DOS PILOTS PER AL CUPRA FORMENTOR

Els pilots Mattias Ekström i Jordi Gené treballen al costat dels enginyers de CUPRA a la fase final de desenvolupament de l’Formentor. La suspensió, la resposta de l’accelerador o la comoditat dels seients es calibren amb la màxima precisió en els circuits. El món de la competició es posa a el servei d’un cotxe de sèrie que sortirà a l’mercat aquest any.

Està destinat a conquerir els carrers de tot el món, però abans es prova en els circuits, de la mà de pilots professionals de primer nivell. Parlem de l’CUPRA Formentor i de la seva última fase de desenvolupament, duta a terme a les pistes per part de Mattias Ekström i Jordi Gené. “És la primera vegada que fem un test d’aquestes característiques, en què pilots de carreres treballen al costat dels enginyers per comprovar l’estat de maduresa de l’cotxe en la fase final de desenvolupament”, explica Marta Almuni, directora tècnica de CUPRA.

<

  • Les respostes de l’circuit: El CUPRA Formentor s’ha provat, primer, a la carretera per calibrar les seves reaccions en situacions normals amb les que es van a trobar els futurs conductors. Ara, en pista, és el moment d’anar encara més enllà, i aconseguir la major precisió. “Les reaccions de l’cotxe són molt més extremes, per tant, a l’aconseguir aquí un funcionament perfecte de el vehicle, ens estem assegurant la seva exquisidesa al carrer”, assegura Almuni.
  • Pilotant cap a la precisió: Tant Ekström com Gené piloten l’Formentor acompanyats sempre d’un enginyer. És la manera de conèixer sobre terreny i a l’instant les seves sensacions i impressions. “Són extremadament exigents. A més, gràcies a la seva experiència, saben destriar exactament els diferents paràmetres de l’cotxe, així que són molt concrets en els seus dictàmens i això ens és de gran ajuda “, assegura la responsable de l’equip. A cada parada a boxes, es realitzen molts dels ajustos in situ i es torna a rodar. La resta de les millores es duran a terme al Centre Tècnic.
  • A el detall de unaconducción exclusiva: La suspensió, la reactivitat de la columna de direcció, la resposta de l’pedal de l’accelerador i fins a la subjecció de l’assentament. Pilots i enginyers repassen tots i cadascun dels aspectes que fan de l’CUPRA Formentor un vehicle que ofereix una experiència única de conducció. “El volant transmet molt bé el que passa sota les rodes i la suspensió permet tenir sempre el control. La posició de conducció ofereix molta seguretat, ja que tens una gran visibilitat. Jo encara integraria més encara la part electrònica “, detalla Gené a Almuni a la seva arribada a boxes. “És divertit conduir-lo. El moment d’accelerar és, per a mi, el que ofereix una major sensació “, comenta, per la seva banda, Ekström.
  • De el circuit al carrer: Propulsat pel motor híbrid endollable d’alt rendiment de CUPRA i amb 245 CV de potència, aquesta versió de l’CUPRA Formentor sortirà a l’mercat a principis de 2021. Després d’aquesta prova inèdita, enginyers i pilots estan satisfets. “Tenim un cotxe que uneix les qualitats dels SUV i els esportius, un tacte racing però amb un comportament noble”, assegura Almuni. “El CUPRA Formentor va elevar el llistó de qualitat”, conclou Gene