Audi e-tron Sportback concept: L’arquitectura e-mobility

Estudi de disseny i mostra de tecnologia, cotxe elèctric amb disseny coupé: Audi presenta un versàtil prototip al Saló de l’Automòbil de Xangai 2017. El Gran Turisme de quatre portes debuta amb propulsió elèctrica i una potència de 320 kW (435 CV). El disseny combina elements clàssics d’Audi amb una sèrie de detalls avantguardistes: una arquitectura per a la mobilitat elèctrica adaptada a la tecnologia i al tipus de propulsió basat en aquesta font d’energia.

L’Audi e-tron Sportback representa un punt de referència important per Audi al camí cap a la mobilitat elèctrica. Rupert Stadler, President del Consell de Direcció de AUDI AG, ho confirma: “El nostre Audi i-tron es posarà en marxa el 2018, el primer cotxe elèctric en aquest sector tan competitiu que és apte per a l’ús diari. Amb una autonomia de més de 500 quilòmetres i l’especial experiència de conducció elèctrica, farem d’aquest SUV esportiu un d’aquells cotxes que seran referència la propera dècada. Poc temps després, en 2019, li seguirà la versió de producció de l’Audi i-tron Sportback, una variant coupé emocional que s’identifica a primera vista com un cotxe elèctric “.

L’interior de color clar de l’Audi i-tron Sportback concept ofereix una combinació de funcionalitat i controls simplificats com a principi formal. Unes àmplies pantalles tàctils situades per sota de la pantalla central, tant a la consola com en les portes, proporcionen informació i interactuen amb els sistemes de bord. Les superfícies horitzontals del quadre de comandament i de la consola central, que sembla estar flotant, transmeten la sensació d’una perspectiva oberta per als ocupants dels quatre seients individuals.

La tecnologia d’il·luminació d’aquest concept car és una innovació que es fa visible de dia i de nit. Les unitats Matrix LED del frontal i de la part posterior estan controlades digitalment i produeixen un excel·lent camp d’il·luminació. Els minúsculs projectors Matrix digitals marquen literalment el camí sobre la carretera, convertint la llum en un canal de comunicació versàtil amb els voltants.

Per a la seva conducció, l’e-tron Sportback utilitza una configuració que també va a ser adoptada en els futurs models de producció en sèrie d’Audi, la propulsió cent per cent elèctrica: un motor elèctric en l’eix davanter i dos al cul mouen les quatre rodes, transformant a aquest coupé d’altes prestacions en un cotxe amb tracció quattro, al més pur estil Audi. Els 320 kW (435 CV) de potència, que poden arribar a ser 370 kW (503 CV) en la manera boost, proporcionen un excel·lent empenta, amb una acceleració de 0 a 100 km / h que es realitza en només 4,5 segons . La bateria té una capacitat de 95 kW / h, i una autonomia que sobrepassa els 500 quilòmetres en el cicle homologat NEDC.

Dietmar Voggenreiter, membre del Consell de Direcció de AUDI AG com a responsable de Vendes i Màrqueting, explica el significat especial de la mobilitat elèctrica per al mercat xinès: “Hem pres la decisió conscient de mostrar per primera vegada l’Audi i-tron Sportback aquí a Xangai, perquè la Xina és el mercat mundial líder per a automòbils elèctrics. Això és aplicable tant a la infraestructura i suport financer com a les vendes. Ja hi ha al voltant de 150.000 estacions de càrrega al país, amb altres 100.000 que haurien d’estar en funcionament a finals de 2017. Nosaltres estem ben preparats per aquest ràpid creixement. En els propers cinc anys oferirem cinc models i-tron a la Xina, incloent vehicles propulsats completament per motors elèctrics amb bateries que tindran una autonomia superior als 500 quilòmetres, com l’Audi i-tron Sportback “.