AECA-ITV presenta la història de Laura: la ITV la va salvar d’un possible sinistre mortal en detectar una fallada en la il·luminació del vehicle

L’Associació Espanyola d’Entitats Col·laboradores de l’Administració a la Inspecció Tècnica de Vehicles ha publicat un nou vídeo testimonial. L’enregistrament forma part de la nova campanya de l’entitat per conscienciar sobre la importància de la ITV per a la seguretat viària i la protecció del medi ambient.

El d’enllumenat i senyalització és el capítol de la ITV on es detecten més defectes greus. En total, durant el 2023, darrer any del qual es té registre, un 22,8% dels vehicles inspeccionades van presentar errades en aquest apartat.
És un dels sistemes de seguretat activa del vehicle, ja que millora les condicions de visibilitat quan la llum és escassa o durant la nit. Per ressaltar la importància de la comprovació durant la inspecció tècnica de vehicles, l’Associació Espanyola d’Entitats Col·laboradores de l’Administració a la Inspecció Tècnica de Vehicles (AECA-ITV) ha publicat un vídeo testimonial que presenta la història d’una dona a qui la ITV la va salvar d’un possible sinistre mortal en detectar un defecte al sistema d’il·luminació.
Aquest enregistrament forma part de la sèrie de vídeos titulada “ITV: allò que no veus, importa”, una campanya que ha llançat AECA-ITV per conscienciar sobre la importància de la inspecció tècnica de vehicles per millorar la seguretat viària i la protecció del medi ambient.
Amb el lema de “de vegades les millors històries són les que no van passar”, aquests enregistraments expliquen la història de persones que, gràcies a la inspecció tècnica, van poder conèixer un defecte greu o molt greu que tenia el seu vehicle i evitar així un sinistre vial que els podria haver costat la vida i afectat altres usuaris de la via pública.
El segon testimoni, la història de Laura
L’enregistrament més recent publicat per AECA-ITV narra la història de Laura, a qui la ITV podria haver salvat la vida. Al vídeo, la dona explica que a l’anar a l’estació d’ITV li van detectar un defecte en una de les llums llargues del vehicle. La tenia fosa i no se n’havia adonat.
Dies després d’haver canviat la llum, la dona anava conduint per una carretera secundària a l’hivern, de nit, quan uns senglars van travessar la via i ella va haver de frenar per no atropellar-los. “Aquella nit en què vaig poder veure els porcs senglars i esquivar-los, em vaig adonar del que podria haver passat si no arribo a canviar la llum. No es veia gens bé i si arribàvem a tenir un accident, hagués estat greu”, assegura. “Des d’aquell moment, abans de viatjar, sempre les reviso”, afegeix.
L’any passat, el 33,2% de les víctimes mortals en sinistres vials en vies interurbanes es van produir en hores amb poca llum, entre les 20 hores de la nit i les 7 del matí; cosa que evidencia la relació que existeix entre les condicions de visibilitat a la carretera i la seguretat viària.