Auto88 tria el seu costat més ECO

Els segments dels Citycar (Fiat 500 i Panda) i dels SUV urbans (Fiat 500X), entre d’altres, es troben actualment en auge. La consciència ecològica i les noves solucions de conducció que demanda el mercat porten a Auto88 a unir aquests factors per oferir opcions ECO reals i disponibles per als seus clients, avui.

Per a aquest projecte, s’alia amb Fiat i amb Repsol, la companyia amb més punts de distribució d’AutoGas (GLP) a Espanya ia Catalunya.

L’oferta de vehicles Fiat amb distintiu ECO s’afegeix a la llançada per Auto88 a principis d’any amb models Jeep, ampliant de manera clara els vehicles disponibles ECO per respondre a les diferents necessitats i demandes dels conductors.

Auto88 aposta per la mobilitat ECO. Auto88 ha triat el seu costat més ECO.

AutoGas: una visió comuna

 

Auto88, Repsol i FCA comparteixen visió sobre mobilitat sostenible i els objectius de ‘zero i baixes emissions’.
Auto88, Repsol i FCA no renuncien a cap alternativa de mobilitat i treballen activament en totes elles.
Assumeixen que la seva obligació és oferir solucions als problemes dels ciutadans …
… per això comparteixen un plantejament realista de les diferents opcions a curt, mitjà i llarg termini …
… i avui aposten per l’AutoGas perquè és una solució per a la mobilitat sostenible que ofereix una solució real i immediata a la necessitat de reduir emissions …
… sense afectar el ciutadà: ni a la butxaca ni en els seus hàbits.
 

Què és l’AutoGas?

És el carburant alternatiu més utilitzat al món: 26 milions de vehicles a nivell mundial, 15 milions a Europa i més de 100.000 a Espanya.
La DGT classifica als vehicles d’AutoGas com ECO.
L’AutoGas és una barreja de propà i butà, amb idèntiques prestacions que els combustibles tradicionals, però amb molt baixes emissions i amb plena disponibilitat d’oferta de vehicles i en xarxa de proveïment.
avantatges ambientals

Els vehicles AutoGas tenen l’etiqueta ECO atorgada per la DGT, referència per a les regulacions de trànsit a les ciutats que els permet circular sense restriccions.
Redueix les emissions de NOx en un 68% i fins a un 100% les de partícules respecte als combustibles convencionals.
Contribueix a reduir l’efecte hivernacle en disminuir les emissions de CO2 i minimitza els nivells de soroll en un 50%.
Les seves baixes emissions li inclouen en plans d’ajudes i en bonificacions municipals d’importants ciutats (IVTM, SER, etc.).
Avantatges econòmiques i tècniques

Els vehicles AutoGas tenen la mateixa tecnologia, les mateixes prestacions i els mateixos temps de proveïment que un vehicle tradicional.
Són vehicles bi-fuel: dos dipòsits (gasolina i AutoGas) que s’usen indistintament, sense alterar la conducció.
La seva autonomia arriba a uns 1.200 km. A la que ofereix el dipòsit de gasolina se suma la del dipòsit AutoGas, d’entre 500 i 600 km.
Això fa que els vehicles d’AutoGas, a més de ser ecològics i econòmics, siguin aptes per a qualsevol necessitat dels conductors (trajectes diaris, de cap de setmana, vacances, etc.).
Xarxa i oferta suficients

A Espanya hi ha una xarxa de proveïment de 670 estacions de servei.
Repsol lidera la comercialització i distribució d’AutoGas al mercat espanyol, amb més de 400 punts de subministrament situats a les estacions de servei de la Península i Balears.
Es pot travessar Espanya de cap a cap únicament amb AutoGas.
La xarxa existent pot atendre les necessitats d’una flota quatre vegades més gran de la que existeix avui.
En totes les províncies espanyoles ha disponibilitat d’estacions de Repsol amb AutoGas.
AutoGas a Espanya avui

Les matriculacions de vehicles AutoGas mostren un augment exponencial que reflecteix la creixent acceptació d’aquest combustible alternatiu entre els ciutadans, en línia amb altres mercats europeus i convertint-lo en el líder de les energies alternatives.
Les dades de matriculacions de la DGT reflecteixen que les matriculacions d’AutoGas en aquests vuit primers mesos de 2019 (645) ja gairebé suposen el total de tot l’any anterior (19.664).
A més, a l’agost s’han matriculat 2.372 vehicles AutoGas, un 9% més que en el mateix mes de l’any anterior.
 

Font: dades de matriculacions de la DGT recollits per MSI

 

Aquestes xifres fan que el parc automobilístic espanyol d’AutoGas abast dels 773 vehicles a agost de 2019.
 

AutoGas a Catalunya avui

Més de 15.600 catalans gaudeixen ja dels avantatges, ecològiques i econòmiques, que els proporciona el AutoGas.
Les dades de matriculacions de la DGT reflecteixen que al llarg dels vuit primers mesos de 2019 s’han matriculat a Catalunya un total de 925 vehicles d’AutoGas enfront dels 2.434 de l’any 2018.
Desglossant les dades de l’AutoGas per províncies, destaca amb gran diferència Barcelona, ​​amb 422 matriculacions i un increment respecte l’any anterior del 11%.
 

Matriculacions de vehicles a AutoGas Catalunya

Acum. Ago-19 Acum. Ago-18 Var. %
Barcelona 2.422 2.182 11,0%
Girona 268.116 131,0%
Lleida 48 31 54,8%
Tarragona 187.105 78,1%
TOTAL 2.925 2.434 20,2%
 

A Catalunya hi ha 116 estacions de servei amb AutoGas, de les que 79 són de Repsol.
Estacions de Servei amb AutoGas a Catalunya
Tots els operadors Repsol
Barcelona 71 48
Girona 21 17
Lleida 8 5
Tarragona 16 7
TOTAL EE SS 116 79
 

 

 

 

Gamma Fiat amb tecnologia híbrida GLP

La llegenda de Fiat va començar el 1899 a Torí, quan la societat limitada Ceirano & Co va construir els Welleyes, un petit automòbil de dos cilindres dissenyat per Aristide Faccioli i construït per Giovanni Battista Ceirano. Els dos homes van involucrar a set homes de negocis i aristòcrates, inclòs el cavaller Giovanni Agnelli, en la creació d’una empresa per produir aquest vehicle a gran escala. L’11 de juliol de 1899, al Palazzo Bricherasio a Torí, es va fundar la Società Anonima Fabbrica Italiana vaig donar Automobili – Torino, posteriorment simplificada a Fabbrica Italiana Automobili Torino. Conegut per tots com FIAT.

Des de llavors, la marca Fiat s’ha mantingut fidel a la seva mentalitat d’oferir vehicles democràtics, accessibles per al gran públic, i noves tecnologies. I avui en dia segueix evolucionant, desenvolupant i elevant els seus vehicles a un nivell més alt, d’acord amb els seus valors fonamentals. La marca Fiat està donant passos cap al respecte pel medi ambient amb vehicles que ofereixen mobilitat accessible, seguretat, infoentreteniment i la tecnologia ecològica més avançada.

Als comandaments d’un Fiat amb tecnologia GLP, la diversió al volant es torna eficient i és possible afrontar la conducció diària no només amb la màxima seguretat, sinó també amb el màxim respecte pel medi ambient.

Actualment, l’oferta de vehicles Fiat propulsats per AutoGas inclou els models 500 i Panda. Mitjançant aquest projecte Auto88 completa l’oferta amb el renovat Fiat 500X i el Fiat Tipo.

Fiat 500X

El SUV italià Fiat 500X s’ha renovat recentment per dins i per fora amb nova imatge i nova tecnologia per satisfer les noves necessitats de mobilitat d’un segment en auge del qual el 500X és líder a Itàlia ia Europa: un segment en el qual es ha guanyat una sòlida posició com un dels cinc models més venuts des de 2016.

El nou 500X ha renovat completament el seu exterior amb nous grups òptics LED i fars Full-LED i ha actualitzat el seu interior, subratllant encara més la inconfusible identitat 500, aportant alhora major funcionalitat i confort. A més, el nou model ofereix per primera vegada en un Fiat una família totalment nova de motors Firefly de tres i quatre cilindres que garanteixen la satisfacció en la conducció i fins a un 20% més d’estalvi energètic que els antics motors de gasolina, alhora que són un 20% més silenciosos que els seus homòlegs turbodièsel. Eficients i innovadors, els nous motors Firefly Turbo són les mecàniques més compactes i netes actualment instal·lades en els automòbils Fiat. La nova família de propulsors inclou un motor de 1.0 litres de 88 kW (120 CV) i 190 Nm de parell, i un 1.3 litres de 110 kW (150 CV) o 132 kW (180 CV) i 270 Nm de parell. La gamma de motors de gasolina de 500X es completa amb el fiable motor 1.6 E-Torq de 81 kW (110 CV), combinat amb transmissió manual i tracció davantera. L’oferta de motors també inclou els renovats motors Dièsel MultiJet II de 1.3 litres, 1.6 litres i 2.0 litres amb SCR (Reducció catalítica selectiva), els quals compleixen la normativa Euro 6 / D. La gamma de motors al 500X es pot combinar amb un canvi manual de sis velocitats, un canvi de doble embragatge en sec DDCT i un canvi automàtic de nou velocitats per a una experiència de conducció suau i confortable.

L’experiència de conduir és més plaent, confortable i segura que mai amb els nous sistemes d’assistència a la conducció que s’ofereixen com a equipament de sèrie en totes les versions. El sistema automàtic de reconeixement de senyals de trànsit, en connexió amb l’avisador de velocitat, impedeix als conductors superar el límit de velocitat adaptant, amb un simple clic, la velocitat del vehicle en funció de la informació que el sistema llegeixi en els senyals de trànsit que troba en el camí, mentre que l’avís de canvi de carril de sèrie és un sistema d’advertència d’abandonament de carril que et manté en el teu camí. A més els sistemes de infoentreteniment amb pantalla tàctil Uconnect HD LIVE de 17,7 cm (7 “), amb integració d’Apple CarPlay i compatibilitat amb Android AutoTM, són d’última generació.

El 500X està disponible en dues configuracions, tracció davantera i tracció a les quatre rodes, ia Espanya, ofereix cinc nivells d’equipament: Urban, Lounge, City Cross, Cross i el nou Sport. A més, estan disponibles una sèrie d’edicions especials com són el Mirror, l’S-Design i el 120TH Anniversary.

 

Fiat 500

La icona de Fiat es va presentar el 1957 com l’emblema de la motorització de masses del qual es van vendre més de 3,8 milions d’unitats i que va entrar de ple dret en l’imaginari col·lectiu. Cinquanta anys després, el 2007, aprofitant aquest llegat, Fiat va aconseguir accelerar cap al futur: va sorgir així el nou 500 i immediatament va ser un èxit. Realitzat pel Centre Stile Fiat, el 500 actual presenta un disseny, exterior i interior, renovat i inconfusiblement 500, que el fa encara més atractiu. Ofereix continguts més amplis en termes de tecnologia, motors i possibilitat de personalització: només d’aquesta manera la icona pot seguir evolucionant, perfeccionant aquests trets que l’han convertit en una obra mestra.

Disponible en versió berlina i convertible, s’ofereix actualment al mercat espanyol en els acabats Pop, Lounge, S, Star i Rockstar, a més d’en les edicions especials Dolcevita i 120TH Anniversary. El 500 s’equipa amb els motors de gasolina 0.9 TwinAir de 85 CV i 1.2 de 69 CV, a més del motor híbrid gasolina / GLP 1.2 de 69 CV.

Creat per complir la normativa més severa, el Fiat 500 és un dels vehicles més segurs de tot el segment. A més, els motors, eficients i brillants, asseguren una bona acceleració i un comportament en carretera sempre previsible. Resumint, és un vehicle que supera fins i tot les situacions crítiques sense dificultat.

Qui condueix un 500 pot gaudir dels últim en connectivitat gràcies al sistema de infoentrenimiento UconnectTM HD LIVE amb pantalla tàctil de 17,7cm (7 “) i integració d’Apple CarPlay i compatibilitat amb Android AutoTM.

Audaç i seductor, el 500 ofereix multitud de cures detalls, tots dissenyats per millorar l’originalitat i, al mateix temps, atorgar al model un estil sofisticat. Destaquen els fars davanters amb llums diürnes de LED, les llums del darrere, els colors de la carrosseria, el quadre de comandament, el volant i els materials, fidels al inconfusible estil 500.

Així que avui, el 500 ofereix la seva icònica continuïtat estètica i l’evolució tecnològica. Aquesta és la fórmula màgica del 500, l’únic model capaç de combinar pols oposats amb gran coherència: és un vehicle exclusiu, però assequible; un èxit de vendes global que manté un cor profundament italià; és un producte elegant que no oblida ser divertit; és molt personal tot i que s’han venut milions d’unitats. És més, el 500 reuneix tecnologia i sentiment per reafirmar-se com a referent del seu segment des de qualsevol punt de vista.

Fiat Panda

Llançat el 1980 i ara en la seva quarta generació, el Fiat Panda ha tingut una llarga vida plena d’èxits en termes de vendes i innovacions tecnològiques en el seu segment. Per exemple, el 1983, el Panda 4 × 4 va ser el primer cotxe urbà amb tracció total i el 1986 va ser el primer de la seva grandària en muntar un motor Dièsel. El 2004, el Fiat Panda va ser el primer vehicle del seu segment a ser nomenat “Cotxe de l’Any”. Aquest mateix any, va ser el primer cotxe urbà en arribar al campament base de la Muntanya Everest a 5200 metres d’altura. El seu llarg historial de rècords es va ampliar el 2006, quan el Fiat Panda es va convertir en el primer cotxe urbà de producció en sèrie alimentat amb metà. Des del seu llançament, any rere any, ha estat el vehicle de metà més venut a Itàlia i també a Europa, de manera consecutiva des de 2007.

El Fiat Panda sempre s’ha caracteritzat per la qual cosa a dia d’avui són les pedres angulars de la família funcional Fiat: personalitat, funcionalitat i simplicitat. Des de la seva primera aparició, el Panda ha destacat per la seva personalitat inconfusible i el seu característic desig d’agradar, desenvolupat per destacar tres expressions diferents del model: Urban, 4 × 4 i Cross. Aquestes diferents personalitats tenen en comú la funcionalitat i la simplicitat: dimensions exteriors molt compactes, espai interior aprofitat al màxim i configurable per a totes les necessitats de transport, una àmplia selecció de motors i combinacions de color interior i exterior capaços de satisfer qualsevol exigència.

A més, l’oferta senzilla es completa amb el sistema de infoentreteniment UconnectTM, l’aplicació Panda Uconnect i el contingut de seguretat activa.

El Panda està disponible en dues configuracions de carrosseria, Urban i Cross, ia Espanya, ofereix els següents nivells d’equipament: en estètica Urban està disponible en acabat Pop, Easy i Lounge, mentre que en estètica Cross està disponible en els acabats City Cross , 4 × 4 i Cross. A més, estan disponibles una sèrie d’edicions especials com són el Panda Waze i el recentment presentat Panda Trussardi.

El Fiat Panda s’equipa amb els motors de gasolina 0.9 TwinAir de 85 CV i 1.2 de 69 CV, el motor bi-fuel gasolina / metà 0.9 TwinAir de 85 CV i més del motor bi-fuel gasolina / GLP 1.2 de 69 CV.

Fiat Tipo

Lanzado a finales de 2015 el Fiat Tipo representa el regreso triunfal de Fiat al segmento de vehículos medianos compactos. El producto habla directamente al corazón del mercado, gracias a una gama simple y completa que responde a las necesidades tanto del usuario privado como del cliente que se dedica a actividades comerciales.

El Fiat Tipo Sedán, el Fiat Tipo 5 puertas y el Fiat Tipo Station Wagon son una opción inteligente: son la respuesta que Fiat da a los clientes que tienen necesidades nuevas y hábitos de compra basados en preferencias pragmáticas. La familia Tipo ofrece la mejor relación calidad-precio del mercado. Los tres estilos tienen en común el mismo carácter económico, pero cada uno de ellos está dotado de una personalidad propia, que se distingue como sus respectivos sectores de audiencia: la familia, las parejas y la gente joven.

La funcionalidad ha sido un sello personal de Fiat durante más de 80 años y ha contribuido a un catálogo de modelos de gran éxito. En este caso, los espacios interiores cuidadosamente diseñados ofrecen una habitabilidad y una capacidad de maletero imbatibles para su categoría, así como una gran versatilidad de uso, que se expresa de la mejor manera en la versión Station Wagon.

Al más puro estilo Fiat, la familia Tipo está llena de soluciones inteligentes que hacen que la vida a bordo sea mejor para cada uno de los ocupantes. Ofrece un equipamiento de serie de gran generosidad y la posibilidad del sistema UconnectTM 7″ HD LIVE, con una pantalla táctil de 7″ en color de alta resolución y una pantalla capacitiva que el usuario puede “tocar y deslizar” del mismo modo que una tablet. Todo esto está integrado con sistemas de seguridad activa y pasiva.

Su inmejorable coste total de propiedad (TCO) es el resultado de un consumo de combustible particularmente bajo y de costes de mantenimiento, de reparación y de funcionamiento reducidos. Además, la gama simple y lineal y el equipamiento de serie completo dan al vehículo un valor residual alto a largo plazo.

El Tipo está disponible en España en los siguientes niveles de equipamiento: Street, Lounge y Sport. Además, están disponibles una serie de ediciones especiales como son el Mirror y el S-Design.

El Fiat Tipo se equipa con los motores de gasolina 1.4 Fire de 95 CV y 1.4 T-Jet de 120 CV y con los motores diésel 1.3 Multijet de 95 CV y 1.6 Multijet de 120 CV, este último combinado con cambio manual o con cambio automático DDCT.

foto:MARTÍ ESCUDER