EL NOU PORSCHE TAYCAN S’ESTABLEIX UN RÈCORD a Nürburgring-Nordschleife

,

Rècord de velocitat al circuit més desafiant del món.

Porsche estableix un nou referent per a cotxes esportius 100% elèctrics de quatre portes al traçat Nordschleife de Nürburgring. El pilot de proves Lars Kern ha aconseguit completar una volta al llegendari circuit, conegut com l’Infern Verd, en 7:42 minuts. Aquest és el temps que ha trigat a recórrer els 20,6 quilòmetres de la pista a bord d’un Taycan prototip.

 

“El Taycan, més enllà de ser un vehicle de carrer, també és adequat per al seu ús en circuit. Així ho ha demostrat de manera convincent en el traçat més desafiant del món “, explica Kern. “No deixa d’impressionar-ho estable que pot arribar a ser aquest esportiu elèctric a les seccions més ràpides, com Kesselchen, i el seu comportament neutre a l’hora d’accelerar en les parts més estretes, com Adenauer Forst”.

 

“El Taycan ha realitzat el seu Triple Demostració de manera molt satisfactòria. Primer, va posar de manifest la consistència del seu motor i la seva bateria en una prova extenuant que va incloure 26 tests d’acceleració de 0 a 200 km / h; després, va completar 3.425 quilòmetres en 24 hores a Nardò sense problemes i, ara, arriba el rècord a Nürburgring-Nordschleife “, comenta Stefan Weckbach, Vicepresident de Producte de l’Taycan. “Elements com els sistemes de xassís, que reaccionen en una fracció de segon, així com l’excel·lent aerodinàmica, han contribuït a aquest bon rendiment i eficiència de la mecànica, també a altes velocitats”.

 

Els enginyers de desenvolupament van començar a provar el Taycan al circuit Nürburgring-Nordschleife en els primers passos de desenvolupament en un simulador, per així poder avaluar el seu rendiment en una pista virtual. En aquest procés, un dels objectius principals era determinar l’energia elèctrica i la gestió tèrmica més adequades, una cosa fonamental per aconseguir un bon temps per volta.

 

El previ: cursa de resistència de 24 hores i sèries d’acceleracions

 

El Taycan pot fer ambdues coses sense cap problema. Fa tot just uns dies, durant 24 hores, Porsche va cobrir una distància d’exactament 3.425 quilòmetres en un prototip de Taycan a la pista d’alta velocitat de Nardò (Itàlia). Això equival aproximadament a la distància de Nardò a Trondheim, a Noruega. Malgrat la calor sufocant propi de l’estiu al sud d’Itàlia, la velocitat mitjana es va mantenir entre 195 i 215 km / h. Amb una temperatura màxima exterior de 42 graus centígrads i una temperatura de l’asfalt de fins a 54 graus centígrads, el Taycan va demostrar les seves qualitats per recórrer llargues distàncies abans de llançar-se a la producció en sèrie. La prova es va completar sense interrupcions, amb prou feines algunes parades per carregar la bateria.

 

D’altra banda, a finals de juliol, un altre Taycan prototip va aconseguir accelerar de 0 a 200 km / h durant 26 vegades consecutives en una pista de l’aeroport, sense defallir. La xifra d’acceleració mitjana va ser inferior a 10 segons. La diferència entre els cronometratges més ràpids i els més lents va ser de 0,8 segons.

 

El nou Taycan: el primer esportiu 100% elèctric de Porsche

 

Una àmplia gamma d’elements tècnics garanteix el bon rendiment del Taycan en circuit:

 

El Taycan té dos motors elèctrics excepcionalment eficients en els eixos davanter i posterior. Compte, per tant, amb tracció total. Els sistemes de tracció total i control de tracció funcionen amb una rapidesa significativament més gran que els convencionals. Quan es detecta lliscament en una roda, els motors elèctrics gestionen la situació en una fracció de segon.
El Control de Xassís Porsche 4D integrat analitza i sincronitza tots lossistemas relatius al xassís en temps real. S’inclouen aquí la suspensió pneumàtica adaptativa amb tecnologia de tres càmeres, que conté el control electrònic de l’amortiment PASM (Porsche Active Suspension Management), així com el sistema d’estabilització electromecànica del balanceig Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), que inclou el Porsche Torque Vectoring (PTV) Plus. El cotxe que ha establert el rècord a Nürburgring també comptava amb eix posterior direccional i rodes de 21 polzades.
El Taycan és el primer vehicle de producció amb un sistema de 800 volts en lloc dels 400 volts normals cotxes elèctrics. Entre els seus avantatges s’inclouen alts nivells de rendiment constant.
El perfil de maneres de conducció del nou Taycan ofereix configuracions especials per aprofitar al màxim les propietats de la unitat elèctrica. En la manera “Sport Plus”, la resposta del cotxe es torna extremadament dinàmica. El sistema de gestió de la temperatura de la bateria s’ha dissenyat per obtenir el màxim rendiment. En rodar en pista, s’obren losflaps de refrigeració, l’aleró posterior s’estén per mantenir el cotxe enganxat a terra i la configuració del xassís s’optimitza per oferir el millor rendiment possible.