Estrena al IAA: el nou Opel Corsa es troba amb el Corsa GT

,

• Predecessor: rar Corsa de primera generació a l’estand d’Opel. Viatge en el temps: un jove ancià de 1987 recorre 2.700 km de Portugal a IAA. Estrena mundial: Corsa de sisena generació al centre d’atenció del Saló de Frankfurt. En família: l’esportiu Corsa GT al Corsa-e Ral·li elèctric de bateri

Opel celebra tres primícies mundials al Saló Internacional de l’Automòbil de Frankfurt IAA d’aquest any (dies per al públic del 12 al 22 de setembre). El nou Astra amb motors d’alta eficiència, el Grandland X Hybrid4 amb tracció total (consum de combustible WLTP, ponderat, combinat: 1.6 l / 100 km, 37 g / km CO2; NEDC: 1.6 l / 100 km, 36 g / km CO2) i el nou Corsa de sisena generació. El supervendes petit (més de 13,6 milions d’unitats) s’està tornant elèctric i amb el Corsa-e ral • li, que també fa el seu debut al IAA, fins i tot forma la base d’un cotxe de carreres lliure d’emissions. En l’IAA, al nou Corsa s’unirà a un convidat especial, una mica habitual Corsa GT, fabricat el 1987. El clàssic va ser conduït des de la seva última llar a Portugal fins al taller d’Opel Classic a Rüsselsheim i d’allí al IAA a Frankfurt.

Opel el fiable: 2.700 km de Porto a Rüsselsheim a través de Saragossa

Opel Classic trigar un temps a trobar un escàs Corsa GT de primera generació. Aquest exemplar en particular, originalment matriculat a Espanya, va ser llanguint, oblidat, en un garatge a Portugal.

El viatge a Frankfurt per al petit i modest Gran Turisme comença des d’un aparcament al port de Porto.

Opel va oferir l’acabat GT entre abril de 1985 i fins a la tardor de 1987. Va ser el successor del Corsa SR, amb un motor de carburador de 1.3 litres i 70 CV. La potència extra i els subtils spoilers van encantar a tots per als que el més agressiu GSI era massa car, però que encara volien divertir-se molt al volant. Una caixa de canvis manual de cinc velocitats, per reduir el consum i les rpm en viatges més llargs, era tota l’alta tecnologia que el GT tenia per oferir.

Fins i tot avui, mantenir-se entre el trànsit amb el Corsa GT és sorprenentment silenciós i no requereix esforç. No hi ha una suspensió innecessària ferm en el xassís, no hi ha folgances en la direcció i no hi ha informació supèrflua en el panell d’instruments: a part dels dials habituals, sol un compta-i un mesurador de pressió d’oli. El consum de combustible coincideix amb les xifres oficials de l’època: gairebé mai es consumeixen més de sis litres per cada 100 km. El pes en buit de 750 kg és de gran ajuda en aquest aspecte i també, permet una relació potència-pes de 10,71 kg per CV.

En el camí de Portugal a Rüsselsheim, el GT va fer una parada a Saragossa, on va ser fabricat el 1987. L’automòbil va tenir fins i tot l’oportunitat de visitar la planta de producció on va néixer. Quan el Corsa groc es va aturar al final de la línia de muntatge, molts empleats es van apropar somrients, com per saludar un vell amic perdut fa molt de temps.

El viatge cap a l’est va passar per Barcelona, ​​va creuar França i des de Basilea al llarg del Rin, fins a Alemanya. Un total de 2.700 km per a un Corsa de 32 anys que va ser arrencat d’una pacífica jubilació a Portugal, no va requerir reparacions per al llarg viatge per carretera. En el moment que el GT es deté a Rüsselsheim, l’equip Opel Classic l’està esperant ansiós.

Projecte “IAA 2019”: de valent pensionista a estrella

La càlida llum del sol a Espanya i Portugal ha estat bona per al Corsa GT. Una vida sense carreteres cobertes de sal vol dir que no hi ha òxid ni podridura. El vell Corsa groc encara està en bastants bones condicions. Els inspectors del TÜV estan d’acord i després de la revisió per a la seva matriculació a Alemanya, li van posar la seva preciosa etiqueta a la placa. Però ara ve l’obstacle molt més alt: els experts d’Opel Classic li donen a l’arribada un nou examen exhaustiu. Diversos parells d’ulls escudriñadores descobreixen nombroses imperfeccions més o menys greus: bonys al sostre, distintius no originals, algun vidre ratllat, les banquetes dels seients desgastades … Fins a la botzina sona malament! Al final, l’automòbil es desmunta per complet.

L’equip d’Opel Classic es reuneix amb els seus col·legues del taller de servei. Es forma el “Projecte IAA 2019”, sota el lideratge de Thorsten Götz i Dieter Eder. Peça per peça reconstrueixen el trencaclosques de Corsa. Primer el motor recondicionat, seguit de la suspensió, amortidors i molles. La carrosseria, acabada de pintar, obté un nou acabat i els distintius GT correctes. Després, vénen les llantes d’aliatge lleuger originals. Finalment, s’instal·len les noves finestretes, gràcies a un amable distribuïdor d’Opel que les té en estoc, és clar. El Corsa GT ara està a punt per a la seva segona vida que començarà com a gran estrella: en la 68º edició del Saló Internacional de l’Automòbil de Frankfurt IAA. Els visitants podran admirar el Corsa GT acabat de restaurar a l’estand d’Opel (D31 del pavelló 11.0). L’estrena mundial de l’Corsa de sisena generació segurament es beneficiarà de la seva presència.