Cap a l’era elèctrica de la mà de la realitat virtual: Audi prepara els tècnics per a l’e-tron
Mètodes innovadors de formació per a treballar amb la sofisticada tecnologia de les bateries dels vehicles elèctrics. La solució modular digital permet l’ús eficient de la formació amb realitat virtual i realitat augmentada. Markus Siebrecht, Director de Postvenda: “La transformació cap a la digitalització i la mobilitat elèctrica requereix nous mitjans i qualificacions”.
Coneixements tècnics en tecnologia d’alt voltatge, electricitat i enginyeria elèctrica: Audi està preparant a formadors i tècnics de servei a tot el món per l’Audi e-tron, utilitzant per primera vegada tecnologia de realitat virtual. Això permet una formació realista i segura sobre tecnologies com la bateria d’alt voltatge. La companyia utilitza una solució modular digital eficient mitjançant realitat virtual, que ja està en ús per a la formació en logística.
Amb el llançament del seu primer model totalment elèctric, Audi també s’enfronta a nous desafiaments en l’organització, tant pel que fa a vendes com a serveis. “Volem proporcionar als nostres socis el millor suport possible durant la transformació cap a la mobilitat elèctrica, al mateix temps que alineem digitalment la nostra oferta de formació”, declara Markus Siebrecht, Director de Postvenda de AUDI AG. “Per a això, hem estat treballant intensament en conceptes de formació innovadors per als perfils de qualificació requerits. L’ús dirigit de la realitat virtual és una pedra angular en aquest procés “.
Per exemple, els tècnics de servei practiquen en l’espai virtual dins el cor del nou e-tron: la bateria d’alt voltatge. En els anomenats cursos de formació de processos, aprenen pas a pas com obrir la bateria, canviar una caixa d’interruptors o canviar un mòdul de la mateixa. Els avantatges d’aquest tipus d’aprenentatge permet que Audi implementi els cursos de formació d’alt nivell de manera eficient i ràpida en els mercats de tot el món. A més, els empleats poden conèixer la nova tecnologia en l’espai virtual sense cap risc; i determinar la velocitat de la formació al seu ritme. Alhora, el caràcter lúdic que també aporta aquesta tecnologia augmenta la motivació dels alumnes. A més d’alemany i anglès, els tutorials també estan disponibles en espanyol i en francès.
La formació amb realitat virtual per tecnologia de servei es basa en una solució modular que utilitza sinergies amb altres departaments. Les interaccions estàndard ja estan programades prèviament, i les dades de disseny, com ara pel que fa a la bateria, es poden importar a les plantilles existents de l’entorn. Això redueix els costos de producció i desenvolupament, i fa que l’ús de la realitat virtual en la producció en sèrie sigui assequible.
Els nous conceptes de formació ja estan treballant en l’actualitat. Es pot concebre un enfocament multi usuari, per exemple, en què els professors i els estudiants es reuneixin en un espai virtual, fins i tot si es troben físicament en ubicacions completament diferents. La realitat augmentada, la fusió dels mons real i virtual, també està en preparació. Actualment, Audi està desenvolupant una aplicació per a experts en carrosseries que els permet experimentar amb l’Audi i-tron com un model 3D a mida real a través d’una tablet. Les animacions mostren als tècnics de servei els passos per realitzar reparacions individuals al detall.
Tot el contingut de formació d’Audi està disponible en una base de dades en el núvol, a la qual es pot accedir de forma flexible segons sigui necessari.
Consum de combustible dels models esmentats:
Audi e-tron
Consum combinat en kWh / 100 km: 26,2-22,5 (WLTP); 24,6-23,7 (NEDC)
Emissions combinades de CO2 en g / km: 0
Les xifres depenen de la combinació pneumàtic / llanda seleccionada i de la variant de motor i transmissió