ECONOMIA CIRCULAR: LA REFABRICACIÓ DE COMPONENTS A PORSCHE
Mitjançant la refabricació, els components defectuosos dels vehicles es recondicionen per convertir-los en recanvis funcionals. Compleixen els mateixos estàndards de qualitat i seguretat que les peces noves.
A través d’un projecte pilot interdepartamental, Porsche vol anar més enllà a l’àrea de la refabricació de components amb l’objectiu de fer una contribució cada cop més gran a la sostenibilitat. En recondicionar peces defectuoses per convertir-les en recanvis funcionals, que acaben sent “com nous”, la companyia pretén ajudar a conservar els recursos durant el cicle de vida del producte.
La refabricació s’integrarà als processos de desenvolupament de Porsche per tal de tenir en compte els requisits específics de reutilització de components seleccionats des de les fases més primerenques.
Reacondicionament de peces per a vehicles antics i actuals
Alguns components defectuosos que pertanyen a diferents models ja estan rebent una segona vida. S’engloben en 20 grups diferents, entre els quals s’inclouen caixes de canvis, sistemes de navegació, motors d’arrencada i alternadors, per citar-ne alguns exemples. La màxima és la següent: el component refabricat ha de complir els mateixos estàndards de qualitat i seguretat que una peça nova comparable.
“La refabricació és un camp de futur important per a Porsche”, afirma Albrecht Reimold, membre del Consell de Direcció de Porsche AG com a responsable de Producció i Logística. “D’una banda, ens ajuda a complir amb la nostra responsabilitat amb el medi ambient i també amb la nostra aspiració de conservar els recursos; de l’altra, ens permet oferir als nostres nombrosos clients de vehicles clàssics i antics una bona disponibilitat de peces de recanvi a llarg termini. Volem augmentar encara més la proporció de components aptes per refabricar en el futur”, explica Reimold, que també és el mentor.
Els concessionaris de tot el món sol·liciten específicament components defectuosos per als quals hi ha un procés de recondicionament, que s’emmagatzemen de forma centralitzada a la nau de recanvis de Porsche a Sachsenheim. Des d’allà, les peces es transfereixen a plantes de refabricació especialitzades, sovint els fabricants originals dels components, on es netegen, es desmunten i se sotmeten a proves exhaustives. Aquells elements que ja no serveixen es reemplacen per altres de nous, mentre els que són completament funcionals es reutilitzen. Després d’un reassemblatge professional, els components recondicionats se sotmeten a les mateixes proves de qualitat i seguretat que les peces de recanvi acabades de produir. Després s’ofereixen novament als concessionaris Porsche.