DS 9: EL PODER DE L’ELEGÀNCIA
El DS 9 és una gran berlina de nova generació amb vocació mundial. Altament refinat i tecnològic, el DS 9 representa l’excel·lència francesa de la marca DS en un mercat automobilístic en plena mutació. Nascut amb motoritzacions E-tense híbrids endollables, el DS 9 està dissenyat per complir amb les futures normatives globals i locals per la seva capacitat per funcionar lliure d’emissions de CO2.
Després dels DS 7 CROSSBACK i DS 3 CROSSBACK, arriba una gran berlina, molt elegant, que ve a completar l’oferta de la jove marca premium francesa. Amb el DS 9, la marca DS afirma el seu savoir-faire, el seu estil, el seu refinament i la seva tecnologia, amb una ambició mundial.
Amb aquestes impressionants característiques, el DS 9 mostra la combinació perfecta entre la tradició, el savoir-faire excepcional i la tecnologia d’avantguarda. El DS 9 és una invitació a redescobrir l’excel·lència francesa en matèria de l’automòbil.
L’elegància d’una fina silueta
Amb 4,93 metres de llarg i 1,85 metres d’ample, amb grans rodes de 690 mil·límetres de diàmetre, el DS setembre apareix més imponent que altres berlines del seu segment. Està construït sobre una nova versió de la plataforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2) amb una distància entre eixos més gran, no utilitzada anteriorment, i que dóna més espai als passatgers de les places posteriors. El seu disseny li confereix una esmolada silueta el sostre descendeix i s’allarga a l’estil fastback.
Com berlina de tres cossos, el DS 9 recupera els codis d’identitat de DS Automòbils amb un frontal expressiu, dotat de la calandra DS WINGS i de la graella concebuda amb un disseny paramètric amb efecte de diamant tridimensional que li dóna caràcter i relleu. En el capó, el guilloché “Clous de Paris» característica interior dels DS, apareix per primera vegada fora de l’habitacle.
Amb un gest de complicitat a l’DS de 1955, el DS 9 vol simbolitzar els cons en les extremitats de l’sostre. Aquests, que van ser emblema de la llegendària berlina, s’han redissenyat per albergar les inèdites llums de posició laterals, destacant la presència de l’DS setembre.
La fluïdesa d’una línia ininterrompuda es tradueix per l’elegància d’un traç que va des de la calandra a el capó, a el parabrisa, a sostre, a la porta del darrere i la tapa de maleter, sense trencar-se. Els laterals són llisos, amb una línia estesa que va des dels fars davanters fins a les llums del darrere. Aquesta característica s’accentua pels tiradors de les portes escamotejables de la color de la carrosseria i un sostre negre bi to que realça la seva potent elegància.
A la part del darrere, aquesta voluntat d’integració de cada element en un sol i únic volum és molt visible. Les aletes posteriors, el para-xocs i la tapa de maleter, segueixen la mateixa fluïdesa. Integrades en aquesta superfície, els llums esculpides amb un efecte d’escates, creen un contrast que li dóna un efecte tridimensional. Els grups òptics destaquen per unes marcades línies laterals tipus “sabre”, que reten homenatge als elements de disseny dels grans carrossers francesos dels anys 30. La tercera llum de fre, extremadament fina, ajuda a eixamplar el conjunt i allargo l’efecte visual de la finestra del darrere.
E-tense: la potència i el confort de la hibridació fins a 360 cv
El DS setembre inicialment s’ofereix amb una motorització híbrida recarregable Correu tensi composta d’un motor turbo gasolina PureTech i d’un motor elèctric que en total sumen 225 cv, capaç de recórrer entre 40 i 50 km (WLTP) en mode zero emissions gràcies a una bateria de 11,9 kWh.
La motorització elèctrica, unida a una caixa del canvi automàtica de vuit velocitats, aconsegueix una potència màxima de 80 kW (110 cv) i 320 Nm. S’utilitza en l’arrencada, per augmentar les acceleracions sense límit de velocitat i per circular en mode zero emissions fins a una velocitat de 135 km / h. La manera de conducció Elèctric es selecciona en l’arrencada. S’acompanya d’una manera Híbrid, concebut per gestionar automàticament les diferents energies a l’circular a 100% elèctric, 100% gasolina o barrejant les dues si la situació ho requereix. Aquestes transicions són imperceptibles per als ocupants. Una manera esportiu E-tensi ofereix la màxima acumulació d’energia tèrmica i elèctrica disponible amb una cartografia específica de l’pedal de l’accelerador, la caixa de canvis, la direcció i la suspensió pilotada. Augmenta el plaer de conduir i el dinamisme amb tota serenitat.
El DS setembre compta amb un sistema de recuperació d’energia en la desacceleració i frenada, que recarrega la bateria quan es circula. A més, una funció I-Save garanteix un nivell d’energia a la bateria per fer una part del trajecte en mode zero emissions (es poden triar diversos nivells), per exemple, quan el conductor sap que entrarà a centre d’una ciutat. El carregador de bord de 7,4 kW pot recarregar la bateria en 1 hora i 30 minuts en una estació de recàrrega domèstica o pública amb el cable subministrat de sèrie.
Una gamma de motors E-tense i gasolina
La gamma es completarà pròximament amb altres dues motoritzacions E-tense de 250 cv de potència, dues rodes motrius, una autonomia estesa, i 360 cv amb una transmissió intel·ligent a les quatre rodes. A la Xina, la versió E-tense de 250 cv s’oferirà des del llançament.