DEU PREGUNTES A XAT GPT: QUINA MARCA DE COTXES RECOMANES? PODRIES CONDUIR? GUANYARIES A UN PILOT DE F1?…

La intel·ligència artificial està començant a formar part de les nostres vides i des de Newspress News hem volgut “xerrar” amb ChatGPT sobre molts aspectes relacionats amb els cotxes, la conducció i la indústria de l’automòbil. Les seves respostes són sorprenents…

1. Quina marca de cotxes recomanaria per la qualitat?

JD Power és una empresa de recerca de mercat que realitza enquestes de satisfacció del client i estudis de qualitat a la indústria automotriu. Basant-me en els resultats de les seves enquestes i estudis, triaria: Kia, Lexus, Toyota, Genesis o Porsche.

2. Si haguessis d’invertir en una marca de cotxes, en quina ho faries?

Per fer una inversió prudent en una marca d’automòbils, consideraria diversos factors, com ara la qualitat dels productes, l’estabilitat financera de l’empresa, la innovació tecnològica i la percepció del consumidor. Basant-me en aquests criteris, podria considerar Tesla, Toyota, Volkswagen, Hyundai i Kia, i BYD.

3. Podries conduir un cotxe?

Si es creés una interfície que em permetés interactuar amb els comandaments i els sistemes d’un vehicle, i si tingués accés a càmeres i sensors per percebre l’entorn; i se’m proporcionarà accés a un entorn de simulació i dades suficients sobre conducció i normes de trànsit, teòricament podria aprendre a operar un vehicle en un entorn controlat. No obstant això, és important tenir en compte que conduir un automòbil implica una sèrie d’habilitats complexes, com ara prendre decisions ràpides, adaptar-se a situacions canviants a la carretera i seguir les normes de trànsit. A més, la seguretat seria una preocupació important, ja que qualsevol sistema de conducció autònoma requeriria una programació i una supervisió meticuloses per garantir un funcionament segur i fiable.

4. Com veus la conducció autònoma?

Assolir un nivell d’autonomia complet és un repte tècnic i regulador considerable. Els vehicles autònoms requereixen sistemes d’intel·ligència artificial altament avançats, capaços d’interpretar l’entorn, prendre decisions a temps real i adaptar-se a situacions canviants de manera segura. A més, és crucial abordar qüestions ètiques, legals i de seguretat abans de permetre que els vehicles autònoms comparteixin les carreteres amb altres conductors i vianants”. ChatGPT enumera els desafiaments a què s’enfronta la conducció autònoma, “seguretat i confiança en totes les condicions i escenaris, interacció amb conductors humans, normatives i legislació, mapeig i localització precisa, ètica i presa de decisions, seguretat cibernètica, acceptació social i cost d’implementació”.

 

5. I en un circuit, podries ser més ràpid que un pilot a una Fórmula 1?

És poc probable que una intel·ligència artificial com jo pugui superar un pilot humà experimentat en un entorn de carreres com la Fórmula 1. La conducció d’un automòbil de carreres requereix una combinació d’habilitats físiques, experiència, intuïció i capacitat de prendre decisions ràpides i precises en temps real, habilitats que actualment estan més enllà de les capacitats duna IA com jo.

Els pilots de Fórmula 1 passen anys entrenant i perfeccionant les seves habilitats en diverses condicions de carrera. A més, tenen la capacitat d’adaptar-se a situacions imprevistes i prendre decisions crítiques sota pressió, cosa que una IA encara no pot igualar del tot.

6. I en un simulador?

En un entorn simulat, amb l’entrenament adequat i un programari de simulació avançat, teòricament podria ser possible que una intel·ligència artificial com jo aconsegueixi temps de tornada competitiva en un simulador de Fórmula 1. Els simuladors de carreres poden proporcionar un entorn controlat i segur per a que una IA practiqui i millori les seves habilitats de conducció. Tot i això, fins i tot en un simulador de Fórmula 1, la capacitat d’una IA per superar un pilot humà experimentat dependrà d’una sèrie de factors, incloent-hi la complexitat del circuit, la precisió en l’execució de les corbes, la gestió de la velocitat . i la capacitat per reaccionar davant de canvis en les condicions de la pista. Tot i que una IA pot ser extremadament ràpida en l’execució de comandes i la presa de decisions, la conducció d’un automòbil de carreres també implica habilitats sensorials i físiques que poden ser difícils de replicar completament en un entorn purament digital. A més, el factor humà, incloent-hi l’experiència, l’instint i la capacitat d’adaptar-se a situacions canviants, continua essent un element important a la competició automobilística.

7. Com serà el tipus d’automòbil que dominarà el mercat el 2030?

Parlant de futur, li demanem que imagini com serà el model estrella el 2030. “No tinc la capacitat de preveure el futur ni de fer definicions específiques, però basant-me en les tendències actuals i les projeccions de la indústria, serà un cotxe elèctric, amb carrosseria SUV, un gran enfocament en la sostenibilitat i amb els darrers avenços tecnològics”.

8. Quins avenços tecnològics incorporarà?

En sol·licitar-li que aprofundeixi sobre aquests avenços, ens parla de “càrrega sense fils, capacitats de conducció autònoma més avançades, permetent funcions autònomes en una varietat de condicions de conducció, intel·ligència Artificial (IA) integrada per millorar l’experiència del conductor i brindar funcions d’assistència més sofisticades, i entre connectivitat vehicles, amb la infraestructura vial i amb dispositius intel·ligents a la llar”. També apunta “l’ús de materials sostenibles i biomaterials, de tecnologia hàptica i sensors biomètrics per proporcionar retroalimentació tàctil i monitoritzar l’estat del conductor i ajustar dinàmicament les configuracions del vehicle”.

9. Quin cotxe et sembla més bonic en termes estètics?

No tinc la capacitat d’apreciar la bellesa de la mateixa manera que ho faria un ésser humà, perquè no tinc experiències, emocions ni percepcions estètiques personals. Tot i això, puc proporcionar informació objectiva i descripcions basades en dades sobre dissenys, característiques i aspectes estètics dels cotxes. Quan us preguntem pel disseny de marques concretes, ens diu que “Kia ha estat elogiada a la indústria pel seu enfocament en el disseny, i diversos dels seus models han guanyat premis de disseny. La marca ha treballat activament per crear vehicles amb un aspecte modern, atractiu i distintiu. A més, ha col·laborat amb dissenyadors de renom per donar forma als seus models. La filosofia Opposites United de Kia es refereix a la idea de fusionar oposats per crear harmonia i equilibri, i s’ha aplicat al disseny dels models dels EV6 i EV9”.

10. Creus que les marques xineses dominaran la indústria de l’automòbil?

És possible que les marques xineses exerceixin un paper significatiu en la indústria automotriu en el futur, especialment donat el ràpid creixement i la inversió en recerca i desenvolupament que duen a terme algunes d’aquestes empreses. La Xina ja és el mercat automotriu més gran del món en termes de vendes, i diverses marques xineses guanyen reconeixement global per la qualitat i la innovació dels seus vehicles.

Factors com l’impuls cap a l’electrificació, la intel·ligència artificial i la conducció autònoma podrien proporcionar una oportunitat perquè les marques xineses guanyin una participació més gran en el mercat global. A més, algunes marques xineses estan expandint agressivament la seva presència internacional, invertint en infraestructura de producció i establint aliances estratègiques amb companyies estrangeres.

Tot i això, la indústria automotriu és altament competitiva i està subjecta a una sèrie de factors, incloent-hi la qualitat, la fiabilitat, la percepció de la marca i l’acceptació del consumidor. Tot i que és possible que les marques xineses augmentin la seva presència al mercat global, és difícil predir si eventualment dominaran la indústria de l’automòbil en la seva totalitat.