“COM UN VESTIT A MIDA”: EL CAMUFLATGE DE L’AUDI Q6 E-TRON PROTOTYPE
Disseny i artesania es combinen a la decoració de camuflatge del nou SUV de propulsió elèctrica d’Ingolstadt. L’objectiu és reflectir de manera abstracta i reforçar visualment el caràcter del model que properament iniciarà la seva producció en sèrie. El dissenyador, Marcos dos Santos: “La decoració serveix com a mitjà per transformar la tecnologia en un llenguatge visual captivador que generi debat”.
Cada disseny és únic: des que Audi va revelar l’e-tron el 2018, la marca dels quatre cèrcols ha estat decorant prototips i models únics amb vinils individuals. És l’anomenat “livery design” d’Audi, vist recentment al S1 Hoonitron i al cotxe d’exhibició de Fórmula 1. Més de 20 vehicles han rebut aquest tipus de decoració exterior especial, tots ells dissenyats per Marco dos Santos, responsable de Disseny de Marca d´Audi.
La seva última visió decora ara l’Audi Q6 e-tron prototype. El creador utilitza els seus últims vinils per explicar la filosofia que hi ha darrere del disseny expressiu, com fer visible la tecnologia i els reptes a què s’enfronta un dissenyador.“El llenguatge de disseny d’Audi fa un pas més amb el Q6 e-tron , i volíem deixar-ho clar en la decoració del prototip”, explica dos Santos. “L’arquitectura i el caràcter d’un vehicle sempre són únics i també ho és el disseny de cada vinil. Sempre es comença per decidir quins elements del model es volen ressaltar i emfatitzar”.
Tot i que el nou projecte també s’inspira en elements de disseny anteriors, com el color vermell neó que es va utilitzar a la memorable decoració de l’Audi e-tron prototype el 2018, cada projecte obre un nou capítol. “A Audi, la tecnologia i el disseny estan estretament units i formen una sola entitat. A mesura que les nostres tecnologies esdevenen més potents i precises, això també és visible en el nostre disseny, l’elecció de materials i la narració d’històries”, afegeix dos Santos.
Segons dos Santos, els vinils decoratius tradueixen els elements tècnics del vehicle en un llenguatge visual fàcil de recordar. “Bàsicament, ens fa que vulguem iniciar una conversa amb la decoració del cotxe”. El que fa que el llenguatge de disseny sigui únic és que aquesta conversa es pot mantenir a escala mundial. “Certes coses es perceben de manera diferent als diferents països; però al final, el disseny funciona a tot arreu… oa cap”.