ELS NOUS AUDI RS Q3 I AUDI RS Q3 SPORTBACK
Els nous Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback combinen un concepte de conducció únic en el seu segment amb un disseny emocional i grans qualitats per al seu ús diàriament.
El llegendari i diverses vegades guardonat motor TFSI de 2,5 litres és el cor d’aquests dos SUV d’altes prestacions. En combinació amb la tracció integral permanent quattro, ofereix pur plaer de conducció. Amb la suspensió esportiva RS, tots dos SUV compactes són 10 mm més baixos que les versions de les que es deriven; això posa en relleu el caràcter diferenciador dels RS Q3 i RS Q3 Sportback.
«Vam establir un segment completament nou amb el llançament de la primera generació de l’Audi RS Q3. Amb l’objectiu de continuar amb aquesta història d’èxit, també oferirem el RS Q3 com un SUV coupé per als clients amants de el disseny », exposa Oliver Hoffmann, Director d’Audi Sport GmbH. «A el fer-ho, vam marcar tendència i posem en marxa un nou potencial de creixement per a Audi Sport GmbH».
Una mostra del seu caràcter: el disseny exterior
Els nous Audi RS Q3 i Audi RS Q3 Sportback comparteixen nombroses característiques de disseny amb el segell RS i, a més, cada un d’ells il·lustra el seu caràcter únic a través de nombrosos detalls. La graella Singleframe acabada en color negre brillant amb estructura tipus bresca tridimensional fa que aquests vehicles compactes d’altes prestacions tinguin un aspecte fins i tot més esportiu. La seva posició és més baixa en comparació amb el Q3 i s’integra directament en el para-xocs RS, amb les seves grans entrades d’aire laterals. Els cridaners blades de l’para-xocs amb forma de bumerang s’han dissenyat exclusivament per al RS Q3. Els gens RS s’expressen també en les obertures planes per sobre de la graella Singleframe.
Amb la seva línia de sostre descendent tipus coupé, el RS Q3 Sportback és 45 mil·límetres més baix que el RS Q3. La línia ascendent d’espatlles al Sportback se situa en una posició inferior, de manera que es rebaixa el centre de gravetat òptic de la carrosseria. Com a resultat, sembla encara més musculós. Els passos de roda, que s’han eixamplat 10 mil·límetres, fan que tots dos cotxes guanyin visualment quant a esportivitat.
El disseny de la saga també mostra tota la seva potència. Amb la baixa lluna del darrere i el spoiler de sostre amb un disseny específic RS i acabat en negre brillant, el RS Q3 Sportback sembla encara més ample i dinàmic que el seu germà. La baixa línia de sostre culmina en els robustos pilars del darrere, que estan molt inclinats. El gran spoiler a la defensa, específic dels models RS, destaca la sensació de poder de l’SUV d’altes prestacions, alhora que assegura la càrrega aerodinàmica de la part posterior. La nova generació de l’RS Q3 inclou per primera vegada un sistema d’escapament RS amb dos grans sortides ovals a banda i banda. Aquests fuites es combinen amb un para-xocs específic RS que integra un difusor i blades horitzontals.
Els SUV d’altes prestacions equipen de sèrie fars LED. Audi ofereix de forma opcional fars matrix LED amb intermitents dinàmics i embellidors enfosquits RS.
Únic: el motor
Els nous RS Q3 i RS Q3 Sportback munten un potent motor 2.5 TFSI de cinc cilindres amb 2.480 cc (consum combinat de combustible en l / 100 km: 10,2-9,8; emissions combinades de CO2 en g / km: 222- 232 (NEDC: 202-204)), que ofereix un considerable augment de potència, en concret, un 17% més respecte a la generació anterior de l’RS Q3. Rendeix una potència de 294 kW (400 CV) i arriba a un parell màxim de 480 Nm, disponible entre les 1.950 i 5.850 rpm. Tant el RS Q3 com el RS Q3 Sportback acceleren de 0 a 100 km / h en tan sols 4,5 segons. La velocitat màxima està limitada a 250 km / h o a 280 km / h de forma opcional.
La particular seqüència d’encesa 1-2-4-5-3 i el nombre imparell de cilindres componen un ritme molt especial i un so únic. El sistema d’escapament RS amb doble sortida realça el rugit característic de l’motor de cinc cilindres, i el sistema d’escapament opcional RS ho fa encara més rotund. Aquest motor ha guanyat el prestigiós guardó de «Motor Internacional de l’Any» nou vegades consecutives.
La potència de l’motor es canalitza a través d’un canvi S tronic de set marxes cap a la tracció integral permanent quattro. El control selectiu de bat perfecciona el comportament segur i àgil.