El nou Classe C de Mercedes-Benz

El Clase C, la serie de turismos más vendida de Mercedes-Benz, acomete su quinto año de producción con amplias modificaciones. Los elementos estéticos predominantes de la reestilización se sitúan en el frontal del vehículo, así como en la configuración de los faros y las luces traseras. Celebra también su estreno una nueva estructura de equipos electrónicos.

 

El client percep aquestes novetats en el seu contacte amb el producte; per exemple, en el visualitzador completament digital del quadre d’instruments disponible com opció i en els sistemes multimèdia amb possibilitats de visualitzat i informació a mida. Els sistemes d’assistència a la conducció se situen ara al nivell del Classe S. A això se sumen els nous motors dièsel i de gasolina.

El Classe C de la generació actual va ser el model més venut de Mercedes-Benz durant el seu quart any de comercialització. En 2017 es van vendre a tot el món més de 415.000 unitats de la berlina i el Estate. Un dels secrets de l’èxit del Classe C és l’àmplia varietat de models, que inclou dues versions esportives de dues portes. Tant el coupé, introduït a finals de 2015, com el cabiró, disponible des de l’estiu de 2016, convencen i entusiasmen a parts iguals. El Classe C es fabrica en quatre plantes, distribuïdes per quatre continents. Al costat de la factoria principal de Bremen (Alemanya), es tracta de les plantes d’East London (Sud-àfrica), Tuscaloosa (EUA) i Pequín (Xina). Aquesta última acull la producció de la versió llarga del Classe C Berlina, destinada en exclusiva al mercat xinès. L’any 2017, el major mercat per al Classe C ha estat la Xina.

L’electrificació segueix el seu curs: C 200 amb EQ Boost

El nou Classe C surt a la venda equipat amb una nova generació de motors de gasolina de quatre cilindres. Alhora s’incorpora en les variants de 1,5 litres -C 200- un sistema addicional de 48 volts amb alternador arrencador accionat per corretja.

· C 200: 135 kW / 184 CV, 280 Nm; potència addicional motor elèctric 10 kW, parell motor addicional motor elèctric 160 Nm; (Consum de combustible en el cicle mixt 6,8-6,3 l / 100 km, emissions de CO2 en el cicle mixt 154-144 g / km) 2

La combinació del sistema de 48 volts amb EQ Boost crea els requisits necessaris per implementar funcions addicionals que contribueixen a reduir una vegada més el consum de combustible i a augmentar al mateix temps l’agilitat i el confort de conducció. A l’accelerar, la funció EQ Boost pot donar suport al motor de 135 kW (184 CV) amb 10 kW (14 CV) addicionals, pontejant d’aquesta manera els breus instants necessaris fins que el turbocompressor hagi assolit la seva pressió màxima de sobrealimentació. L’assistència de la funció boost s’utilitza així mateix per arribar com més aviat el nombre de revolucions desitjat del motor durant els processos de canvi de marxa. Amb això s’escurça la durada dels canvis de relació del canvi automàtic. En desaccelerar, l’alternador arrencador recupera energia cinètica i recarrega la bateria. La bomba d’aigua té accionament elèctric i es controla per mitjà d’un diagrama característic. D’aquesta manera és possible adaptar de la millor manera possible la potència de refrigeració a la demanda efectiva.

Altres avantatges són la manera de planatge amb motor apagat i la recuperació energètica amb parada intel·ligent del motor mentre el vehicle continua la marxa sense propulsió. El sistema de parada i arrencada opera d’una manera especialment confortable gràcies a l’alternador arrencador, ja que el motor arrenca de nou amb gran rapidesa, amb baixes vibracions i gairebé sense soroll.

Les mesures per reduir la fricció a l’interior del motor completen l’estratègia d’augment d’eficiència del nou propulsor de quatre cilindres. Això inclou el procediment CONICSHAPE® patentat per Mercedes-Benz, denominat brunyit cònic pels enginyers de desenvolupament. Com a resultat del brunyit específic de les camises, la secció interior dels cilindres s’amplia cap avall, de manera que disminueix la fricció en el recobriment exterior dels pistons i, en conseqüència, el desgast i el consum. Al costat dels motors dièsel, ara també s’equipen amb filtres de partícules tots els motors de gasolina destinats al mercat europeu.

La versió més moderna d’un dièsel: C 200 d i C 220 d

Al mercat espanyol s’oferirà la renovada versió de dos litres OM 654 D20 (82 x 92,3 mm) amb el C 200 d i el C 220 d, que obren noves dimensions d’eficiència.

C 200 d amb 9G-TRONIC (només per berlina i Estate): 110 kW / 150 CV, 360 Nm; (Consum de combustible en el cicle mixt 5,0-4,8 l / 100 km; emissions de CO2 en el cicle mixt: 132-126 g / km) 2
· C 220 d: 143 kW / 194 CV, 400 Nm; (Consum de combustible en el cicle mixt 5,1-4,8 l / 100 km, emissions de CO2 en el cicle mixt
136-126 g / km) ²

· C 220 d 4MATIC: 143 kW / 194 CV, 400 Nm; (Consum de combustible en el cicle mixt 5,5 -5,3 l / 100 km, emissions de CO2 en el cicle mixt 144 -139 g / km) ²

Aquest motor OM 654 s’utilitza també el procediment de combustió amb pistons de cavitats esglaonades. El nom es refereix a la forma del pistó a la cambra de combustió. Altres innovacions són la combinació de bloc motor d’alumini i pistons d’acer, així com el revestiment NANOSLIDE® perfeccionat de les camises dels cilindres.