntualitza Suárez.
La traçada més efectiva. Per minimitzar a l’màxim el gir és important aprofitar bé l’espai de carril, cenyint-nos a l’exterior de la corba per dibuixar la línia més àmplia possible. “En els revolts a l’esquerra, a més, això ens aportarà major visibilitat”, aclareix Suárez. A mesura que el vehicle vagi endinsant-se en la corba, el conductor s’anirà acomodant prop de l’extrem intern. I compte amb no sortir-se de carril. “Aquest tipus de carreteres secundàries solen ser estretes. En aquest cas, l’assistent de sortida involuntària de carril ens serà de gran ajuda “, indica.
Control a l’volant. Les mans han d’estar sempre correctament col·locades al volant, per analogia amb les agulles de el rellotge, a les 10:10. En un revolt encara més si és possible, ja que, del contrari, ens pot dificultar qualsevol rectificació de la trajectòria. “És clau girar-lo de forma progressiva, sense moviments bruscos, mantenint una velocitat constant”, aconsella Suárez. “Amb la manera Sport, tindrem una suspensió i una direcció més rígida per major seguretat”, manté. “A més, el SEAT Ibiza FR està equipat amb rodes de 18”, el que redueix l’angle de lliscament de l’pneumàtic “, segueix.
Acceleració de sortida. Un cop finalitzat el gir, quan les rodes tornin a estar rectes, accelerar ens ajudarà a sortir amb la màxima estabilitat i preparar per al següent gir. “Aquí, com en totes les fases de la corba, la suavitat ha de ser una premissa bàsica. Ara només queda gaudir de la conducció i de el paisatge “, anima Suárez.
7 carreteres per a amants de les corbes
- A Espanya: A l’illa de Gran Canària trobem la via amb més corbes de tot el país, concretament 365. És la GC-200, que uneix les localitats d’Agaete amb l’Aldea. Un recorregut espectacular que, això sí, requereix molta prudència.
- A Portugal: La N304, a nord, ofereix corbes i ondulacions irregulars envoltades de les increïbles vistes de Parc Natural do Alvão.
- A França: Col de Turini té en els seus 32 quilòmetres més de 30 forquilles i una recta de tot just 50 metres. Per això, és un dels trams més exigents de el Ral·li de Montecarlo.
- Al Regne Unit: Recórrer les corbes tancades de la B3135 a través de l’espectacular Gorja de Cheddar fins Ashwick, al comtat de Somerset, és una experiència inoblidable.
- A Àustria: 48 quilòmetres, 36 corbes i un desnivell de 1.500 metres. És la carretera de muntanya de Grossglockner, al Parc Nacional d’Hohe Tauern, que ofereix increïbles vistes des del pic més alt de país.
- A Itàlia: Els 40 quilòmetres que uneixen Vietri i Positano es recorren en prop d’hora i mitja, el que pot
donar una idea del serpentejant que arriba a ser aquesta ruta de la Costa Amalfitana.
- A Romania: Transfagarassan és tot un clàssic per als amants de les corbes. Està considerada una de les carreteres més espectaculars de l’món, amb els seus 90 quilòmetres a través dels Carpats.