MILLOR COTXE I DIRECTIU DE L’ANY A CATALUNYA
SEAT Tarraco, Millor Cotxe de l’Any a Catalunya 2020, per l’Associació Premsa Motor de Catalunya (APMC)
L’arribada de la nova Tarraco com a vaixell insígnia de SEAT, ha suposat la culminació de l’ofensiva de la companyia en el segment dels SUV. Dissenyat per a conductors que necessiten la versatilitat d’un cotxe de cinc o set places.
El nou Tarraco era sense cap dubte un ferm candidat a el premi ‘Millor Cotxe de l’Any a Catalunya 2020’, premi que finalment ha aconseguit a l’imposar-se als set restants candidats. El SEAT Tarraco ha obtingut 103 punts, en segona posició ha quedat l’Audi e-tron amb 64 punts, mentre que tercer ha estat el Peugeot 208, amb 63 punts.
Ara que el mercat dels SUV està en plena expansió, el Tarraco té un paper fonamental per a la companyia espanyola, ja que contribueix a un major creixement en un moment en què les vendes de SEAT estan augmentant de forma constant. Així, a falta d’un mes per acabar 2019, la companyia automobilística ja ha assolit el major volum de lliuraments en la seva història i lidera clarament el mercat espanyol. Entre gener i novembre, SEAT ha venut 542.800 cotxes, un 10,3% més que en el mateix període de 2018, dels quals 103.166 corresponen a el mercat nacional. SEAT ha aconseguit aquest mes de novembre un rècord, amb 44.100 vehicles lliurats.
El SEAT Tarraco, per la seva atractiva relació qualitat-preu; seva increïble dinamisme, que manté el caràcter esportiu de la marca; la seva gran qualitat d’acabats a l’interior, que fa de cada viatge un autèntic plaer; la gran versatilitat de les seves fins a set places; un alt nivell d’equipament; seva imponent i elegant disseny, que mostra el nou llenguatge de la marca espanyola; i la seva varietat de motors de gran eficiència, que obtenen l’etiqueta mediambiental C i ZERO, aquesta última gràcies a la incorporació de l’imminent motor híbrid endollable. És sense cap dubte un digne guanyador dels premis de l’Associació Premsa Motor de Catalunya (APMC).
Així mateix, el complet paquet de sistemes d’assistència a la conducció i tecnologies d’avantguarda, ofereix els més alts estàndards en confort i en seguretat, situant al Tàrraco com una referència en el seu segment, i un dels SUV més innovadors.
El SEAT Tarraco ha estat dissenyat i desenvolupat a Martorell i es produeix a Wolfsburg (Alemanya). Utilitza la plataforma MQB-A LWB (batalla llarga) de el Grup Volkswagen, i ofereix una gran versatilitat gràcies a les seves fins a set places i un gran maleter en configuració de cinc places amb 760 litres amb dues files de seients i fins 1.920 litres amb la segona fila abatuda.
“SEAT està duent a terme la seva major ofensiva de producte dels últims temps. El SEAT Tarraco, el nostre primer SUV de grans dimensions, forma part dels plans de futur de la companyia per ampliar la gamma de models, afirma el director general de Seat Espanya, Mikel Palomera. “El Tarraco completa la nostra gamma SUV, fomenta la imatge de SEAT en el segment i està atraient nous clients a la família SEAT”.
El nou SUV està disponible amb motors de gasolina i dièsel de 150 i 190 CV de potència, que compleixen amb els requisits de la legislació més exigent quant a emissions. Es pot triar amb el sistema de tracció integral 4Drive de SEAT, associada sempre a la caixa de canvis automàtica DSG de set relacions. Al llarg de l’any 2020 s’incorporarà la motorització híbrida endollable (PHEV).
Està disponible en l’actualitat amb dos acabats -Style i Xcellence- i, l’any que rebrà l’acabat més esportiu -FR-.
Marco Toro, director general de Nissan Iberia, nou Millor Directiu de l’Any per part de l’Associació Premsa Motor de Catalunya
L’italià Marco Toro (52 anys), director general de Nissan Iberia, és el nou Millor Directiu de l’Any per part de l’Associació Premsa Motor de Catalunya (APMC).
Marco ha ocupat diferents càrrecs en l’organització Nissan, la majoria en vendes i màrqueting, però també en logística, sistemes informàtics i recursos humans, tots ells a Nissan Itàlia, on va iniciar la seva vida laboral, i la seu europea de Nissan. En els últims anys, ha estat director de desenvolupament de xarxa, qualitat client, post venda i vendes de Nissan Itàlia, a més de la seva experiència com a director general de Nissan a Portugal, previ a la seva actual posició com a conseller director general de Nissan Iberia.
Nissan desenvolupa tota la seva estratègia de negoci amb la mirada posada en el client i amb la missió d’oferir als clients solucions de mobilitat sostenible i serveis de qualitat.
La qualitat de servei i el compromís de totes i cadascuna de les persones que formen Nissan és per a Marco Toro el pilar de l’èxit de la marca d’avui i de el futur. Inverteix una gran part del seu temps, parlant i dissenyant els programes que permetin als empleats de Nissan desenvolupar la seva carrera professional.
Alhora, lidera personalment el desenvolupament dels plans de formació i qualitat dels empleats de la xarxa de distribució de Nissan a Espanya i Portugal. En ambdós casos, empleats i xarxa de concessionaris, són les “armes secretes” de Nissan per a l’èxit en el desenvolupament del negoci.
Perfeccionista i detallista, la paraula compromís és sagrada i la seva autoexigència la trasllada a l’organització, amb el seu exemple i la seva passió per la marca Nissan, pels seus productes i pels clients.
Segons Marco, “l’electrificació és el camí per al futur de el sector de l’automoció a Espanya”.
Marco Toro, la família i el futbol: Aquest executiu obté la seva força per al lideratge empresarial de dues fonts principals: la família i l’esport, especialment del Futbol. Els símils futbolístics i les seves referències familiars als seus pares, la seva dona i els seus dos fills, són clau en el seu discurs a l’hora de fer entendre i convèncer que Nissan és com un equip de futbol i que ha de funcionar perfectament coordinat.
Marco Toro considera que aquesta dues fonts que nodreixen el seu paper de líder, família i esport, han estat determinants perquè Nissan Iberia aconseguís el 2018 la certificació Great Place to Work i el 2019 ser escollida entre les primeres 20 companyies a Espanya seleccionades per Great Place to Work com Best Work Places i com el mateix diu “ho hem aconseguit gràcies a una filosofia que ha permès trobar la barreja justa que ens permet treballar en equip, com una família”.