ALFA ROMEU: EL NOM MILÀ NO? JUNIOR LLAVORS!
Durant una de les setmanes més importants per al futur d’Alfa Romeo, un funcionari del govern italià va declarar que l’ús del nom Milano, elegit per la marca per al seu nou esportiu compacte recentment presentat, està prohibit per llei.
El nom Milano, un dels favorits del públic, va ser elegit per retre homenatge a la ciutat on va començar la nostra història el 1910. No és la primera vegada que Alfa Romeo demana l’opinió del públic a l’hora d’escollir el nom d’un cotxe. Anteriorment es va fer el 1966 amb el Spider 1600 quan el nom triat pel públic va ser Duetto.
Tot i que Alfa Romeo creu que el nom compleix tots els requisits legals i que hi ha qüestions molt més importants que el nom d’un automòbil nou, Alfa Romeo ha decidit canviar-lo de Milà a Junior amb l’esperit de promoure el enteniment mutu.
L’equip Alfa Romeo vol agrair al públic pels comentaris positius, a la xarxa de concessionaris italians pel suport, als periodistes per l’enorme atenció mediàtica prestada al nou cotxe i al govern per la publicitat provocada per aquest debat.
Amb una història única i una llista interminable de noms per triar, el canvi de nom no va ser un problema. De fet, va ser un plaer repassar la llista de noms seleccionats com a favorits dels suggeriments del públic, un dels quals va ser «Junior».
Jean-Philippe Imparato – CEO Alfa Romeo
«Som perfectament conscients que aquest moment quedarà gravat a la història de la marca. És una gran responsabilitat, però alhora és un moment emocionant. L’elecció del nom Junior és completament natural, ja que està fortament lligat a la història de la marca i ha estat entre els nostres preferits i entre els preferits del públic des del principi. Com a equip, triem una vegada més compartir la nostra passió per la marca i fer del producte i dels nostres clients la prioritat. Decidim canviar el nom, tot i que sabem que no estem obligats a fer-ho, perquè volem preservar l’emoció positiva que sempre han generat els nostres productes i evitar qualsevol mena de polèmica. L’atenció que hem rebut en els darrers dies al nostre nou compacte esportiu és força emocionant, ja que vam tenir un nombre sense precedents de visites al configurador en línia, cosa que va provocar que el lloc web es bloquegés durant un parell d’hores. «
Stefano Odorici – President de l’Associació Italiana de Concessionaris Alfa Romeo
«Alfa Romeo és una marca inclusiva, que acull i genera passió i emocions positives. Es pot veure clarament quan miro als ulls dels nostres clients quan vénen a veure, provar, comprar i col·leccionar cotxes Alfa Romeo als nostres concessionaris. Per això, celebrem la decisió presa per la companyia de canviar el nom de l’automòbil de Milano a Junior a la llum de les últimes notícies, cosa que podria afectar l’entusiasme i l’enorme atenció que el nou automòbil està rebent dels nostres clients recentment. Junior, igual que Milano, són noms bonics que tenen les seves arrels a la història de la marca. No és casualitat que s?hagin convertit immediatament en els favorits del públic».
Origen del nom «Junior»
Després de l’èxit del Giulia i la versió coupé Giulia Sprint GT, dissenyada per Giugiaro per a Bertone, l’objectiu d’Alfa Romeo és atraure un públic més jove i nou, àvid d’un cotxe brillant i exclusiu sense costos excessius de compra i funcionament.
El 26 de setembre de 1966, el GT 1300 Junior es va presentar a Balocco i, malgrat la manca del nom Guiulia, va ser el líder d’una nova generació d’Alfa Romeo. De fet, versions similars de la gamma Spider també s’identificaran amb el Junior.
La principal variant mecànica és l’adopció del motor de doble arbre de porta de 1.290 cc que, gràcies al subministrament únic de combustible ia una nova distribució, ofereix 89 CV per a una velocitat màxima de més de 170 km/h, només lleugerament inferior a la del 1600, així com al fet que pot oferir un rendiment d’alt nivell i plaer de conducció. La carrosseria també ha estat actualitzada amb un acabat dedicat i més juvenil.
Amb unes vendes de més de 92.000 unitats, la GT 1300 Junior aviat es va convertir en el producte més venut de la gamma i en un veritable símbol d’estatus de la seva època.