EL NOU AUDI Q7: MÉS TECNOLÒGIC I DINÀMIC
L’Audi Q7 rep una profunda actualització, tant visual com tècnica. Exteriorment mostra el nou disseny de la família Q, oferint una supèrbia dinàmica i un excel·lent confort, a més d’una habitabilitat superior. El concepte operatiu digital, els fars HD Matrix LED incloent il·luminació Audi làser i la tecnologia d’hibridació lleugera Mild Hybrid són només algunes de les característiques destacades.
El nou Audi Q7 estarà disponible en els concessionaris europeus a partir de mitjans de setembre. El seu preu al mercat espanyol partirà dels 71.000 euros, que correspon a la versió 45 TDI de 231 CV.
Disseny exterior: un aspecte imponent
L’Audi Q7 mostra elements SUV característics de l’actual llenguatge de disseny de la marca. Això inclou la gran graella Singleframe octogonal, amb sis barres verticals cromades com a estructura. D’aquesta manera, el SUV apareix encara més imponent. Les entrades d’aire en dues seccions tenen un aspecte molt més expressiu. Vist lateralment, la zona d’estreps subratlla la distància al sòl del SUV i, d’aquesta manera, les seves capacitats fora de l’asfalt. Els fars, opcionalment amb tecnologia HD Matrix LED amb llum làser, realcen l’amplada del model amb el seu contorn i la seva signatura lumínica. La línia horitzontal de la carrosseria té la seva continuïtat en el nou disseny de la part posterior, en la qual una cridanera banda cromada crea la connexió visual entre els estilitzats grups òptics amb el seu grafisme d’aspecte tècnic, afegint una sensació d’amplada encara més gran. Els dissenyadors han aconseguit una imatge definida amb superfícies tibants i planes que s’estenen a banda i banda, especialment a la zona on s’ubica la placa de la matrícula.
Al faldó davanter, els embellidors dels passos de roda, el difusor posterior i els estreps laterals amb una estructura de color antracita realcen el caràcter SUV. Al mercat espanyol, a més de l’acabat bàsic, s’oferiran les versions S line i Black line, ambdues caracteritzades per una estètica més esportiva i un equipament de sèrie encara més complet. També està disponible opcionalment la terminació en carboni per als retrovisors exteriors i estreps. Els retrovisors exteriors poden anar acabats en color negre. L’Audi Q7 resulta particularment cridaner amb la línia exterior S line, que inclou de sèrie un blade al para-xocs davanter, proteccions de baixos a la part posterior d’aspecte més esportiu, pintura completa i llandes de 20 polzades.
Suspensió esportiva en asfalt, capaç fora d’ell
Audi ha realçat substancialment les qualitats dinàmiques de l’Audi Q7. Per primera vegada, està disponible al SUV el sistema d’estabilització activa antibalanceig. Les barres estabilitzadores actives redueixen els moviments de la carrosseria quan es circula en recta sobre carreteres amb paviment irregular. Amb un estil de conducció esportiu, el funcionament del sistema se centra en la compensació del balanceig, reduint substancialment la tendència de la carrosseria a moure en entrar el vehicle en les corbes. També s’ofereix de forma opcional la direcció a les quatre rodes. A baixa velocitat, les rodes del darrere giren fins a 5 graus en direcció oposada a les davanteres, fent que el vehicle sigui més àgil. En autopista, les rodes del darrere giren lleugerament en la mateixa direcció que les davanteres, el que millora l’estabilitat. Gràcies a la combinació d’aquests sistemes d’alta tecnologia, l’Audi Q7 resulta maniobrable, precís i àgil en el trànsit urbà i en carreteres secundàries amb revolts. A més, es comporta en via ràpides com un SUV que ofereix un gran aplom i resulta molt confortable, especialment en combinació amb la suspensió pneumàtica adaptativa. També proporciona una distància a terra variable, habilitant a l’Audi Q7, amb la seva tracció integral quattro de sèrie, per rodar fora de l’asfalt. La manera de conducció offroad pot seleccionar mitjançant el sistema de conducció dinàmica Audi drive select, que ofereix set programes. Totes les versions del Q7 amb set seients equipen la suspensió pneumàtica. El paquet exterior S line incorpora una suspensió pneumàtica esportiva amb un ajust lleugerament més ferma, que a més rebaixa en 15 mil·límetres l’altura en comparació amb la suspensió pneumàtica estàndard.
Tecnologia Mild Hybrid de sèrie: els motors
Tots els motors de l’Audi Q7 estan acoblats a un canvi tiptronic de vuit velocitats i la tracció integral permanent quattro. En la fase de llançament, el Q7 estarà disponible amb dos motors dièsel. Poc després de la seva arribada al mercat, que tindrà lloc al setembre, se sumaran a la gamma una versió amb motor de gasolina i un híbrid endollable combinat amb un V6 TFSI.
En l’Audi Q7 45 TDI, el motor dièsel produeix 170 kW (231 CV) de potència màxima i un parell de 500 Nm. Aquesta versió accelera al gran SUV des d’aturat fins als 100 km / h en 7,1 segons i permet arribar a una velocitat màxima de 229 km / h. En el Q7 50 TDI, el motor rendeix 210 kW (286 CV) i 600 Nm. L’acceleració de 0 a 100 km / h és de 6,3 segons; i la velocitat màxima, de 241 km / h.
El motor superior és el nou 3 litres de gasolina que equipa l’Audi Q7 55 TFSI. Igual que els dos motors dièsel, està equipat amb un turbocompressor.