AIXÍ COMPETEIXEN LES GEGANTS EMPRESES TECNOLÒGIQUES XINESES COM HUAWEI O Alibaba AL MERCAT DE VEHICLES ELÈCTRICS
Empreses tecnològiques d’un enorme grandària en el mercat xinès busquen posicionar-se en la indústria de l’automòbil davant la imminent arribada de l’5G o de el vehicle elèctric.
La globalització i la interdependència empresarial estan provocant que nous actors s’introdueixin en el sector de l’automòbil. I és que sembla evident que les sinergies amb empreses d’altres activitats seran fonamentals en l’automoció davant l’allau de tecnologia que ve. Un exemple d’això són les gegants empreses tecnològiques xineses, com Huawei o Alibaba, i els seus moviments en el mercat de vehicles elèctrics.
Segons apunten mitjans com TechCrunch, els gegants tecnològics de la Xina estan interessats en l’automòbil a causa de la importància de el sector en l’economia. Però també pels seus interessos en avançar en la transició elèctrica i l’actualització intel·ligent a mesura que el 5G arriba a la mobilitat.
Per exemple, els últims moviments de Alibaba han estat la seva participació en l’accionariat d’un important fabricant xinès, SAIC Motor. Aquesta marca ha presentat aquesta setmana una nova branca de vehicles elèctrics anomenada Zhiji. Alibaba s’ha convertit en el «proveïdor de solucions tecnològiques» de SAIC des que va començar la seva relació amb la marca allà pel 2015.
L’altre gegant tecnològic que està fent grans moviments en el sector de l’automòbil és Huawei. Aquesta mateixa setmana va anunciar que incorporaria una unitat d’automòbils intel·ligents al seu grup de negocis de consum, anteriorment enfocat en telèfons. L’ambició d’Huawei en el sector “no és fabricar automòbils, sinó centrar-se en el desenvolupament de les TIC” per ajudar els sectors de el sector.
Amazon i Google també truquen a la porta
Però aquestes no són les úniques empreses. Amazon ja disposa d’una estructura per vendre cotxes des de la seva plataforma. A més, està enfocat en diferents projectes per al desenvolupament de la conducció autònoma. L’arribada de vehicles sense conductor podria suposar un important estalvi de costos per a la companyia.
D’altra banda, Google va anunciar fa unes setmanes l’arribada d’un gran nombre de noves eines de cerca. Algunes d’elles dirigides directament a les compres en línia. El gran cercador revelar que estan dissenyant un nou espai anomenat AR Showroom on serà possible donar vida en 3D als vehicles i fins i tot realitzar una prova virtual.