CUPRA REVELA EL CUPRA-E RACER, 100% ELÈCTRIC, I EL CUPRA LLEÓ COMPETICIÓ
CUPRA presenta el primer turismo de competición totalmente eléctrico, el CUPRA e-Racer, con una potencia máxima de 680 CV. También se presenta el CUPRA León Competición, con 340 CV de potencia. CUPRA se sitúa en el centro de las competiciones TCR y la nueva competición 100% eléctrica E-TCR, con vehículos desarrollados específicamente para ambas categorías.
CUPRA presenta la seva nova generació de vehicles desenvolupats per als circuits: el CUPRA e-Racer, 100% elèctric, i el turisme de carreres CUPRA Lleó Competició.
Aquests dos vehicles de carreres aporten una nova dimensió als seus respectius terrenys de competició i encarnen els valors de la marca CUPRA, preparada per lluitar per la victòria en tots els circuits.
“CUPRA sempre ha estat una marca pionera al món de la competició i va desenvolupar la primera plataforma TCR, i amb el CUPRA Lleó Competició i el CUPRA e-Racer obrirem nous camins”, afirma Jaume Puig, director de CUPRA Racing. “Tots dos vehicles han estat dissenyats per competir a el més alt nivell i aportar un avantatge competitiu als seus equips, i s’han desenvolupat per complir específicament els requisits i la normativa tècnica de TCR i E-TCR”.
La propulsió elèctrica de l’CUPRA e-Racer és la base de l’estratègia de competició de CUPRA, i els enginyers de la marca han desenvolupat el primer cotxe de carreres 100% elèctric, preparat per al nou campionat E-TCR.
El CUPRA e-Racer és un vehicle de carreres desenvolupat per redefinir la competició. Genera una potència màxima combinada de 680 CV (500 kW) i ofereix 960 Nm de parell màxim, gràcies a la seva bateria de refrigeració líquida de 65 kWh de capacitat, i als seus quatre motors elèctrics situats sobre l’eix posterior. El CUPRA e-Racer incorpora un sistema de control vectorial d’el parell motor dirigit a l’eix posterior, que adapta dit parell entre la roda interior i l’exterior a la corba, per oferir el màxim rendiment en tot moment.
El CUPRA e-Racer s’ha dissenyat per portar l’experiència de la competició a el següent nivell. L’aerodinàmica, el rendiment, i el disseny donen forma a el model elèctric de competició, que s’ha desenvolupat perquè l’aire circuli amb més fluïdesa per la carrosseria de el vehicle, i així millorar les seves prestacions i comportament.
Presenta una aparença més esportiva a l’haver baixat l’altura de la carrosseria, així com eixamplat els seus passos de roda. El frontal presenta una mínima resistència aerodinàmica, millora el flux d’aire generant una cortina per sobre de l’logotip CUPRA (en absència de graella davantera), i mitjançant un innovador disseny de les seves para-xocs i el capó. Així mateix, els panells laterals incorporats faciliten el flux d’aire al llarg de la carrosseria. Potser el més ardu treball ha estat la col·locació de les bateries al llarg de tot el fons pla de l’CUPRA e-Racer, aconseguint així un centre de gravetat extraordinàriament baix.
En 2021 entra en escena el nou campionat E-TCR, una competició dissenyada específicament per a turismes elèctrics de carreres. El nou format, la durada de la carrera i els nous reptes per als pilots, els equips i els aficionats, posaran de manifest les diferències que presenten les competicions de carreres elèctriques, en què quedarà palesa la intensitat i l’emoció que genera aquesta tecnologia .
CUPRA Lleó Competició
El Cupra Lleó Competició ha estat dissenyat per competir tant en els campionats mundials TCR, com en curses de resistència.
El nou CUPRA Lleó és la base de l’Lleó Competició, que reforça el vincle entre l’asfalt i la pista, i inclou millores aerodinàmiques en el disseny de la carrosseria, que li permet millorar el flux d’aire i augmentar la càrrega aerodinàmica. Compta amb una geometria de xassís dissenyada específicament per al model, que redueix el pes, aporta rigidesa i permet una major personalització per a cada equip i pilot. Així, disposa de components més lleugers i una distribució de pesos més equitativa i eficient.
L’essència d’aquest cotxe de carreres és un motor de 2.0 litres turboalimentat de gasolina, que ofereix 340 CV (250 kW) a 6.800 rpm i un parell màxim de 410 Nm a gairebé tot el rang de revolucions de l’motor. Associat a una transmissió seqüencial de competició de sis velocitats, permet accelerar de 0 a 100 km / h en tan sols 4,5 segons i ofereix una velocitat màxima de 260 km / h.
El xassís es pot adaptar a les condicions de cada carrera, el que suposa un avantatge per als equips en cada ocasió. El CUPRA Lleó Competició inclou una arquitectura de suspensió davantera de tipus McPherson, que permet ajustar l’altura, l’angle d’inclinació, la convergència, l’angle d’avanç vertical, l’angle Ackermann i l’amplada de vies. Així mateix, la suspensió del darrere és de tipus multibrazo independent, i permet modificar l’altura, l’angle d’inclinació, la convergència i l’amplada de vies. També s’ha dissenyat per a instal·lar i modificar barres antibolcada davant i del darrere.
Abans fins i tot de la seva presentació mundial, el CUPRA Lleó Competició ja era un referent: va ser el primer cotxe de carreres que va oferir reserva prèvia en línia, que es va iniciar a finals de 2019. Tots els cotxes de carreres amb reserva prèvia es lliuraran en exclusiva a la nova seu de CUPRA a partir d’abril de 2020.