AUDI ASSAJA EL PROCÉS DE PRODUCCIÓ DE L’E-TRON GT UTILITZANT REALITAT VIRTUAL

,

Per primera vegada s’estan assajant els processos de producció mitjançant un sistema totalment virtual. Markus Moinot, director de Planificació de Processos de Producció a Neckarsulm: “L’Audi e-tron GT és el primer vehicle del Grup en el qual s’han provat els processos de muntatge i logística sense necessitat de prototips”. La modificació de la línia de muntatge de Bollinger Höfe permetrà fabricar l’Audi e-tron GT al costat del Audi R8 a partir del 2020.

Audi aposta per la realitat virtual (VR) amb l’Audi e-tron GT. Mitjançant l’ús d’ulleres i controladors de VR, els empleats de diversos departaments proven tots els processos de muntatge d’una forma totalment virtual. Per a això, s’utilitza un programari desenvolupat internament per Audi, que permet realitzar mapes tridimensionals de les instal·lacions mitjançant un escaneig de 360 ​​graus. La tecnologia s’està utilitzant per primera vegada per assajar el procés de muntatge de l’e-tron GT a la seu d’Audi a Neckarsulm. Les modificacions en Bollinger Höfe permetran a l’Audi e-tron GT i l’Audi R8 compartir línia de muntatge a partir del 2020.

És la primera vegada que els processos de treball en la línia de muntatge i els processos logístics estan sent provats de manera virtual en els anomenats “3P workshops”. En el sistema de producció, 3P significa Procés de Preparació de Producció (Production Preparation Process) i s’utilitza com a mètode de validació. Amb aquests tallers, els planificadors juntament amb els seus companys de Logística, Muntatge, Centre de Pre-Sèrie i Qualitat, recorren tots els passos i comproven la viabilitat dels processos planificats. Són totes les estacions de treball ergonòmicament correctes? És adequada la posició del carro d’eines? Fins ara, aquestes proves es realitzaven en tallers amb prototips. “L’e-tron GT és el primer vehicle en el Grup Volkswagen que prescindeix d’un prototip en els tallers 3P”, explica Markus Moinot, director de Planificació de Processos de Producció a Neckarsulm.

El projecte “3P Workshop” és el resultat d’una estreta col·laboració entre els departaments de Planificació de Muntatge a Neckarsulm, Planificació de Muntatge a Ingolstadt i Audi Production Lab (P-Lab). L’equip en el P-Lab va desenvolupar el programari que ara s’està utilitzant per primera vegada a Neckarsulm, com a part de la planificació per a l’arribada de l’e-tron GT. La digitalització dels tallers permet a la companyia avançar en la seva transformació digital. Bernd Widdmann, director de Planificació de Mètodes de Muntatge a Ingolstadt, el eplica: “La digitalització era un pas lògic i consistent per seguir desenvolupant el mètode 3P. Amb els tallers virtuals també facilitem d’una forma altament efectiva la col·laboració amb equips de treball de diverses fàbriques. Actualment estem provant aquest mètode a Ingolstadt ia San José Chiapa, a Mèxic “. El canvi al món digital promou la col·laboració entre els equips i les fàbriques, a més d’estalviar recursos, gràcies als menors viatges de treball. Aquesta tecnologia té un enorme potencial per a tot el Grup Volkswagen. “Audi ha assumit el rol de marca líder amb el desenvolupament del mètode de realitat virtual per al taller 3P”, afegeix Marys Moinot.

Els escanejos en 360 graus són un element vital en la implementació dels tallers virtuals. Amb aquesta finalitat s’escanegen les naus de producció o els edificis complets utilitzant programari i hardware personalitzats. Audi està col·laborant amb una start-up de Munic per crear una còpia virtual de la línia de producció. El resultat és extremadament precís, amb mesuraments d’un cicle, per exemple de la instal·lació del cockpit de l’R8 o de l’e-tron GT, que arriben a una precisió de només uns pocs mil·límetres. A partir d’aquestes dades, es planifica la producció i es preparen els cicles i l’equipament. Alhora, l’escàner genera un núvol de punts, que es pot usar per a reconstruir l’equipament i la infraestructura de manera virtual. D’aquesta manera, els empleats d’Audi poden actualitzar digitalment el seu traçat i els seus sistemes de planificació, estalviant temps i diners en el procés. El model de 360 ​​graus de Bollinger Höfe és un altre important pas cap a la digitalització.

Bollinger Höfe es prepara per a la producció de l’Audi e-tron GT

Actualment ja s’estan realitzant les obres necessàries en la línia de producció de l’Audi R8 per integrar l’Audi e-tron GT, el que inclou la integració de noves sales logístiques i la incorporació d’equipament d’última generació al taller de carrosseria i en les àrees de muntatge. La majoria dels treballs de modificació tindran lloc durant la producció, i està previst que finalitzin a la tardor.

Durant la tardor de 2019, dues noves proporcionaran aproximadament 10.000 metres quadrats addicionals per a la logística a Bollinger Höfe. Els nous espais se situaran a la part oest de les instal·lacions, a tocar de les àrees de muntatge i del taller de carrosseria. “Ja que la planta de Bollinger Höfe va ser creada en la seva fase inicial com una petita instal·lació de producció en sèrie, amb processos innovadors i flexibles, ens ofereix les condicions ideals per produir l’e-tron GT al costat del Audi R8”, explica Wolfgang Schanz , Director de Producció. “En aquestes instal·lacions comptem amb una combinació única de producció artesanal i fàbrica intel·ligent que s’està convertint en realitat”.