EL XC40 SUV TOTALMENTE ELÉCTRICO: EL PRIMER VEHÍCULO ELÉCTRICO DE VOLVO Y UNO DE LOS MÁS SEGUROS EN LA CARRETERA
L’avanç dels vehicles elèctrics és el major canvi que s’ha produït en la història de l’automòbil. Per primera vegada en més d’un segle, els vehicles es mouen sense un motor de gasolina o dièsel sota el capó i porten al seu lloc una bateria, el que modifica per complet la seva naturalesa.
Amb la presentació del proper Volvo XC40 SUV completament elèctric el mes que ve, Volvo Cars no només presenta el seu primer vehicle cent per cent elèctric: complint amb l’autèntica tradició Volvo, també presenta un dels vehicles més segurs a la carretera, tot i els desafiaments que implica l’absència d’un motor de combustió interna.
«Independentment que el vehicle es mogui gràcies a una màquina elèctrica o a un motor de combustió, un Volvo sempre ha de ser segur», afirma Malin Ekholm, responsable de seguretat de Volvo Cars. «El XC40 totalment elèctric serà un dels vehicles més segurs que hàgim construït mai».
Prenent com a base les excel·lents normes de seguretat de l’XC40 original, els enginyers de seguretat de Volvo Cars han hagut de redissenyar i reforçar completament l’estructura frontal per fer front a l’absència de motor, satisfer els estrictes requisits de seguretat de Volvo Cars i mantenir als ocupants tan segurs com en qualsevol altre Volvo.
«Els fonaments de seguretat d’aquest vehicle són els mateixos que els de qualsevol altre Volvo. En el seu interior viatgen persones i el vehicle cal dissenyar-tenint en compte la seva seguretat », comenta Malin Ekholm.
Per mantenir als passatgers assegurances i la bateria intacta en cas de col·lisió, Volvo Cars també ha desenvolupat una nova i exclusiva estructura de seguretat tant per als passatgers com per a la bateria del XC40. Una gàbia de seguretat formada per un marc d’alumini extruït incrustat a la part central de l’estructura de la carrosseria protegeix la bateria creant una zona deformable al voltant d’ella.
El fet que la bateria estigui col·locada al terra del vehicle ofereix l’avantatge addicional de fer baixar el centre de gravetat, el que millora la protecció contra bolcades.
D’altra banda, l’estructura de la carrosseria no només s’ha reforçat en la part davantera sinó també en la posterior. El motor elèctric s’ha integrat en l’estructura de la carrosseria per aconseguir una millor distribució de les forces de col·lisió fora de l’habitacle i reduir els danys als ocupants.
Quant als sistemes de seguretat activa, el XC40 alimentat per bateria inclou una tecnologia innovadora. És el primer model Volvo equipat amb una nova plataforma de sensors de sistemes avançats d’ajuda al conductor (ADAS, Advanced Driver Assistance Systems), amb un programari desenvolupat per Zenuity, l’empresa conjunta de Volvo Cars i Veoneer.
La nova plataforma ADAS és un modern sistema de seguretat activa escalable format per un conjunt de radars, càmeres i sensors d’ultrasons. Per la seva naturalesa escalable, pot seguir desenvolupant-se amb facilitat i posa les bases de la futura introducció de la tecnologia de conducció autònoma.
Volvo Cars oferirà més informació sobre l’XC40 completament elèctric al llarg de les properes setmanes, abans de presentar-lo per primera vegada al públic el 16 d’octubre.