EL JAGUAR I-PACE TRAVESSA EL TÚNEL DEL CANAL DE LA TACA AMB UNA CÀRREGA
El Jaguar I-PACE ha demostrat la seva capacitat d’ús en la vida real en realitzar un viatge de 378 quilòmetres des de Londres a Brussel·les, amb una única càrrega. El SUV elèctric pur d’alt rendiment va iniciar el seu viatge entre les dues capitals des de la terminal de Londres, South Bank, amb la bateria de 90kWh ple, travessant el Túnel del Canal de la Manxa en Folkestone.
El SUV elèctric pur d’alt rendiment va iniciar el seu viatge entre les dues capitals des de la terminal de Londres, South Bank, amb la bateria de 90kWh ple, travessant el Túnel del Canal de la Manxa en Folkestone. A més al contrari que els 80 milions de vehicles que travessen cada any el canal, en un comboi de tren, el Jaguar I-PACE va recórrer els 50 quilòmetres sota el mar propulsat per les seves bateries. Aquest és el túnel sota el mar més llarg del món.
Després emergir de matinada al Port de Calais des del túnel de servei que discorre entre les dues vies del tren, Stephan Boulter, l’enginyer de Jaguar després del volant, va prendre la ruta cap a l’est per arribar als històrics Mons Des Arts al centre de Brussel·les i acabar aquesta ruta amb una reserva d’un 8% de bateria.
Stephen Boulter, Vehicle Integration Manager del Jaguar I-PACE, va comentar: “Sabem que els nostres clients no volen problemes amb la utilització diària del seu vehicle i per això hem dotat al nostre SUV elèctric pur d’alt rendiment de la més àmplia autonomia. Després d’haver conduït més de 378 quilòmetres des de Londres fins a Brussel·les amb una sola càrrega, i haver arribat amb suficient autonomia restant, hem demostrat el confortable i còmode que poden resultar els viatges de llarga distància ”
Com a part del repte, l’I-PACE va circular per autopistes i va haver d’enfrontar al trànsit més complicat de l’estiu per arribar a la capital belga. Per assegurar que podem esprémer el màxim partit de cada càrrega, l’I-PACE disposa de les tecnologies necessàries per obtenir la millor eficiència energètica.
Abans d’iniciar el viatge, el sistema pre condicionador pot escalfar o refredar la bateria per arribar a la seva temperatura ideal de prestacions, alhora que vam aconseguir la temperatura perfecta a l’interior. Utilitzar l’energia des del carregador de paret permet conservar l’energia de la bateria d’una manera més eficient i ampliar l’autonomia de la mateixa.
El sistema de navegació té en compte la topografia de la ruta escollida i l’estil de conducció per calcular l’autonomia de qualsevol recorregut i triar la ruta més eficient disponible. A més, avisarà al conductor si no es pot fer la ruta programada amb l’energia acumulada i ajudarà a trobar els punts de recàrrega més propers, utilitzant un punt de recàrrega súper ràpid de 100kW DC es poden afegir fins a 100 quilòmetres extra d’autonomia en només 15 minuts.
A més, la pantalla de la instrumentació pot mostrar quanta energia s’està utilitzant cada un dels sistemes del vehicle, com el climatitzador, i quanta energia podríem estalviar si aturem el seu ús. Si el nostre I-PACE està equipat amb el sistema de climatització de quatre zones, el Climatitzador Intel·ligent farà servir el detector d’ús dels cinturons de seguretat per determinar quants passatgers van en el vehicle i només refredar o escalfar aquelles zones on viatgen aquests, mantenint així el confort de tots mentre es minimitza el consum d’energia.