EL 14% DELS OPEL CORSA QUE FABRICA PSA FIGUERUELAS ÉS ELÈCTRIC
La fàbrica de PSA Figueruelas (Saragossa) ha arrencat oficialment la producció de l’Opel Corsa elèctric de què acobla entre 148 i 160 unitats a el dia, el que suposa al voltant d’un 14% de les 1.086 que es munten a la Línia 2 cada 24 hores.
3298/5000La planta de PSA Figueruelas (Saragossa) ha arrencat oficialment la producció de l’Opel Corsa elèctric de què acobla entre 148 i 160 unitats a el dia, en l’actualitat, el que suposa al voltant d’un 14%, de les 1.086 unitats d’aquest model que fabriquen a la Línia 2 cada 24 hores. No obstant això, fonts de PSA han precisat que es tracta d’una xifra que pot variar en funció de la demanda i que aquesta quantitat variarà.
A l’acte institucional, el director general de les fàbriques de l’Pol Ibèric, Juan Antonio Muñoz Codina, ha assenyalat que la versió zero emissions ha de seguir el camí de l’llançament de l’Corsa de combustió interna, que ha “estat un èxit”. En els dos casos, la planta aragonesa va tenir l’exclusiva mundial.
Muñoz Codina ha pronosticat que Figueruelas el 2020 va a “batre el rècord” de producció històric, el que suposarà “anar molt més enllà” de les xifres de 2019 quan es va assolir un volum de 470.000 unitats, «el que va suposar un 17% de l’ total de fabricació a Espanya.
Això s’aconseguirà gràcies a muntar 2.172 vehicles a el dia, ja que en la cadena 2, en la qual es fa l’Opel Crossland X i el Citroën C3 Aircross, també es construeixen 1.086 cotxes per jornada.
Elèctric també a Madrid
A més, a Figueruelas també es fabricaran les peces d’estampació de el vehicle de l’Citroën C4, l’inici de les pre-sèries estan previstes per aquest mes de febrer a PSA Madrid. Precisament, el responsable de fabricació d’Espanya i Portugal ha recordat que ja a final d’aquest any es començarà a produir una versió elèctrica a la planta de Villaverde.
No obstant això, el responsable fabril ha insistit a l’Administració que “no es trenqui l’equilibri i que s’escolti a el sector» per emprendre les reformes necessàries i així poder realitzar una transició ordenada.
El director general comercial de PSA Iberia, Christophe Prevost, també va insistir en la necessitat que s’aposti pel desenvolupament d’una xarxa de punts de càrrega, alhora que va posar de manifest el problema que representava per a Espanya l’antiguitat de parc.
En aquest sentit, el president d’Aragó, Javier Lamban, ha apostat per dur a terme «una transició ecològica justa» per al que ha agraït «la solidaritat de la ministra, Reis Maroto d’Indústria, amb el sector i amb aquesta comunitat autònoma» . No només és important pensar en les mesures que s’adopten, «si no en com s’adopten», ha insistit.
A el mateix temps, Lambán ha confessat que «ha pres bona nota de les deficiències», perquè la intenció és «ser més verd», «però també més social». I l’automoció elèctrica, ha insistit, és dels casos més paradigmàtics, per aconseguir aquesta millora en l’eficiència.
Finalment, el director d’enginyeria de Opel, Christian Müller, ha posat en valor que Opel hagi venut ja 14 milions d’Corsa al món, després de 37 anys. A més, ha assenyalat que és una prova que els «cotxes petits tenen futur».
De cara a l’esdevenidor, Müller ha recordat dos grans fites de l’fabricant germànic que arribaran a mitjà termini com és la gigafactoría de bateries que es va a instal·lar a Kaiserslautern (Alemanya), per a la qual s’invertiran 2.000 milions d’euros i que donarà feina a 2.000 persones i la tornada a l’mercat japonès de la marca de l’llamp en 2021.