BATERIES USADES DE TAYCAN PER EMMAGATZEMATGE D’ENERGIA A LA PLANTA DE LEIPZIG
El nou sistema demmagatzematge denergia a Leipzig reutilitza bateries de Taycan per subministrar energia a la planta. El projecte “Second Life” de Porsche demostra la reutilització eficient de bateries de vehicles elèctrics. La iniciativa innovadora combina emmagatzematge energètic i participació al mercat d’electricitat. Un projecte pioner que servirà per aplicar sistemes similars a altres instal·lacions de Porsche en el futur.
Amb el concepte “Second Life” (segona vida), Porsche demostra com les bateries d’alta tensió de vehicles elèctrics poden ser reutilitzades de manera eficient i respectuosa amb els recursos. La idea del projecte va sorgir al Departament de Gestió de Construcció, Medi ambient i Energia del fabricant de vehicles esportius de Stuttgart.
Economia circular, subministrament d’energia intel·ligent i més
El projecte proporciona una valuosa experiència sobre el subministrament intel·ligent d’energia en una fàbrica, a més de promoure la implantació d’una xarxa elèctrica adaptable. “És clar, es tracta d’aspectes mediambientals i de la qüestió central del subministrament energètic. Però també era important per a nosaltres tenir un paper pioner amb el sistema d’emmagatzematge”, afirma Alwin Schmid, Director d’Enginyeria Elèctrica de Porsche, explicant els objectius d’aquesta iniciativa.
Schmid és l’impulsor del projecte basat en un estudi de viabilitat en col·laboració amb la Universitat de Ciències Aplicades de Saxònia Occidental. “En aquest model específic, hem pogut combinar diversos objectius. Per exemple, la limitació dels pics de càrrega, l’optimització de l’autoconsum i simultàniament la participació al mercat energètic”. Aquesta gran versatilitat fa que el projecte pilot de Porsche sigui únic al camp de l’emmagatzematge industrial d’energia.
Des de la idea del projecte fins a la realització
“El projecte constitueix un exemple de com podem utilitzar els recursos de manera sostenible i combinar aquest aprofitament amb l’eficiència empresarial”, afirma Albrecht Reimold, membre del Consell de Direcció de Porsche AG com a responsable de Producció i Logística.
“Volíem crear capacitat d’emmagatzematge d’electricitat per a la planta de Leipzig per tal que encara fos més econòmica i autosuficient. Per tant, tenia sentit fer servir les bateries dels Taycan de preproducció en lloc de reciclar-les amb un gran cost”, explica Jonathan Dietrich, responsable del projecte i del sistema d’emmagatzematge de bateries. “Esperem obtenir coneixements que ens permetin en el futur equipar altres instal·lacions de Porsche amb sistemes i funcionalitats similars.