COM GESTIONEN 16 MILIONS DE PECES AL DIA?
La nova Control Tower gestionarà en temps real la ubicació dels més de 16 milions de peces que necessiten a SEAT Martorell diàriament per fabricar 2.300 cotxes. Gràcies a aquest nou sistema els clients podran tornar a executar els seus vehicles fins i tot després d’haver realitzat la comanda. La Control Tower ha estat seleccionada a l’Innovation Day de SEAT, que reconeixen els projectes més innovadors de la companyia impulsats pels seus empleats.
Un videowall dividit en diferents pantalles on no deixen d’actualitzar-nombres, gràfics, mapes amb itineraris, claus … Sembla la torre de control d’un aeroport, però no. És la Control Tower de SEAT en el seu Centre Logístic, un nou sistema encarregat de que les dades dels 16 milions de peces que es necessiten al dia per fabricar al voltant 2.300 cotxes es transmetin en temps real.
Connectats amb la innovació: En tan sols 26 setmanes en el Centre Logístic de SEAT han arrencat un projecte pioner amb el qual a través d’una aplicació gestionen en temps real la localització exacta de cadascuna de les peces que conformen un cotxe, connectada amb les necessitats de producció. “Serà la primera vegada que SEAT disposarà d’informació en temps real del flux de materials, alertes de trànsits i consum de materials de producció. La informació que abans ens portava hores aconseguir i moltes trucades de telèfon, ara la veurem actualitzada en segons “, afirma el director del projecte, David Castella.
200.000 dades clau al dia actualitzats a temps real: Un cotxe és un puzle en el qual totes les peces són imprescindibles, per la qual cosa és clau saber on està cadascuna i si arribarà a temps. “Busquem controlar tot el possible, des estocs del proveïdor fins a esdeveniments de la línia de producció, transport i centres logístics”, assegura Castella. A més, aquestes dades són la base per a poder utilitzar les eines predictives i poder així solucionar incidències abans que es produeixin. “Aquest projecte pioner de SEAT demostra la capacitat de l’equip de logística i producció en el desenvolupament de la transformació digital dels nostres processos. Ha estat un gran esforç, però podem dir que després de 26 setmanes hem donat un gran salt en el que els nostres clients es veuran beneficiats en conèixer tota la informació important sobre l’estat del seu vehicle i els temps de lliurament “, afirma el Dr. Christian Vollmer, vicepresident de Producció i Logística de SEAT.
Escurçant temps: Amb aquest pioner sistema, l’objectiu en un futur proper és disminuir els terminis de lliurament de les comandes. “El comprador serà part del procés de planificació, podent fins i tot indicar canvis de color del cotxe abans que es pinti o de muntar peces concretes. Aquest procés ens permetrà conèixer millor el que realment volen els clients i transformar la cadena de subministrament per adaptar-la i dirigir-la al que necessiten “, comenta Enric Martí, cap de Logística de SEAT.
Més eficiència, menys CO2: Un altre gran beneficiat és el medi ambient, ja que un dels objectius d’aquest projecte és millorar els itineraris de transport de materials. Per això han creat un aplicació que geolocalitza als transportistes, permetent interactuar en temps real. L’aplicació porta inclòs el primer predictiu ETA (Estimated Time of Arrival). En futures fases del projecte volen implementar eines predictives del clima per així oferir rutes alternatives i escurçar els temps en carretera. Rutes més eficients i amb menys emissions de CO2.
Innovation Day: Aquesta aplicació els ha valgut per a ser seleccionats a l’Innovation Day de SEAT, que reconeixen els projectes més innovadors de la companyia impulsats pels seus empleats. “En aquesta fase hem aconseguit preveure necessitats de la línia amb molta anticipació. El benefici directe és per al client, ja que li assegurarem el termini de lliurament al saber amb certesa que les peces del seu cotxe seran a la data prevista de la seva fabricació “, comenta el director del projecte.