Disseny elegant i altes prestacions: el nou Audi RS 5 Sportback
Audi Sport llança al mercat un innovador model d’altes prestacions: L’Audi RS 5 Sportback fa el seu debut al Saló Internacional de l’Automòbil de Nova York (28 març al 9 abril), com una versió per al mercat nord-americà i canadenc. Combina un disseny excitant, altes prestacions i un alt nivell de versatilitat per a la utilització diària.
“L’Audi RS 5 Sportback és molt més que una novetat en un saló internacional del
automòbil, ofereix alguna cosa nova als nostres clients. La nostra innovadora interpretació d’un
coupé de cinc portes d’altes prestacions no té predecessors, ni tampoc un
competidor directe “, declara Michael-Julius Renz, nou director d’Audi Sport GmbH. “El
nou Audi RS 5 Sportback trasllada els gens RS a la carretera “.
El disseny exterior del nou Audi RS 5 Sportback combina corbes excitants amb superfícies
tenses i atlètiques. La distància entre eixos més llarga que fa al coupé, els curts voladissos i el
envoltant capó amb power-me emfatitzen el dinamisme del model. La forma ondulada de
la poderosa línia de cintura és també un tret visual que ja caracteritzava l’coupé d’altes
prestacions. Quan s’observa el vehicle des de la part posterior, l’aparença dels
laterals esculpits resulta impressionant. Aquí, els blíster quattro ressalten els prominents
passos de roda, que s’han eixamplat en 15 mm.
Al frontal, l’Audi RS 5 Sportback presenta una graella ampla i plana, grans preses de
aire amb la trama en bresca típica dels models RS, i un spoiler davanter amb les lletres
quattro gravades en alumini mat. A més d’en els grups òptics, el vehicle presenta
elements de disseny addicionals en negre brillant, el que fa que el RS 5 Sportback
sembli fins i tot més ample. Un difusor RS específic, el sistema d’escapament RS amb sortides
ovalades i el spoiler fix integrat a la tapa del maleter confereixen a la part del darrere un
aspecte clarament esportiu. El RS 5 Sportback munta de sèrie llandes d’aliatge de 19
polzades; en opció, pot equipar llandes de 20 polzades. Els paquets de disseny Negre
brillant, Carboni i Alumini mat augmenten les possibilitats de personalització.
El motor 2.9 TFSI V6 biturbo combina potència i eficiència, i pot arribar a 331 kW. el parell
màxim de 600 Nm està disponible en un ampli marge, des 1900-5000 rpm. l’Audi
RS 5 Sportback ofereix la possibilitat d’arribar a una velocitat màxima de 280 km / h. els dos
turbocompressors del 2.9 TFSI V6 generen una pressió de 1.5 bar. Com en tots els nous
motors V6 i V8 d’Audi, estan muntats en el centre de la V a 90 graus que formen les dues
bancades de cilindres, de manera que el costat d’escapament de les culates queda a l’interior, i el
costat d’admissió a l’exterior. Aquesta configuració permet un disseny compacte i menors
pèrdues en el flux dels gasos, de manera que el 2.9 TFSI reacciona de forma espontània a les
pressions sobre el pedal de l’accelerador. El procés de combustió segons el cicle B, amb
injecció directa central, contribueix a un major nivell d’eficiència general.
La potència del 2.9 TFSI es transfereix al sistema de tracció integral permanent quattro amb
diferencial central a través d’un canvi tiptronic de vuit relacions amb temps de canvi
optimitzats i especialment posat a punt per a una conducció esportiva. La potència es
distribueix de forma asimètrica entre els dos eixos en una proporció 40:60, el que garanteix el
dinamisme i la tracció òptima amb la major seguretat possible. Si es produeix un
lliscament en algun dels eixos, la majoria de la potència es transmet de forma
immediata a l’altre eix, amb un repartiment que pot arribar fins al 85 per cent cap a l’eix
davanter, i fins al 80 per cent en l’eix posterior. El seu efecte autoblocant permet una
distribució de bat clarament definida, i una cooperació precisa amb la resta de sistemes de
control del vehicle. El diferencial esportiu opcional distribueix el parell de manera selectiva
entre les rodes del darrere.
La suspensió de cinc braços en els eixos davanter i posterior permet un major confort,
fins i tot en les maneres de conducció més esportius. Amb la suspensió RS estàndard, l’alçada
de la carrosseria del RS 5 Sportback es redueix en set mil·límetres respecte a la de l’Audi S5
Sportback. Com a alternativa, Audi ofereix la suspensió esportiva RS més amb Dynamic Ride
Control (DRC), discs de fre ceràmics i direcció dinàmica RS específica. els conductors
poden crear la seva pròpia experiència personal de conducció perquè sigui més dinàmica o més
confortable, utilitzant el sistema Audi drive select, que forma part de l’equipament de
sèrie.
L’interior esportiu d’alta qualitat del nou Audi RS 5 Sportback està acabat en color
negre, i ofereix espai per a cinc ocupants. El seu maleter de formes quadrades i amb un
generós buit de càrrega que mesura exactament un metre permet treure el màxim partit a
els 480 litres de capacitat. Abatent els respatllers dels seients del darrere, que estan
dividits de sèrie en una proporció 40:20:40, aquesta xifra augmenta fins als 1.300 litres. el
pes total de l’Audi RS 5 Sportback és de 1.840 kg.