Audi avança la tecnologia dels combustibles sintètics: a prova la nova e-benzina
Audi està convençuda del potencial dels combustibles sintètics, l’Audi e-gas, l’e-gasolina i l’e-dièsel, i continua amb la seva estratègia de desenvolupament d’aquests e-combustibles. En el cas de l’e-benzina, la companyia d’Ingolstadt ha aconseguit un important objectiu: juntament amb els seus socis en el desenvolupament, s’ha produït per primera vegada una quantitat suficient de combustible sintètic com per dur a terme les proves inicials en bancs de motors.
Juntament amb Global Bioenergies S.A. en Leuna (Saxònia-Anhalt), s’ha aconseguit la major partida de egasolina
mai produïda: 60 litres. “Igual que tots els e-combustibles d’Audi, la nova egasolina
té molts avantatges. No depèn del petroli, és compatible amb la infraestructura
existent i ofereix la perspectiva d’un cicle de carboni tancat “, explica Reiner Mangold,
Director de Desenvolupament de Productes Sostenibles de AUDI AG. L’e-gasolina d’Audi és
essencialment un iso-octà líquid. Actualment es produeix a partir de biomassa en un procés
de dos passos. En el primer pas, Global Bioenergies produeix isobutè gasós (C4H8) en una
planta de demostració. En el segon pas, el Centre Fraunhofer de Processos Biotecnològics
Químics (CBP) en Leuna utilitza hidrogen addicional per a transformar-lo en iso-octà (C8H18).
El combustible està lliure de sofre i benzè i, per tant, és especialment baix en
contaminants quan es crema.
Els enginyers d’Audi estan examinant ara la combustió i el comportament de les
emissions del combustible renovable en un banc de motors. Com a combustible sintètic de
alta puresa amb molt bones propietats antidetonants, l’e-benzina d’Audi ofereix la
possibilitat d’augmentar encara més la compressió del motor i així incrementar l’eficiència. A
mitjà termini, els socis del projecte tenen com a objectiu modificar el procés de producció
perquè no requereixi biomassa; en aquest cas, el CO2 i l’hidrogen produïts a partir de fonts
renovables haurien de ser suficients matèries primeres.
Els combustibles alternatius d’Audi ja ofereixen un gran potencial per a la mobilitat sostenible
i ajuden a reduir les emissions de CO2 dels motors de combustió. Fins a un 80 per cent en
els models g-tron, per exemple, en comparació amb un model equivalent en rendiment
funcionant amb un motor de gasolina, considerant la conducció de l’automòbil en mode e-gas
(CNG) i el procés de producció del combustible.
Per Audi, els e-combustibles són més que un simple objecte d’investigació en el laboratori.
Des de 2013, la marca dels quatre cèrcols ofereix Audi e-gas renovable, que té el seu origen en
part en la mateixa planta de la companyia a Werlte (Emsland). Els clients omplen el dipòsit de
el seu model Audi g-tron en qualsevol estació de servei de GNC utilitzant una targeta especial, i
Audi alimenta la xarxa alemanya de gas natural amb quantitats equivalents d’Audi e-gas, el que
garanteix els beneficis ecològics del programa, incloent la corresponent reducció de
emissions de CO2.
L’Audi e-dièsel també forma part de la cartera d’e-combustibles d’Audi. A Dresden és
Sunfire, soci d’Audi, qui va operar una planta pilot per produir aquest combustible des
finals de 2014 fins a octubre de 2016. Igual que en Werlte, com a font d’energia es va utilitzar
electricitat ecològica, i l’aigua i el CO2 també es van utilitzar com a matèries primeres. el
producte final, denominat Blue Crude, es refinava per convertir-lo en Audi e-dièsel. la marca
dels quatre cèrcols està planificant actualment la capacitat de producció en Laufenburg, en
al cantó suís d’Aarau. Juntament amb els seus socis Ineratec GmbH i Energiedienst Holding AG, un
nova planta pilot produirà al voltant de 400.000 litres d’Audi e-dièsel per any. per primera
vegada, l’energia hidroelèctrica serà l’únic subministrament d’energia requerit per produir aquest ecombustible.