EL POLESTAR 2 GUANYA EN POTÈNCIA, EN PRESTACIONS I EN AUTONOMIA
Nous motors, conducció suau i tracció del darrere en versions amb un sol motor. Càrrega més ràpida i més autonomia (fins a 635 km WLTP). Avanços en sostenibilitat per reduir la petjada de carboni en 1,1 tones. SmartZone com al Polestar 3. Sistemes Driver Awareness i carregador de telèfon sense fil inclosos a l’equipament de sèrie.
– Polestar ha decidit donar un rentat de cara al Polestar 2, el seu fastback elèctric de 5 portes. Els models d’aquest elèctric compacte per al 2024 compten amb un nou morro d’alta tecnologia que reflecteix el disseny exclusiu ja introduït al Polestar 3, importants millores de prestacions amb nous motors elèctrics, bateries encara més potents, avenços en sostenibilitat i, per primera vegada a Polestar, també tracció posterior.
“El més habitual a la indústria de l’automòbil és que una actualització es limiti a canvis superficials que, sovint, desvirtuen el disseny original del vehicle. Al nou Polestar 2 hem anat més enllà de la superfície per millorar importants components tècnics i mecànics de la transmissió elèctrica. El resultat és el millor Polestar 2 fins avui i, gràcies al nou disseny de la part davantera amb SmartZone, també el més atractiu visualment”, comenta Thomas Ingenlath, CEO de Polestar.
El Polestar 2 va debutar al competitiu mercat dels vehicles elèctrics el 2019, combinant disseny escandinau i una gran facilitat d’ús amb conducció dinàmica i un clar compromís amb la sostenibilitat. Va ser el primer vehicle del món equipat amb un sistema d’infoentreteniment amb Android Automotive OS i Google integrat, una experiència que continua evolucionant per mantenir-se a l’avantguarda de la indústria. Aquesta exclusiva combinació va fer que el Polestar 2 es guanyés ràpidament el favor dels clients als 27 mercats on es comercialitza, superant la cota de 100.000 unitats fabricades a finals de 2022.
Retocs d’alta tecnologia al disseny
El SmartZone s’utilitza per primera vegada al Polestar 2, fet que suposa un canvi de disseny que reflecteix l’avançada tecnologia dels vehicles Polestar. Igual que al Polestar 3, l’SmartZone inclou alguns dels sistemes de seguretat activa més importants del vehicle, incloent-hi càmera davantera i radar de mig abast.
Les rodes d’aliatge forjat de 20 polzades al paquet Performance han estat modificades perquè el Polestar 2 tingui una imatge tan esportiva com el Polestar 3.
Nous motors, conducció suau i tracció del darrere
Totes les variants del Polestar 2 inclouen inversors i motors elèctrics de nova generació que ofereixen importants millores en eficiència i prestacions. Els models amb un sol motor ara tenen tracció posterior, un nou motor d’imant permanent i inversor de carbur de silici. El nou motor desenvolupa una potència de 220 kW (davant dels 170 kW anteriors) i està optimitzat per assolir la màxima eficiència amb un elevat parell motor (490 Nm, 160 Nm més que abans), cosa que dota el vehicle d’un dinamisme més gran . El temps d’acceleració de 0 a 100 km/h ha estat reduït ni més ni menys que 1,2 segons fins a 6,2 segons.
Amb una reconfiguració de la transmissió i la relació de parell, la versió amb dos motors s’inclina també per la tracció del darrere per augmentar el plaer al volant i oferir millors prestacions. El nou motor del darrere és la principal font de tracció, recolzat per un motor asíncron a l’eix davanter. El resultat és un augment de la potència total fins a 310 kW i 740 Nm (davant els 300 kW i 660 Nm d’abans), una tracció molt millor, més eficiència i millors prestacions que fan que el vehicle acceleri de 0 a 100 km/ h en només 4,5 segons. A això cal afegir la possibilitat de desconnectar completament el motor davanter quan no es necessita. Si el conductor vol més potència, el motor davanter es torna a activar a l’instant.
El paquet Performance ofereix fins a 350 kW i una acceleració de 0 a 100 km/h en només 4,2 segons. També és possible gaudir d’aquesta millora de potència, prestacions i plaer de conduir adquirint una actualització de programari per a vehicles amb dos motors de gran autonomia (Long Range Dual Motor).
“El canvi de tracció davantera a darrere en models amb un sol motor, juntament amb la recalibració de la relació de parell en models amb dos motors per potenciar la tracció del darrere, porta l’experiència de conduir un Polestar 2 a nivells sense precedents”, explica Joakim Rydholm, responsable de desenvolupament de xassís a Polestar. “El nou Polestar 2 és un vehicle encara més dinàmic i àgil. Manté la seva imatge compacta i una sensació completa de control, però ha guanyat en maduresa i confort.”
Més autonomia i càrrega més ràpida
A la major part dels mercats[1], totes les versions del Polestar 2 porten noves bateries d’ions de liti amb màs eficiència i capacitat, a més de temps de càrrega més curts. Els models amb gran autonomia utilitzen bateries CATL de 83 kWh amb 27 mòduls. La bateria per a versions amb autonomia estàndard, ara fabricada per LG Chem, manté una capacitat de 69 kWh amb 24 mòduls.
Les noves bateries compten amb una unitat de desconnexió redissenyada, connexió millorada i cel·les amb millors propietats químiques, fet que es tradueix en càrregues més ràpides de fins a 205 kW CC per a bateries de gran autonomia i 135 kW per a la bateria d’autonomia estàndard.
Totes les versions gaudeixen de més autonomia gràcies a la capacitat més gran de les bateries ia l’optimització del lliurament de potència dels motors, que també són més potents. La funció de desconnexió del motor davanter a la variant Long Range Dual Motor és fonamental per estendre l’autonomia des dels 105 km anteriors fins a 592 km WLTP[3].
La versió amb un sol motor d’autonomia estàndard (Standard Range Single Motor) arriba ara als 518 km WLTP, 40 km més que abans, mentre que la variant amb un sol motor de gran autonomia (Long Range Single Motor) arriba als 635 km WLTP, un increment de 84 km.
Més prestacions amb menys impacte
Tot i tenir bateries més grans, motors més potents, més autonomia i una conducció més dinàmica, les emissions de carboni dels models amb la nova bateria de 82 kWh s’han reduït en 1,1 tones per deixar-les en 5,9 tones ( davant de les 7 tones anteriors) gràcies a les millors propietats químiques. Al llarg del 2023 es realitzarà una completa avaluació del cicle de vida (LCA).
Més valor amb un equipament de sèrie més complet
També s’ha modificat l’equipament de sèrie del Polestar 2 per augmentar-ne el valor. Ara s’inclouen de sèrie sistemes Driver Awareness com Blind Spot Information System (BLIS) amb direcció assistida, Cross Traffic Alert amb assistència a la frenada i Rear Collision Warning & Mitigation, a més de càmera de 360 graus i miralls retrovisors exteriors amb sistema antienlluernament automàtic. Totes les versions vénen ara amb carregador de telèfon sense fil de sèrie.
El Polestar 2 de 2024 es pot adquirir a Polestar.com per a mercats europeus, als quals aviat se sumaran altres mercats. Les primeres entregues estan previstes per al tercer trimestre del 2023 amb un preu a partir de 50.190 euros.