EL SEAT LEÓN MÉS VENUT DE LA HISTÒRIA

La tercera generació del compacte acumula 682.567 vehicles entregados.Lanzado el 2012, és el cotxe més venut de SEAT des de 2014.La versió familiar del Lleó suposa més del 30% de les vendes del model. Entre 2012 i 2016, els lliuraments al canal de flotes han crescut més d’un 90% .A principis d’aquest any es va posar a la venda l’actualització del SEAT León.

La tercera generació del SEAT León ha batut tots els registres establerts per les dues versions anteriors del compacte de la marca. En menys de cinc anys, des de finals de 2012 i fins a la data, SEAT ha comercialitzat 682.567 unitats del León. Es tracta del compacte més venut de la història de la companyia, després dels excel·lents resultats obtinguts pels models llançats el 1999 i el 2005. En total, SEAT ha venut 1.893.279 unitats del Lleó.
El SEAT León, que enguany compleix 18 anys des del seu llançament, s’ha convertit en un vaixell insígnia de la marca. Els resultats de l’actual generació han impulsat la transformació viscuda per la companyia en els últims anys i han contribuït decisivament al fet que les vendes de SEAT creixin de forma ininterrompuda des de 2013, així com al retorn de la companyia al terreny dels beneficis. En l’actualitat, al costat del Ibiza i al Ateca, és un dels tres pilars de SEAT.

En paraules de Wayne Griffiths, vicepresident Comercial de SEAT, “la tercera generació del Lleó marca un abans i un després per a SEAT i és un dels motors principals del canvi de la companyia. És el nostre model més venut i ens ha permès fer un salt endavant, també en el nostre negoci de flotes, gràcies a l’exitosa versió familiar que per primera vegada incorporem a la gamma en aquesta generació. El León CUPRA, el SEAT més potent de la història de la marca, és una icona que representa l’essència de la marca i també ens ha permès arribar a un client que vol un cotxe encara més emocional i més esportiu “.

La primera generació del SEAT León va néixer el 1999 de la mà del dissenyador Giorgetto Giugiaro i fins l’any 2005 es van comercialitzar un total de 534.797 unitats. Al Saló de l’Automòbil de Barcelona de 2005 es va donar a conèixer la segona generació. L’encarregat del seu disseny va ser Walter de’Silva i durant els vuit anys que va estar a la venda es van lliurar 675.915 unitats.

La tercera generació del compacte de SEAT arrenca la seva comercialització el 2012, sota el disseny d’Alejandro Mesonero-Romans. Va ser el primer León en créixer en carrosseries amb l’arribada d’una variant de tres portes i, sobretot, d’una familiar denominada ST, així com del X-Perience. Els primers mercats del León són, per aquest ordre, Alemanya, Espanya i el Regne Unit i, fins ara, el 30,7% dels models venuts de la tercera generació correspon a la versió familiar. El León i, en particular el Lleó ST, és un model estratègic al canal de flotes. Així, des del llançament de la tercera generació les vendes de SEAT a aquest canal han crescut més d’un 90%.

Al gener d’aquest any, SEAT va llançar la renovació del León. Juntament amb el Ateca, l’Ibiza i el Arona, el León forma part de la major ofensiva de producte en la història de la marca. L’ampliació i actualització de la gamma està impulsant les vendes de SEAT, que creixen més d’un 13% en el que va d’any