CORVETTE ZR1X 2026: UN AUTÈNTIC HIPERCOTX americà
Chevrolet presenta un Corvette amb tracció total digne de la històrica designació ZR1: el Corvette ZR1X 2026. Amb 1250 cavalls de força¹ i tracció total electrificada, el ZR1X és un autèntic hipercotx nord-americà i el Corvette més avançat fins ara amb el ZR1 i el ZR1 i el ZR1 amb el ZR1. rendiment nord-americans més potent de qualsevol fabricant dautomòbils.
Característiques del ZR1X:
V8 biturbo LT7: 1064 cavalls de força a 7000 rpm, 828 lb-peu de torque a 6000 rpm
Motor d’eix davanter: 186 cavalls de força i 145 lb-peu de torque
Estimació de GM: 0-60: Menys de 2 segons
Estimació de GM: ¼ de milla: Menys de 9 segons, amb una velocitat de creuer superior a 240 km/h²
“Des del primer dia, vam dissenyar l’arquitectura del Corvette amb motor central tenint al cap el ZR1X”, va declarar Ken Morris, vicepresident sènior de General Motors. “Aquesta és la plataforma més revolucionària en la història del Corvette, compatible amb la més àmplia gamma de cotxes esportius nord-americans³ i ofereix un rendiment de primera classe a tots els nivells”.
Potència d’un altre món, tracció impressionant
L’hipercotxe nord-americà arrenca amb el motor V8 LT7 del ZR1, que genera més potència que qualsevol altre V8 fabricat per un fabricant nord-americà: 1064 cavalls de força i 828 lb-peu de torque, que es transmeten a les rodes del darrere a través d’una transmissió de doble embragatge de 8 velocitats. Amb un cigonyal pla forjat, un tren de vàlvules de seguidor de dits i lubricació per càrter sec, aquest V8 Gemini de bloc petit de 5.5 litres, fabricat a mà, es va desenvolupar juntament amb els motors atmosfèrics de cigonyal pla que impulsen els cotxes de carreres Corvette Z06. Aquest potent V8 inclou:
Doble turbocompressor de 76 mm
Un disseny d’escapament maniturbo que combina el col·lector i la carcassa del turbocompressor per apropar els turbos el més possible a les vàlvules d’escapament, millorant la resposta de l’accelerador en reduir el temps necessari per generar impuls
Controls dinàmics antiretard que mantenen la velocitat del turbo en deixar anar l’accelerador en certes situacions, de manera que l’impuls està disponible ràpidament en tornar a accelerar
Si bé el ZR1 encarna el precedent de la tracció del darrere establert per generacions anteriors, l’equip del Corvette va afegir la capacitat de tracció total per a una nova visió del rendiment. El ZR1X es beneficia de la base establerta el 2024 per l’E-Ray, el primer Corvette amb tracció total, que combina una bateria d’alt voltatge i un motor elèctric que impulsa l’eix davanter amb la propulsió V8 que gira l’eix del darrere. Al ZR1X no hi ha connexió física entre les dues fonts d’energia, i el sistema de propulsió electrificat no requereix un endoll: la càrrega es realitza mitjançant la regeneració de la unitat de tracció davantera.
El paquet de bateries del ZR1X, ubicat a la part baixa i centralitzada de la columna vertebral rígida del xassís, va ser dissenyat específicament per alternar ràpidament entre l’aplicació de ràfegues de potència i la càrrega. Aquest robust paquet ha estat provat en circuits de tot el món i va superar la prova de durabilitat de 24 hores del Corvette. Si bé la capacitat de la bateria és d’1,9 kWh, com la de l’E-Ray, l’energia utilitzable ha augmentat per oferir més capacitat de tornada. Aquesta millora eleva el voltatge màxim de funcionament, cosa que incrementa la potència de la unitat de tracció davantera.
El compacte motor elèctric a l’eix davanter genera 186 CV i 145 lb-peu de parell motor segons demanda. Si bé conserva la forma i la mida de la unitat de tracció davantera E-Ray, la unitat ZR1X combina components interns reforçats i millores en l’aprofitament de l’energia per generar 26 hp i 20 lb-peu de torcament addicionals. L’eix davanter està acoblat i pot aplicar potència fins a 257 km/h abans de desconnectar-se, cosa que beneficia directament l’acceleració del quart de milla del ZR1X i el seu equilibri a la pista.