AIXÍ FUNCIONEN ELS NOUS ASSISTENTS DEL SEAT TARRACO
El SEAT Tarraco incorpora dos nous assistents: el Pre-crash, que actua davant un possible xoc, i el rollover Assist, un sistema de detecció. En 0,2 segons, el Pre-crash és capaç d’activar diferents funcions com tensar cinturons o pujar les finestretes. Els sistemes de seguretat tracten de prevenir accidents i també de minimitzar les seves conseqüències.
Les distraccions, l’excés de velocitat o el cansament són algunes de les principals causes d’accident al volant. Segons Esteve Alcántara, enginyer de Seguretat Activa de SEAT, “els nous sistemes d’ajuda a la conducció són especialment útils en aquests casos.” Coincidint amb la presentació mundial del SEAT Tarraco, aquest expert revela com funcionen els seus dos nous assistents, l’Pre- crash i el rollover Assist, i anticipa les tendències de futur:
– Reacció en 0,2 segons: subvirajes, sobrevirajes o frenades brusques són algunes de les situacions en què s’activa el Pre-crash, l’assistent de precol·lisió del SEAT Tarraco. El cotxe detecta per si mateix si està a punt de tenir un accident i és capaç de reaccionar en 200 mil·lisegons. En funció de la situació, tensa els cinturons, activa els intermitents, puja les finestretes i tanca el sostre panoràmic, evitant així que qualsevol extremitat quedi fora de l’habitacle.
– Mitigar conseqüències: “Els sistemes de Seguretat Activa juguen un paper cada vegada més important en la protecció tant dels ocupants del vehicle com de la resta d’usuaris de la via. En alguns casos, poden evitar accidents i fins i tot minimitzar les seves conseqüències en cas que es produeixin “, assegura Esteban. Un exemple d’això és el nou Rollover Assist, que incorpora el SEAT Tarraco i que s’activa durant un tomb. En aquest cas, el cotxe realitza la trucada d’emergència, apaga el motor, desbloqueja portes, posa en marxa els intermitents i canvia la ventilació, entre d’altres funcions.
– Sensors i centraletes, pendents de tot: la tecnologia i electrònica que hi ha darrere dels assistents a la conducció suposen “una gran revolució” en el desenvolupament dels models. “Les innovacions en matèria de seguretat avancen a pas de gegant, com demostra la incorporació de sensors i centraletes ‘intel·ligents’. Gràcies a ells, el cotxe és capaç d’identificar possibles causes d’accidents i reaccionar per evitar-los. La forma d’avisar al conductor també ha evolucionat: a les senyals lluminosos se sumen ara les acústiques, els assistents per veu, la vibració del volant i, fins i tot, la correcció de la direcció i la frenada autònoma, tot això sense la intervenció humana.
– Visió zero accidents: segons Esteban Alcántara, “el cotxe del futur serà la suma de molts assistents. El paper del conductor actual passarà a ser el d’ocupant del vehicle, de manera que els sistemes de seguretat s’han d’adaptar a aquesta situació i també l’interior de l’habitacle “.Els vehicles estaran connectats entre si, el que contribuirà a la visió” zero accidents en la qual ja estem treballant “.