CUPRA OBRE LES PORTES DE LA SEVA NOVA SEU AMB L’ESTRENA DEL PRIMER CUPRA LEÓN
La marca anuncia una ofensiva de producte que combina l’alt rendiment i l’electrificació. CUPRA Racing presenta dos cotxes de carreres i confirma la seva participació a World ETCR. La versió de sèrie de la CUPRA Formentor es presentarà en el proper Saló de Ginebra. La inauguració de l’CUPRA Garatge reuneix la tribu CUPRA, com el nou ambaixador ter Stegen, Mattias Ekström i Fernando Belasteguín
Coincidint amb el seu segon aniversari, CUPRA ha inaugurat la nova seu de la marca, el CUPRA Garatge, situat al costat de la seu corporativa de SEAT. Durant l’esdeveniment d’inauguració, la marca automobilística ha presentat, per primer cop i a escala mundial, la família del primer CUPRA León, incloent els nous cotxes de carreres, i inicia el seu camí cap a l’electrificació amb el seu primer model híbrid.
Després de tancar el 2019 amb un creixement de l’71,8% respecte a l’any anterior i prop de 24.700 unitats venudes, CUPRA ha iniciat un 2020 carregat de novetats. A més d’obrir les portes de la seva nova casa, un edifici ecoeficient de 2.400 metres quadrats el disseny evoca un pàdoc de carreres, la marca està remodelant el seu taller de cotxes de competició, la CUPRA Racing Factory. CUPRA ha invertit 5,3 milions d’euros en les seves noves instal·lacions, que li permeten albergar una plantilla de 200 empleats.
“La decisió d’establir CUPRA com una marca independent fa dos anys no podria haver funcionat millor, perquè en aquest curt temps s’ha convertit en la nostra unitat més rendible. CUPRA li dóna a SEAT l’oportunitat de produir models més rendibles i arribar a nous clients, i les dues marques juntes ens donen els recursos i la base operativa per seguir creixent. Ara hem decidit enfortir la marca construint la seva pròpia seu corporativa “, va assegurar Carsten Isensee, president en funcions i vicepresident executiu de Finances i IT de SEAT, a la roda de premsa de presentació de l’CUPRA León.
2020: un any clau
Aquest any, CUPRA s’ha proposat demostrar les seves capacitats en el mercat automobilístic amb l’ampliació de la seva gamma i amb la seva expansió a nivell internacional. A més de l’èxit registrat amb el CUPRA Ateca, la marca reforçarà la seva cartera de producte amb el primer CUPRA León, en les seves versions hatchback i Sportstourer, i amb el CUPRA Formentor, el primer model dissenyat específicament per a la marca.
Wayne Griffiths, conseller delegat de CUPRA i vicepresident executiu Comercial de SEAT, ha assegurat que “els resultats assolits en aquests dos anys, amb prop de 40.000 cotxes venuts, demostren el gran potencial d’aquesta marca. CUPRA està creixent més del que havíem previst, i ara entrem en una nova fase on demostrarem que l’esportivitat pot ser electrificada. El llançament dels nostres propis models, com el CUPRA León i el CUPRA Formentor, ens permetrà assolir aquest mateix any el nostre objectiu inicial de doblar les vendes en un període de dos a quatre anys. “
Griffiths també va anunciar que el model de sèrie de l’CUPRA Formentor farà la seva primera aparició pública en el Saló de Ginebra d’aquest any, i està previst que arribi a el mercat en la segona part de l’any.
El primer de la família
CUPRA va aprofitar l’obertura oficial de la seva seu per presentar la nova família de l’CUPRA León, el model més venut de la marca l’última generació havia registrat 44.000 unitats venudes en quatre anys. Per tal de consolidar a la companyia, CUPRA ha presentat les versions hatchback i Sportstourer amb una àmplia gamma de motoritzacions d’alt rendiment, des del motor de gasolina a l’híbrid endollable amb tres opcions de 245, 300 i 310 cavalls.
El CUPRA León, que sortirà a l’mercat l’últim trimestre del l’any, és considerat el ‘Rei dels Lleons’. El primer CUPRA León amb el logotip de la marca ofereix disseny, confort i l’última tecnologia destinada als amants de la conducció oberts a l’electrificació i que busquen diversió i rendiment.
L’origen marca el camí
CUPRA també va revelar la nova versió de l’CUPRA e-Racer, el primer turisme de carreres de l’món 100% elèctric. El conseller delegat de la marca, Wayne Griffiths, va confirmar la participació de CUPRA en el campionat de turismes elèctrics World ETCR, que arrencarà motors aquest any, i que comptarà amb la presència de Mattias Ekström i Jordi Gené a la graella de sortida.
Els enginyers de la marca nascuda de el món de les carreres han desenvolupat un nou turisme de gasolina, el CUPRA León Competició. Ekström i Gené van ser els encarregats de desvetllar el vehicle i van destacar les seves millores en l’eficiència aerodinàmica i la utilització de components lleugers desenvolupats mitjançant impressió 3D que milloren la distribució de l’pes.
La nova casa de la Tribu CUPRA
L’esdeveniment d’inauguració de l’CUPRA Garatge reunir la Tribu CUPRA, que des de la setmana passada compta amb un nou membre, el porter de l’F.C. Barcelona Marc ter Stegen. L’internacional alemany va arribar conduint una de les 1.999 unitats de l’CUPRA Ateca Limited Edition i va ser presentat en societat davant els convidats i els mitjans de comunicació.
En l’esdeveniment d’inauguració, CUPRA va alinear a un equip d’elit de campions com els quatre ambaixadors en el món de l’pàdel, entre els quals es troba l’argentí Fernando Belasteguín; el medallista olímpic Saül Craviotto o el pilot de turismes Mikel Azcona.