EL PRIMER CAMIÓ 100% ELÈCTRIC RODA AMB Dachser I MERCEDES-BENZ

L’operadora logística Dachser es prepara per a posar en circulació per carretera un dels primers camions 100% elèctrics aquesta primavera. El vehicle, de Mercedes-Benz, integra la “flota d’innovació” del fabricant alemany, que només disposarà de 10 unitats de prova facilitades a les principals companyies europees del sector. Aquests camions eActros es troben disponibles en tres versions, entre les quals Dachser ha optat pel vehicle de 18 tones de lona, per la seva similitud amb alguns dels seus models convencionals.

Dachser es prepara per a posar en circulació per carretera un dels primers camions 100% elèctrics aquesta primavera. El vehicle, de Mercedes-Benz, integra la “flota d’innovació” del fabricant alemany, que només disposarà de 10 unitats de prova facilitades a les principals companyies europees del sector. Aquests camions eActros es troben disponibles en tres versions, entre les quals Dachser ha optat pel vehicle de 18 tones de lona, ​​per la seva similitud amb alguns dels seus models convencionals.

 

El eActros utilitza la mateixa estructura que l’Actros de dièsel, però en aquest cas impulsat per dos motors elèctrics de 400 volts i un rendiment de 1.250 quilowatts, a més de 485 Newton metres (Nm) de torsió cadascun. Aquestes característiques fan una conversió de 11.000 Nm que, en termes de rendiment de conducció, equipara el eActros a un vehicle convencional. A més, el subministrament d’energia de eActros està garantit per un total d’onze conjunts de bateries reforçats amb acer, que permeten una autonomia de 200 quilòmetres i són capaços de transportar una càrrega màxima de 11,5 tones. Tot i que la gran majoria dels components d’aquests vehicles estan pràcticament a punt, es preveu que el eActros entri en producció a partir de 2021. Segons Mercedes-Benz, “encara hi ha un nombre de qüestions tècniques i econòmiques que cal respondre, en particular pel que fa a la durada i al cost de les bateries ia la infraestructura necessària per a la integració en les flotes comercials “.

 

L’impuls de Dachser per la introducció de vehicles 100% elèctrics s’inclou dins el projecte corporatiu City Distribution nascut el 2016. Stefan Hohm, Corporate Director, Corporate Solutions, Research & Development a Dachser ha destacat com “un programa destinat inicialment a la d’investigació ha aconseguit el desenvolupament necessari per a materialitzar-se en solucions reals i adaptades a les necessitats actuals “. En aquest sentit ha afegit que “resulta absolutament indispensable la implicació de totes les delegacions de Dachser en la recerca d’alternatives netes i personalitzades en l’accés a les grans ciutats”. Per la seva banda, Dachser Iberia es troba fermament alineada amb l’estratègia d’innovació de la companyia i compta amb un vehicle híbrid model Fuso Canter Eco Hybrid 7C15 que circula pel centre de Madrid des de finals de 2017. A aquesta se sumen altres iniciatives, com la implantació de noves rutes amb megacamión (Madrid-Barcelona, ​​Arteixo-Lleida i Sant Sebastià- Vitòria) en el seu compromís per oferir una logística més eficient i sostenible.